گام آخر تا خداحافظی با باجه‌های عوارضی جاده‌ها

چهارشنبه،۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴
با الکترونیکی کردن عوارض

گروه اجتماعی- معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل اعلام کرد که الکترونیکی کردن عوارض آزادراه‌ها در گام پایانی خود قرار دارد.

سید حسین میرشفیع اظهار کرد: با توجه به برنامه‌ریزی که از قبل صورت گرفته بود، باید اخذ عوارض در تمامی آزادراه‌ها الکترونیکی شود. این موضوع بنا بود در ماه‌های پایانی سال گذشته به نتیجه برسد که نیاز به برخی کارهای اداری و نهایی شدن قراردادها آن را به تعویق انداخت.

به گفته وی در حال حاضر طرح نهایی این موضوع روی میز وزیر راه و شهرسازی قرار دارد تا با تایید نهایی وی کار اجرایی شود.

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل تاکید کرد که پس از اجرایی شدن این طرح عوارض در کلیه آزادراه‌های ایران به شکل الکترونیکی گرفته می‌شود و دیگر چیزی به نام باجه اخذ عوارض وجود نخواهد داشت.

میرشفیع درباره مقدمات فنی کار نیز توضیح داد: خوشبختانه قبل از نهایی شدن کارهای اداری اقدامات فنی لازم انجام شده و در صورت نهایی شدن دستورالعمل، کار در کوتاه‌ترین زمان ممکن قابلیت اجرا خواهد داشت.

به گفته وی با امکاناتی که در اختیار مردم قرار می‌گیرد، مسافران می‌توانند از طریق گوشی‌های تلفن همراه خود و سامانه‌های الکترونیکی موجود، نسبت به پرداخت عوارض آزادراهی اقدام کنند.

 از چند ماه قبل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل اعلام کرده بود که عوارض کلیه آزادراه‌های ایران باید به شکل الکترونیکی دریافت شود و در ابتدا بنا بود این طرح در سال ۱۳۹۶ به اجرای نهایی برسد.

کاهش هزینه‌ها و افزایش سرعت تردد در آزادراه‌ها بدون نیاز به توقف در باجه‌های آزادراهی یکی از اصلی‌ترین هدف‌های این برنامه‌ریزی است.

در حال حاضر آزادراه‌های ایران یا از طریق سرمایه‌گذارانشان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند یا با پایان یافتن دوره بهره‌برداری، در اختیار دولت هستند.

انتهای پیام/

منبع:ایسنا

کد خبر: 1057