چگونه از شر حشرات خلاص شویم؟

يکشنبه،۱۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۷

گروه زندگی-  حشرات، موجودات ناخوشایند و دردسرسازی هستند که در همه‌جا یافت می‌شوند و همین یک دلیل کافی است تا از بین بردن حشرات دشوار و شاید اعصاب‌خُردکن شود!
فرقی ندارد در آپارتمان زندگی می‌کنید یا خانه‌ی ویلایی، منزل‌تان نوساز است یا قدیمی، حشرات همه‌جا هستند. حتی اگر کاملا نظافت را رعایت کنید، باز هم سروکله‌ی آنها پیدا می‌شود. کافی است در خانه را باز کنید، تغییر جریان هوا سبب می‌شود تا حشرات به سوی گرمای خانه جذب شوند. مهم نیست این حشرات از کجا آمده‌اند. در هر صورت باید به فکر مهار آنها باشید، چون بسیار آزاردهنده هستند. در این مطلب، روش‌هایی برای مهار و از بین بردن حشرات آورده شده است که می‌تواند به شما کمک کند. 

پشه

با راهکارهای زیر می توانید از شر پشه ها راحت شوید.

هوا را خنک نگه دارید

هوای داخل خانه را با پنکه و یا کولر خنک نگه دارید. پشه ها حشرات ضعیفی هستند و قدرت حرکت خود را در برابر سیستم های خنک کننده از دست می دهند. هیچ فرمولی برای اینکه به شما بگوید پنکه چقدر باید بزرگ باشد یا هوا چقدر باید خنک باشد تا پشه ها دور شوند، وجود ندارد. تنها از طریق تجربه می توانید به نتیجه دلخواهتان برسید و از شر این حشرات آزاردهنده راحت شوید.

از دفع کننده طبیعی حشرات استفاده کنید

گیاهانی مانند رزماری، نعناع، گل همیشه بهار، گل ابری، دارچین، سلنیوم عطری را از خود در هوا پخش می کنند که پشه ها از آن متنفر هستند. فقط کافی است این گیاهان را پرورش دهید یا برگ آنها را با فشار دست له کنید تا عطرشان در هوا بپیچد. می توانید برای دفع پشه ها برگ این گیاهان را روی پوست خود بمالید.

از سبزی جعفری استفاده کنید

شما می توانید یک دفع کننده طبیعی که هیچ ماده شیمیایی در آن به کار نرفته تهیه کنید. مقداری جعفری خرد شده را در یک شیشه سرکه سیب بریزید. این ترکیب را روی پوست خود بمالید. یا دستمالی را آغشته به این مواد کنید و آن را دور گردن یا روی کلاهتان ببندید.

مورچه‌ها

4_10.jpg

کشتن مورچه‌ها بی‌فایده‌ترین روش ممکن برای از بین بردن آنهاست. حتی اگر مسیر رفت‌وآمد و لانه‌ی اصلی آنها را هم پیدا کنید، پس از مسدود کردن آن راه دیگری پیدا خواهند کرد. بهتر است راهی را امتحان کنید که برای مدتی طولانی از شر آنها خلاص شوید.
یک راه‌حل بی‌خطر برای از بین بردن مورچه‌ها این است که مقداری قهوه دور تا دور پنجره‌ها، درها و مکان‌های حضور مورچه‌ها بریزید. راه‌حل بعدی این است که یک‌و‌نیم پیمانه‌ی فنجان شکر را در یک‌ونیم پیمانه‌ی فنجان آب گرم حل کنید و دو قاشق غذاخوری بوراکس (پودر سفیدرنگ طبیعی و معدنی) به آن اضافه کنید. مقداری پنبه را به محلول حاصل آغشته کنید و نزدیک مورچه‌ها قرار دهید. مورچه‌ها دور محلول تجمع می‌کنند و مقداری از آن را برای ملکه می‌برند. این ماده برای ملکه کُشنده است و با این روش به‌راحتی می‌توانید مورچه‌ها را نابود کنید.
 

سوسک‌ها

3_14.jpg

با این‌که تصور می‌شود که سوسک‌ها همیشه در حال تولیدمثل و فناناپذیر هستند اما با استفاده از برخی روش‌های ساده می‌توانید به‌راحتی آن‌ها را از خانه‌ی خود بیرون کنید. اول از همه نظافت را کاملا رعایت کنید تا وسایلی مثل خرده‌های غذا یا نوشیدنی سوسک‌ها را به خود جلب نکند. درز و شیارهایی که برای سوسک‌ها جای دنج محسوب می‌شود، پیدا کنید و همه‌جا را با آب گرم و صابون تمیز کنید تا گردوغبار از بین برود.
تمام مواد غذایی (حتی غذای حیوانات خانگی) را کاملا بسته‌بندی کنید و در سطل‌های زباله را محکم ببندید. مرتب سطل زباله را با آمونیاک تمیز کنید تا بوهایی که ممکن است سوسک را به خود جلب کند از بین برود و مراقب لوله‌های فاضلاب باشید. 
سوسک‌ها مکان‌های تاریک و مرطوب را دوست دارند، بنابراین درهای فاضلاب را حتما محکم کنید. جای‌ ظرف‌شویی، لوله‌ها و دست‌شویی را خشک کنید و پریزها را مسدود کنید. همین‌طور می‌توانید از تله‌های مخصوص استفاده کنید تا زمانی‌که سوسک‌ها برای پیدا کردن غذا بیرون می‌آیند به دام بیفتند.

عنکبوت‌ها

1_15.jpg

در مقایسه با ساس رختخوابی و سوسک، عنکبوت‌ها مشکل کوچکی به‌نظر می‌آیند. در حقیقت، عنکبوت‌ها آفات اطراف‌شان را کنترل می‌کنند، حشرات در حال پرواز را به دام می‌اندازند و می‌خورند. اگرچه عنکبوت‌ها در ظاهر کم‌ضرر هستند اما درصورتی‌که باعث آزار شما شوند باید آن‌ها را نابود کنید.
راحت‌ترین راه برای نابودی عنکبوت‌ها این است که تارهایشان را از بین ببرید. برای این کار می‌توانید از جاروبرقی یا جاروی بلند که در انتهای آن پارچه‌ای بسته‌اید، استفاده کنید. همچنین می‌توانید از تله‌هایی برای به دام انداختن آن‌ها استفاده کنید.

پیشگیری بهتر از درمان

برای از بین بردن حشرات می‌توانید از روش‌ها و محصولاتی استفاده کنید که برای همیشه آنها را از خانه و محیط اطراف‌تان دور کنید. محیط‌هایی مثل کنج دیوارها، درب‌ها، اتاق زیرشیروانی و زیرزمین مکان‌های مناسبی برای زندگی حشرات هستند و باید تحت‌نظر قرار بگیرند. وجود هر نوع حشره و آفت نشان‌دهنده‌ی کوتاهی ما در مراقبت و پیشگیری است. مهم‌ترین کار برای دور کردن و از بین بردن حشرات این است که همیشه محیط خانه‌ی خود را تمیز نگه دارید.

انتهای پیام/

کد خبر: 143