این غذاها را نخورید تا سرطان نگیرید

شنبه،۱۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۵

گروه سلامت> مهرنوش فرهی- اینجا به معرفی سرطان زا ترین مواد غذایی ای می پردازیم که هر روزه با آن ها سروکار داریم.

شاید بسیاری از شما دوست نداشته باشید درباره این موضوع چیزی بدانید اما اگر به راستی به سلامت خود و خانواده خود می اندیشید ازین مواد غذایی پرهیز کنید:

روغن های هیدروژنه

4_7.jpg

این روغن ها در انواع مختلف مواد غذایی به خصوص فست فودها، غذاهای بسته بندی و کره های گیاهی یافت می شوند. این نوع روغن ها درواقع روغن های گیاهی تغییر شکل یافته ای هستند که ماندگاری بالایی دارند و پراز چربی های ترانس هستند. چربی های ترانس هم از عوامل سرطان زا در رژیم غذایی انسان ها به شمار می روند که باید از آنها پرهیز کرد.

پاپ کورن

7_5.jpg

علاوه بر روغن های هیدروژنه که در نوع بسته بندی این محصول وجود دارد، پاپ کرن های ماکروویوی هم از غذاهای سرطان زا به خصوص سرطان ریه به شمار می روند. علت هم آن است که نوعی ماده شیمیایی درون کیسه های محتوی این ماده غذایی به کار رفته که می تواند به بدن آسیب جدی برساند و باعث ایجاد سلول های سرطانی شود.

سوسیس، کالباس و گوشت های فرآوری شده

5_5.jpg

نیترات و سدیم فسفاتی که در این گوشت ها به کار رفته سرطان زاست. برای آگاه شدن از میزان مرگ آور بودن این مواد خوراکی کافی است بدانید که هرسال جمعیتی حدود ۳۴۰۰۰نفر در جهان، به علت مصرف گوشت های فرآوری شده جان خود را از دست می دهند.

گوشت قرمز

2_12.jpg

 این ماده غذایی به خودی خود می تواند به جداره روده بزرگ آسیب رسانده و باعث ایجاد سرطان روده شود. علاوه براین معمولا گوشت خوارها از مصرف سبزیجات تازه غافل می شوند و همین عامل دیگری در ابتلا به سرطان است.

آرد سفید

1_10.jpg

آرد کامل گندم طی مراحلی تغییر ماهیت داده، بسیاری از مواد مغذی خود را از دست می دهد و تبدیل به ماده ای سفید و بی هویت به نام آرد سفید می شود که برای سلامتی بسیار مضر است. بهتر است از مصرف محصولاتی که از این آرد تهیه شده اند پرهیز کنید.

نوشابه های رژیمی

10_4.jpg

خیلی خوب است که می خواهید کالری مصرفی تان را کاهش داده و لاغر شوید. اما بهتر است دراین مسیر از مصرف نوشابه های رژیمی صرف نظر کنید. این نوشابه ها حاوی شیرین کننده ای به نام اسپارتام هستند که ضرر آن کمتر از شکر نیست. این ماده عامل ابتلا به انواع سرطان ها از جمله سرطان مغز است.

شیرینی

8_4.jpg

 شکر ماده ای پردازش شده و غیر طبیعی است که مصرف آن به رشد بافت های سرطانی و تومورها کمک می کند. پس بهتر است به طور کلی ازمصرف مواد شیرینی که مملو از قندهای غیر طبیعی هستند پرهیز کنید.

غذاهای کنسروی

6_8.jpg

 مواد غذایی کنسروی حاوی ماده ای شیمیایی به نام BPA هستند که عامل ایجاد انواع سرطان ها از جمله سرطان سینه است.

چیپس

9_5.jpg

 ماده ای شیمیایی و خطرناک به نام آکریل آمید در چیپس وجود دارد که در دود سیگار هم یافت می شود. این ماده سرطان زاست و نکته عجیب آن است که چنین ماده خطرناکی در مواد خوراکی چه می کند؟

مواد هورمونی موجود در شیر

11_4.jpg

هورمونی تحت عنوان GMO برای افزایش شیر تولیدی گاوها در دامداری ها مورد استفاده قرار می گیرد که سرطان زا بودن آن این روزها مورد تایید قرار گرفته.

محصولات کشاورزی غیرارگانیک

3_11.jpg

 همه ما سبزیجات و میوه ها را به عنوان مواد غذایی سالم و ضد سرطان می شناسیم. اما آیا می دانستید که امروزه حتی میوه ها هم فرآوری می شوند و یا پوست آن ها آلوده به انواع مواد شیمیایی و آفت کش هاست؟ پس بهتر است سبزیجات و میوه های ارگانیک را در سبد غذایی روزانه خود بگنجانید.

ترجمه از سایت drhealthmag

انتهای پیام/

کد خبر: 138