شکار فروشی محیط زیست/ پول بدهید قوچ بزنید

سه شنبه،۱۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۷

 پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران ساعتی پیش جزئیات شکارفروشی و صدور پروانه ویژه شکار توسط مسئولان محیط زیست را اعلام کردم. بر اساس این گزارش، مسئولان معاونت محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست در ازای مبلغ حداقل ۷ میلیارد تومان، ۱۰۵ مجوز شکار آن هم در فصل زادآوری برای اتباع خارجی صادر کرده‌اند.

"سازمان حفاظت محیط زیست در اقدامی عجیب اقدام صدور پروانه ویژه شکار چهارپا برای شکارچیان خارجی و داخلی در داخل مناطق تحت مدیریت (مناطق چهارگانه) و مناطق آزاد و همزمان با فصل زاد ولد حیات وحش نموده است.

139510181327128229641024.jpg
متاسفانه صدور پروانه‌ها و انجام شکار‌ها بصورت کاملا غیر کارشناسی از تاریخ پنجم خردادماه سال جاری درست همزمان با فصل زاد و ولد حیات وحش آغاز شده است. این در حالی است که هنوز بسیاری از پستانداران وحشی علفخوار و گوشتخوار آبستن هستند و یا در کنار بچه‌های تازه متولد شده نیاز به آرامش و امنیت در زیستگاه خود دارند و شکارچیان خارجی برخی از بهترین عرصه‌های طبیعی کشور را به جولانگاه و میدان تیر تبدیل کرده اند.
در این راستا ۱۰۵ پروانه جهت شکار قوچ، کل و آهو در ده منطقه واقع در هفت استان کشور صادر و تعدادی از شکارچیان خارجی نیز طی روز‌های اخیر اقدام به شکار کرده اند.

به عنوان مثال روز جمعه چهارم خردادماه گروهی از شکارچیان خارجی به مدت دو روز در پناهگاه حیات وحش حیدری مستقر شده و اقدام به شکار چندین قوچ اوریال نموده اند. برای منطقه حفاظت شده در میان در استان خراسان جنوبی ده عدد پروانه شکار قوچ در نظر گرفته شده که تعدادی از آن‌ها طی روز‌های اخیر شکار شده اند.

ram-horn.jpg

پروانه‌های شکار مذکور در چهارچوب تفاهمنامه‌ای که چهارم بهمن ماه سال گذشته مابین معاونت محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست و صندوق ملی محیط زیست به امضا رسیده بود برای اشخاص حقیقی و حقوقی صادر شده است.

بر اساس این تفاهمنامه علاوه بر واریز حقوق دولتی مربوط به تعرفه پروانه‌های صادره به خزانه دولت ۹۰ درصد از بهای دریافتی بابت هر پروانه می‌بایست جهت مصارف حفاظتی و محلی در همان منطقه در اختیار اداره کل استان مربوطه قرار گیرد.

مبلغ دریافتی از شکارچیان خارجی بابت شکار هر یک چهارپا بر اساس نوع گونه، طول شاخ و ... حدود ۷۰ میلیون تومان بوده است. " 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کد خبر: 1377