رواج سولوگامی یا «ازدواج با خود»/ عروس‌های تنها از راه رسیدند

سه شنبه،۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲

گروه بین الملل- در بین تمام مدهایی که برای ازدواج و یا طلاق در نقاط متعددی در جهان شکل می‌گیرد، «سولوگامی» مد تازه‌ای است که در بین اروپایی‌ها و دیگر نقاط دنیا رواج پیدا کرده است. «سولوگامی» رسم جدیدی است که در آن افراد با خودشان ازدواج می‌کنند. در این رسم خطبه عقد را می خوانند و فرد در آینه به خودش بله می‌گوید.

لیندا بیکر  نخستین فردی بود که در سال ۱۹۹۳ به «ازدواج با خود» دست زد. همچنین بوردیو از جمله اولین زنانی است که بعد از طلاق در سن سی‌ سالگی، ازدواج با خود را انتخاب کرد. وی اظهار کرد که این کار او را به رویایی رسانده که در ازدواج اول خود به آن دست نیافته بوده است. 

رسمیت یافتن سولوگامی در آمریکا

اگرچه بیشتر ایالت‌های آمریکا ازدواج با خود را به‌عنوان یک گزینه رسمی تشکیل خانواده به رسمیت نشناخته‌اند، اما پنسیلوانیا این نوع ازدواج را از مدت‌ها پیش به رسمیت شناخته است. 

2024626.jpg

شرکت­های برگزارکننده مراسم سولوگامی

در کشورهای مختلف شرکت‌هایی برای برگزاری مراسم ازدواج با خود تاسیس شده‌اند. یک شرکت آمریکایی یک بسته خدماتی به ارزش ۲۳۰ دلار برای مراسم ازدواج با خود ارائه می‌دهد. این بسته پیشنهادهایی را (از گروه موسیقی گرفته تا کارت دعوت مراسم) در بر می‌گیرد.

6566074_155_0.jpg

خودشیفتگی و ازدواج با خود

ازدواج باخود در دید کارشناسان و افراد مختلف دارای یک مشخصه است، «خود شیفتگی» محور اصلی این پدیده است. در همین راستا کریستوفر لاش، نویسنده و منتقد فرهنگی در کتاب پرفروش خود با عنوان "فرهنگ خودشیفتگی" که بر اساس مقاله کلاسیک زیگموند فروید با نام «در مورد خودشیفتگی» نوشته ‌شده، ازدواج با خود را یک پیامد منطقی از خودشیفتگی دانسته است. خودشیفتگی به عنوان احساس خودبزرگ‌بینی و عشق بیش‌ از حد به خود تعریف شده است.

انتهای پیام/

منیع:مشرق

کد خبر: 1296