گرانترین شاسی بلند جهان به بازار آمد

دوشنبه،۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۵
 گرانترین شاسی بلند جهان به بازار آمد

گروه فناوری- پس از ماه‌ها انتظار، رولز رویس اولین مدل شاسی‌بلند خود را در لندن رونمایی کرد. رولزرویس می‌خواهد با کالینان (Cullinan)، که نامش را از بزرگترین الماس جهان گرفته، بازار شاسی‌بلندهای سوپرلوکس را از بنتلی بنتایگا و رنج‌روور پس بگیرد.

به گزارش  پیام ایران ، به گفته رولزرویس کالینان می‌تواند مانند یک رنج‌روور در جاده‌های ناهموار حرکت کرده و هم‌زمان، با سیستم فنربندی که رولزرویس آن را "قالیچه پرنده" نامیده، حداکثر آسایش را برای سرنشینان فراهم کند. این سیستم بسته به نوع جاده، ارتفاع ماشین را تغییر می‌دهد و با استفاده از راه‌یاب ماهواره‌ای می‌تواند تا سرعت صد کیلومتر در ساعت، دست‌اندازها و مسیر را از پیش رصد کرده و فنرهای ماشین را تنظیم کند.

گرانترین شاسی بلند جهان به بازار آمد

کالینان از یک موتور دوازده سیلندر بنزینی نیرو می‌گیرد که ۵۷۰ اسب بخار قدرت دارد. در ساخت این موتور، که توسط ب‌ام‌و تولید می‌شود، بیشتر از چابکی بر نرم و بی‌صدا بودن تاکید شده است. رولزرویس سرعت ماشین را به ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود کرده است و می‌گوید چون برای مشتریانش مهم نیست، شتاب ماشین را اعلام نمی‌کند.

با توجه به وزن بیشتر ماشین نسبت به بنتلی بنتایگا و گشتاور کمتر موتورش، شتاب صفر تا صد کیلومتر ماشین بدون شک از شتاب چهار ثانیه‌ای بنتلی بیشتر است. حداکثر سرعت مدل دوازده سیلندر بنتلی بنتایگا ۳۰۰ کیلومتر در ساعت است.

گرانترین شاسی بلند جهان به بازار آمد

کالینان با قیمت پایه ۳۴۰ هزار دلار، گران‌ترین شاسی‌بلند جهان است. با اضافه شدن امکانات سفارشی قیمت ماشین می‌تواند چند برابر شود. با این حال رولزرویس می‌گوید از فروش بالای ماشین مطمئن است.

رولزرویس در حال حاضر حدود چهار هزار دستگاه ماشین در سال تولید می‌کند و با اینکه تعداد تولید کالینان را اعلام نکرده اما انتظار می‌رود با آمدن شاسی‌بلند جدید، تولید سالانه به راحتی به شش هزار دستگاه افزایش یابد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1019