سندرز، سناتور آمریکا: بولتون تصور دارد جنگ پاسخ همه چیز است

چهارشنبه،۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۹

گروه بین الملل - با خروج ایالات متحده از برجام، افزایش تنش‌ها و درگیری های سیاسی بر سر ادامه حیات برجام بیش از پیش شده است. در این باره صحبت هایی از طرف مقامات هر دو طرف ایران و آمریکا مطرح می شود. بعضا نیز گمانه‌هایی از حمله و تقابل نظامی نیز به میان می آید.

در این میان جان بولتون، وکیل و دیپلمات آمریکایی و مشاور امنیت ملی ایالات متحده آمریکا جنگ را راه حل همه مسائل می داند.. وی شخص مسئول و موثر در حمله آمریکا به عراق است که در آن ۴۴۰۰ نظامی آمریکا کشته و ۳۱ هزار نفر زخمی شدند. نیم میلیون عراقی نیز در آن کشته شدند. 

به گزارش  پیام ایران و به نقل CNN در این باره "برنی سندرز" سناتور ایالت ورمونت در سنای ایالات متحده آمریکا می گوید:  نیازی نیست که بگویم در بسیاری از موارد با بولتون اختلاف‌نظر دارم. او مشاور جورج بوش، رئیس‌جمهوری اسبق آمریکا هم بود که او را به ورود به جنگ عراق به بهانه دسترسی عراق به تسلیحات کشتار جمعی ترغیب کرد.

گمان می‌کنم اکنون اکثر آمریکایی‌ها بدانند که جنگ در عراق بدترین فاجعه در سیاست خارجی در تاریخ مدرن کشورمان بود. ما ۴۴۰۰ سرباز آمریکایی را از دست دادیم، ۳۱ هزار سرباز زخمی شدند و نیم میلیون عراقی جان دادند. و اکنون بولتون درباره افزایش نفوذ ایران در عراق صحبت می‌کند. بله درست است اما این دقیقا به خاطر جنگ در عراق است. 

متاسفانه گمان می‌کنم افرادی را مثل بولتون در واشنگتن داریم که معتقدند جنگ و نظامی‌گری پاسخ همه چیز است. ما بیش از دو تریلیون دلار در جنگ‌های عراق، افغانستان و جاهای دیگر هزینه کردیم و اکنون بخش زیرساختی خودمان در ایالات متحده آمریکا لنگ مانده است. 

ما با میلیون‌ها تن مواجه هستیم که از پس هزینه‌های دانشگاه بر نمی‌آیند و یا دانشگاه را با بدهی ترک می‌کنند. شاید ما باید به جای سرمایه‌گذاری بیشتر روی بودجه نظامی و جنگ‌های بیشتر و بیشتر روی مردم آمریکا سرمایه‌گذاری کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1061