ورود سامانه بارشی جدید به کشور |‌ رگبار و باد شدید برای سیستان

دوشنبه،۲۳ دي ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۵
ورود سامانه بارشی جدید به کشور |‌ رگبار و باد شدید برای سیستان

گروه اجتماعی - مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور از امروز دوشنبه ۲۳ دی‌ ماه، از بارش باران در برخی نقاط کشور خبر داد.

به گزارش پیام ایران ، صادق ضیاییان گفت‌: طی امروز با ورود سامانه بارشی به کشور در استان‌های واقع در شمال غرب، برخی نقاط غرب، سواحل دریای خزر، استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی، البرز غربی و مرکزی بارش برف و باران و وزش باد رخ می‌دهد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ادامه داد: این سامانه فردا در مناطقی از مرکز، شرق و سواحل شمالی سبب بارش برف و باران، در مناطق جنوب و جنوب شرق سبب رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید و در برخی نقاط غرب و جنوب غرب سبب بارش پراکنده خواهد شد.

ضیاییان با بیان اینکه روز چهارشنبه، بارش به تنگه هرمز و دریای عمان محدود می‌شود و سپس از کشور خارج خواهد شد، تصریح کرد: طی روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه بارش پراکنده در سواحل خزر و شمال شرق پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وی، دریای خزر طی امروز و خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه مواج خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا صاف تا کمی ابری، گاهی همراه با وزش باد، با حداقل دمای منفی ۱ و حداکثر دمای ۹ درجه سانتی‌گراد و طی روز چهارشنبه نیمه ابری، همراه با غبار محلی و با حداقل دمای صفر و حداکثر دمای ۱۰ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام/ ایسنا

کد خبر: 10015