چاپ سه بعدی خانه های اجاره ای در هلند

سه شنبه،۱۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۹
اولین انقلاب فناوری در مسکن

گروه فناوری - کشورهلند برای ساخت و سازهای کنونی خویش از معماری چاپ سه بعدی بهره برده و تلاش دارد در این حوزه توسعه چشمگیری داشته باشد.

به گزارش ایران آنلاین معماران هلندی پس از ساخت یک پل سه بعدی این بار پروژه ای را با نام Milestone کلید زدند که بر اساس آن چندین خانه سه بعدی اجاره ای با بهره گیری از فن آوری های برش لبه چاپ و ساخته خواهد شد.

در همین راستا مهندسان و معماران دانشگاه فنی Eindhoven و چندین شرکت این بار خانه هایی سه بعدی را طراحی کرده اند که برخلاف نمونه های پیشین که تنها به عنوان ابزار تحقیقاتی یا نمونه اولیه از آنها استفاده می شد، به طور خاص برای سکونت انسان ها طراحی و ساخته شده است.

این خانه های غیر معمول، به شکل سنگ هایی بزرگ ساخته شده اند. فرآیند ساخت و ساز این خانه های شیک، مشابه دیگر پروژه های معماری چاپ 3 بعدی به وسیله ماشین چاپ بزرگی انجام گرفته و مخلوط سیمان از یک نازل در لایه های متفاوت برای ساخت ساختار آن قرار گرفته و اسکلت ساخته میشود. پس از آن به کارگاه انسانی انتقال یافته و درب و پنجره ها متصل میشوند.

_769738.jpg

این خانه های سه بعدی با داشتن 95 متر مربع مساحت، یک اتاق نشیمن، آشپزخانه، دو اتاق خواب، توالت، حمام،تراس و یک انبار دارد.

طراحان این پروژه اعلام کردند ساخت نخستین خانه های اجاره ای به کمک فناوری چاپ سه بعدی امسال آغاز شده  و در اوایل سال 2019 آماده تحویل خواهد بود.

گفته شده این پروژه طی 5 سال آینده به اتمام خواهد رسید. قیمت واقعی اجاره خانه ها هنوز اعلام نشده است اما یک محقق از دانشگاه فنی Eindhoven اعلام کرده ما تلاش خواهیم کرد تا نرخ های اعلامی برای همه سطوح مردم مقرون به صرفه باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1382