کله پاچه ۱۱۰ هزار تومان شد

سه شنبه،۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۸

گروه اقتصاد -  رئیس اتحادیه طباخان، فروشندگان کله‌پاچه و سیرابی با بیان اینکه در ایام ماه مبارک رمضان روزانه ۳۰ هزار دست کله پاچه در تهران مصرف می‌شود، گفت: به دلیل نبود کله پاچه قیمت به ۱۱۰ هزار تومان افزایش خواهد یافت.

حسین رواسی اظهار کرد: به دنبال کاهش کشتار گوسفند، واردات گوشت و صادرات گوسفند تامین کله پاچه به مشکل خورده است و واحد‌های صنفی با مشکل مواجه شدن اند.

رئیس اتحادیه طباخان، فروشندگان کله‌پاچه و سیرابی با بیان اینکه سال گذشته از واحد‌های صنفی خواستیم هر دست کله پاچه را با قیمت ۵۵ هزار تومان برای ماه رمضان بفروشند و افزایش قیمتی ندهند، افزود: سازمان حمایت به اتحادیه اعلام کرد که در قیمت گذاری دخالت نکنیم و اجازه دهیم واحد‌ها به صورت رقابتی نرخ را تعیین کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر قیمت هر دست کله پاچه ۸۵ هزار تومان است، گفت: به دلیل نبود کله پاچه و افزایش ۳ برابری تقاضا در ماه رمضان این قیمت به ۱۱۰ هزار تومان افزایش خواهد یافت.

رواسی ادامه داد: اتحادیه در این زمینه هیچکاری نمی‌تواند انجام دهد مگر اینکه واردات انجام شود یا کشتار گوسفند بیشتر شود.

رئیس اتحادیه طباخان، فروشندگان کله‌پاچه و سیرابی با بیان اینکه واحد‌های صنفی هر دست کله پاچه را ۶۰ هزار تومان خریداری می‌کنند، تصریح کرد: واحد‌های صنفی اگر با همین قیمت فروش داشته باشند به دلیل بالا بودن هزینه‌ها در حال ضرر دادن هستند.

وی میانگین مصرف کله پاچه در تهران را در ایام ماه مبارک رمضان روزانه ۳۰ هزار دست عنوان کرد و گفت: هم اکنون با وضعیتی که وجود دارد فقط قادر به تامین یک سوم این تقاضا هستیم.

رواسی با بیان اینکه ۶۰۰ واحد صنفی مجوزدار در تهران وجود دارد گفت: حدود ۱۰۰ واحد صنفی بدون مجوز در تهران در حال فعالیت هستند و به دلیل اینکه نمی‌توانیم از سوی سازمان حمایت برای تعیین قیمت منع شدیم نمی‌توانیم روی قیمت گذاری‌ها نظارت کنیم.

انتهای پیام/

منبع: میزان

کد خبر: 1051