اپل در سه ماهه اول سال ۲۰۱۸، ۶۰۰ هزار اسپیکر "هوم‌پاد" فروخته است

دوشنبه،۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۸

گروه فناوری - فروش هوم‌پاد اپل اپل در سه ماهه اول سال ۲۰۱۸ حدود ۶۰۰ هزار دستگاه بوده است. بنابر پیش‌بینی‌ای که روز سه شنبه منتشر شد، احتمال می‌رود که اپل تعداد ۶۰۰ هزار دستگاه هوم‌پاد طی سه ماهه اول امسال ساخته باشد. به گفته‌ی مؤسسه استراتژی آنالیتیکس، اپل از لحاظ فروش دستگاه‌های صوتی پشت سر آمازون با ۴ میلیون دستگاه اکو (Echo) به‌فروش‌رفته، گوگل با ۲٫۴ میلیون واحد گوگل هوم (Google Home) و علی بابایی که ۷۰۰ هزار تی‌مال (Tmall) به دست مشتریانش رسانده است، قرار دارد.

هرآنچه که از WWDC 2018 انتظار داریم

این موفقیت برای آمازون و گوگل در شرایطی بدست آمده است که اسپیکرهای هوشمند این دو کمپانی در بازار چین در دسترس مشتریان قرار ندارند و هوم‌پاد اپل هم در طول کل این سه ماه در بازار چین موجود نبوده است. هم‌چنین، این شرکت‌ها اطلاعاتی درباره‌ی میانگین قیمت دستگاه‌های به‌فروش‌رفته ارائه‌ نداده‌اند.

طبق گفته‌ی تحلیلگر سابق موسسه کی‌جی‌آی، یعنی اقای مینگ چی کو، تا اخر سال جاری میلادی ممکن است تعداد هوم‌پادهای فروخته‌شده توسط اپل به ۲ تا ۲٫۵ میلیون دستگاه برسد. اگر این پیش‌بینی صحیح از آب در بیاید، ارزش تجارت ساخت و فروش هوم‌پاد برای اپل می‌تواند به ۷۰۰ میلیون دلار برسد. گزارش‌های متعدد هم حاکی از این هستند که اپل در حال کار بر روی نسخه‌ی ارزان تر هوم‌پاد می‌باشد که می‌تواند بیشتر مورد پسند مردم قرار گیرد.

homepod-gallery-intro.jpg

در حال حاضر قیمت هر دستگاه هوم‌پاد در حدود ۳۴۹ دلار می‌باشد که هوم‌پاد نسبت به اسپیکرهای اکو و گوگل هوم بسیار گران‌تر است. اگر این گزارش درست باشد، ممکن است اواخرسال ۲۰۱۸ میلادی شاهد عرضه‌ی این نسخه از هوم‌پاد در بازار باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1152