این خوراکی‌ها را در یخچال نگذارید

شنبه،۱۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۲

گروه زندگی> مهرنوش فرهی- همه ما هنگامی که به نگهداری مواد غذایی برای مدت زمان بیشتر فکر می کنیم اولین گزینه ای که به ذهنمان می رسد نگهدداری آن ها در یخچال است. اما هیچ می دانید که گذاشتن بعضی مواد غذایی داخل یخچال کار اشتباهی است؟ در ادامه به ذکر نمونه‌هایی ازاین مواد غذایی می پردازیم.

موز

1_9.jpg

 این میوه در دمای محیط مواد مغذی خود را بهتر حفظ می کند. گذاشتن موز روی کانتر آشپزخانه تا زمان رسیدن کامل آنها، گزینه بهتری به شمار می رود. دمای پایین داخل یخچال نه تنها روند رسیدن موز را کند می کند بلکه رطوبت و تاریکی آن به سادگی باعث گندیدگی این میوه می‌شود.

گوجه فرنگی

11_2.jpg

 همه ما با مزه بی نظیر این میوه آشنا هستیم. اما گذاشتن گوجه فرنگی داخل یخچال طعم خوب آن را از بین می برد. علاوه براین هوای سرد یخچال جلوی روند رسیدن این میوه را می گیرد و بافت آن را تغییر می دهد و آن را بی مزه می کند. پیشنهاد ما آن است که گوجه فرنگی را به اندازه مصرف خریداری کنید و آن ها را در سبدی که گردش هوای مناسب داشته باشد، بیرون از یخچال نگه داری کنید.

 انبه، زردآلو، هلو، کیوی و آلو

5_4.jpg

این میوه ها هم مثل گوجه فرنگی نیازی به نگهداری در یخچال ندارند. سرمای یخچال می تواند بسیاری از مواد مغذی موجود در آنها و همین طور طعم و مزه آنها را از بین ببرد. باید این میوه ها را در دمای محیط نگه دارید.

هندوانه

17.jpg

اگر هندوانه را هنوز برش نداده اید نیازی نیست آن را در یخچال بگذارید. تحقیقات نشان داده که نگه داری هندوانه در دمای محیط برحفظ خواص آنتی اکسیدان آن کمک می کند. اما هندوانه های برش خورده را بهتر است ضمن پوشاندن سطح آن در یخچال بگذارید.

مرکبات

10_3.jpg

 سرمای یخچال می تواند به میوه هایی که دارای اسید سیتریک هستند مثل پرتقال و سایر مرکبات آسیب برساند. این میوه ها برای رسیدن احتیاج به دمای طبیعی محیط دارند.

کدو تنبل

6_7.jpg

 این میوه باید درجای خشک، خنک و تاریک با گردش هوای مناسب نگه داشته شود. ولی نیازی به نگه داشتن آن در یخچال نیست.

سیب زمینی

14.jpg

 دمای پایین داخل یخچال می تواند نشاسته سیب زمینی را سریع تر به قند تبدیل کند. پیشنهاد می شود که پس از خرید این میوه آن را از پاکت یا کیسه خارج کرده و به صورت نشسته در قفسه هایی که گردش هوا در آنها به خوبی انجام می شود نگه داری کنید.

پیاز

4_6.jpg

نگه داری این ماده غذایی داخل یخچال باعث نرم شدن و گندیدگی آن می شود. تحقیقات نشان داده که بهترین حالت برای نگه داری پیازپوست نکنده، نگه داری آن بیرون از کیسه و یخچال است. دلیلش هم آن است که پیاز برای ماندگار بیشتر احتیاج به هوای کافی دارد. ولی اگر پوست پیاز را کنده اید بهتراست آن را در ظرف دربسته ای داخل یخچال نگه دارید.

سیر

9_4.jpg

گذاشتن سیر داخل یخچال باعث نرم شدن و جوانه زدن آن می شود. علاوه بر این، دمای یخچال باعث می شود ظاهر سیر بدون تغییر بماند و مادامی که آن را باز نکرده اید متوجه نمی شوید که سالم مانده یا خیر.

آواکادو

16.jpg

اگر آواکادویی خریداری کردید که هنوز نرسیده نباید آن را داخل یخچال بگذارید.درحالی که این میوه برای رسیدن به زمان احتیاج دارد، نگهداری آن در محیط سرد یخچال روند رسیدن آن را مختل می کند. فقط در صورتی که آواکادو کاملا رسیده است و نمی خواهید آن را بلافاصله مصرف کنید می تواند آن را داخل یخچال بگذارید.

نان

2_10.jpg

 هیچ چیز به سرعت یخچال تازگی نان را نمی گیرد. هوای سرد داخل یخچال این ماده را سخت و خشک می کند. علاوه بر این نان در یخچال سریع تر از دمای محیط بیات می شود.

قهوه

7_4.jpg

هرچند که قهوه آسیاب شده یا نشده در محیط خنک، خشک و تاریک بهتر طعم و مزه خود را حفظ می کند، با این حال داخل یخچال جای مناسبی برای نگه داری آن نیست. قهوه احتیاج به کیسه یا ظرفی دارد که آن را از گردش هوا مصون دارد. بهتر است آن را به جای یخچال داخل ظرفی سرپوشیده و تاریک و در جای خنک نگهدارید.

عسل و خرما

13.jpg

 همین که عسل و خرما را در ظرفی  در بسته نگهدارید کفایت می کند ونیازی به نگه داری آن در محیط خنک نیست. عسل و خرما به طور طبیعی حاوی مواد نگه دارنده طبیعی است و نیازی به نگه داری ویژه ای ندارد. در واقع گذاشتن عسل و خرما در یخچال به شکرک بستن آن سرعت می بخشد و مصرف آن را مشکل می کند.

روغن زیتون

13_0.jpg

 این روغن در یخچال شروع به سفت و کره ای شدن می کند. بهتر است آن را در کابینت نگه دارید.

ریحان

15.jpg

هوای سرد یخچال این سبزی را خیلی زود پژمرده می کند و تازگی آن را می گیرد. علاوه براین، ریحان قابلیت جذب بوی غذاهای مختلف به خود را دارد که به این ترتیب با گذاشتن آن داخل یخچال عطر طبیعی آن از دست می رود. بهترین کار آن است که ریحان را به اندازه مصرف‌تان خریداری کنید و آن را در ظرفی حاوی آب، خارج از یخچال نگه دارید.

کره بادام زمینی

3_9.jpg

 برخلاف انواع مربا ها این ماده غذایی باید خارج یخچال نگه داشته شود. یخچال بافت نرم و یکدست آن را سفت و خشک می کند.

ترشی

12_3.jpg

ترشی ها ماندگاری بالایی دارند و می توانند ماه ها بیرون از یخچال نگه داشته شوند.

ترجمه از سایتhealthyleo

انتهای پیام/

کد خبر: 135