قیچی کردن موی ۹ دانش آموز دختر در فسا

سه شنبه،۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۱
قیچی کردن موی ۹ دانش آموز دختر در فسا

گروه اجتماعی -  به فاصله چند روز از خبر کوتاه کردن موهای یک دختر بچه توسط دبیر پرورشی مدرسه گلستان در شهر آبادان که به دلیل جلوگیری از تحریک شدن ناظم آقای مدرسه صورت گرفت و با حاشیه های فراوانی همراه شد، حالا از شهرستان فسای استان فارس خبر می رسد که در یکی از مدارس این شهرستان نیز اقدام مشابهی این بار در سطح وسیع تری رخ داده است.

به گزارش  پیام ایران ، خبرهای به دست آمده از شهرستان فسا نشان می دهد که اویل اردیبهشت ماه سال جاری، در یکی از مدارس دخترانه شهرستان فسا معلم مدرسه اقدام به قیچی کردن موهای ۹ دانش آموز مدرسه به دلیل بلند بودن موی آنها کرده است؛ اقدامی که از سوی والدین این ۹ دانش آموز مورد اعتراض قرار گرفته و آنها بخاطر این اقدام حتی شکایت قضایی نیز کرده اند.

به رغم گذشت نزدیک به دو هفته از رخ دادن این اتفاق، مدیریت آموزش و پرورش شهرستان فسا به صورت کاملاً هوشمندانه امکان رسانه ای شدن این ماجرا را از بین برد و این اتفاق حتی در رسانه های محلی نیز به دلیل ابهام در مورد جزئیات آن منتشر نشد.

گویا تلاش مسئولان آموزش و پرورش شهرستان فسا این بوده است که از کنار این ماجرا با جلب رضایت والدین شاکی بگذرند و اجازه دامنه دار تر شدن موضوع را ندهند.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان فسا با اظهار تأسف نسبت به این رویداد، گفته: معلم مدرسه در مورد علت تصمیم خود مبنی بر بریدن موی دانش آموزان گفته است که موهای این ۹ دانش آموز بلند بود و موقع نشستن برای دانش آموزان پشت سر مزاحمت ایجاد می کرد. من چندین بار به این دانش آموزان تأکید کردم که باید موهای خود را کوتاه کنند، اما چون این کار را نکردند من خودم موی آنها را کوتاه کردم.

انتهای پیام/ تابناک

 

 

 

کد خبر: 1048