آلودگی مسواک، آنچه هوش از سرتان می برد

يکشنبه،۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵
اگر تحمل شنیدنش را دارید بخوانید

گروه سلامت>مهرنوش فرهی- اگر تحمل شنیدنش را دارید باید بگوییم که طبق یک پژوهش که در سال ۲۰۱۲در یکی از دانشگاه های انگلیس انجام شد،هرمسواک استفاده شده ای حدود ۱۰ میلیون باکتری را لابلای برس خود مخفی کرده است. جالب است بدانید که این مقدار باکتری حتی بیشتر ازباکتری های یک صندلی توالت متوسط است که در هر اینچ مربع آن ۵۰ نوع باکتری وجود دارد. اما قبل از این که از ناراحتی قالب تهی کنید بهتر است بدانید بعضی از این باکتری ها در دهان خود شما زندگی می کنند و بنابراین شما با مسواک شخصی خودتان بیمار نمی شوید. مشکل زمانی آغاز می شود که مسواکتان را در مجاورت مسواک های دیگر می گذارید و به این ترتیب آلودگی دهان خود را منتشر می کنید. بنابراین لازم است که هر۴-۳ ماه یک بار مسواکتان را تعویض کنید ویا با استفاده از روش های زیرآن را تمیز کنید:

آب اکسیژنه

این ماده می تواند به سادگی مسواکتان را ضدعفونی کند. کافی است سر مسواک را برای مدت ۵دقیقه در این مایع قرار دهید و سپس آن را با آب ولرم بشویید و بعد بگذارید در معرض هوا خشک شود. برای حفظ پاکیزگی مسواک بد نیست هفته ای یک بار این کار را انجام دهید.

دهانشویه

سرمسواک را برای مدت ۱۰دقیقه در مایع دهانشویه قرار دهید و سپس آن را با آب داغ بشویید و بگذارید خشک شود. اگر مایع دهانشویه درخانه ندارید می توانید همین کار را با الکل طبی انجام دهید.

آب جوش

مقداری آب را به دمای جوش برسانید و سپس سر مسواک را برای ۱۰-۵ ثانیه درون آن قرار دهید. به همین سادگی مسواک خود را ضد عفونی کرده اید.

کارها یی که باید انجام دهید:

بگذارید مسواک تان به صورت عمودی خشک شود

 یعنی به جای گذاشتن آن داخل کشو یا جاهای دیگر آن را در ظرف تمیزی به صورت عمودی قرار دهید تا هوا بخورد. این وضعیت بهترین حالت برای جلوگیری از رشد باکتری ها در مسواک است.

پس از هربار استفاده مسواک را خوب بشویید

 با این کار بقایای مواد غذایی یا خمیردندان را کاملا از مسواک می زدایید.

مسواک را در محفظه دربسته ای قرار دهید

تحقیقات نشان داده که گاز ناشی از توالت در هوا منتشر می شود و تا فاصله ۶فوتی برسطح محیط اطراف می نشیند. پس اگر مسواکتان در نزدیکی توالت است باید آن را در محفظه دربسته ای قرار دهید.

 

کارها یی که نباید انجام دهید:

ازمسواک درداراستفاده نکنید

درمسواک به دلیل رطوبت موجود در آن وجلوگیری از گردش هوای مناسب محیط مطبوعی را برای رشد باکتری ها فراهم می کند.

مسواک تان را با دیگران شریک نشوید

 دقیقا شبیه آنچه که در روده ها اتفاق می افتد، دهان شما هم حاوی باکتری هایی است که برای خودتان مفید است. اما این باکتری ها مخصوص شما هستند و نباید آن را به دیگران منتقل کنید.

ترجمه از سایت:oxyfresh

انتهای پیام/

کد خبر: 1001