سبوس خام مصرف نکنید

چهارشنبه،۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۸

گروه تغذیه - رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور گفت: ضرر مصرف سبوس خام بیشتر از منافع آن است بنابراین توصیه می شود که سبوس خام مصرف نشود.

هدایت حسینی  در نشست خبری ششمین همایش مکمل های غذایی و رژیمی در سازمان غذا و دارو اظهار داشت: سبوس حتما باید فرآوری و تخمیر شود و سپس مورد مصرف انسان قرار گیرد.
وی تاکید کرد: اگر سبوس خام مصرف شود حتما باید نگران این موضوع باشیم که حاوی آلاینده هایی است که به شدت بر سلامت مصرف کننده تاثیر دارد.
وی اضافه کرد: امروز در صنایع غذایی و نانوایی ها توصیه به مصرف سبوس می شود چراکه میزان تحرک و میزان فیبر دریافتی مردم کاهش یافته است و سبوس، جایگزین خوبی برای فیبر است اما حتما باید مجوز وزارت بهداشت را داشته باشد.
رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور در ادامه به مکمل ها اشاره کرد و گفت: سرانه مصرف مکمل ها در کشور افزایش یافته است .
حسینی ، تغییر سبک زندگی را از جمله علل افزایش مصرف مکمل ها عنوان کرد و افزود: 75 درصد، بار بیماری ها( سال های از دست رفته عمر بر اثر ناتوانی و مرگ) مربوط به بیماری های غیرواگیر است و مکمل ها می تواند در پیشگیری از بیماری های غیرواگیر اثربخشی داشته باشد.
ششمین همایش مکمل های غذایی و رژیمی از 29 تا 31 خرداد ماه سال جاری در مرکز همایش های بین المللی هتل المپیک تهران برگزار می شود.
انتهای پیام /

منبع: ایرنا

کد خبر: 1063