کارگردان «شهرزاد» سکوتش را شکست/ فصل چهارم در راه است؟

سه شنبه،۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۴

گروه فرهنگ و هنر > سینما - حسن فتحی که کارگردانی سه فصل از سریال «شهرزاد» در شبکه نمایش خانگی را بر عهده داشت، به دنبال توزیع آخرین قسمت از این سریال، پس از مدت‌ها سکوتش را شکست و به بیان توضیحاتی درباره تجربه حضور در این پروژه و حواشی که در این مدت دامن‌گیر سریال بود، پرداخت.

به گزارش پیام ایران، حسن فتحی که چند سالی است با ساخت سریال «شهرزاد» به شبکه نمایش خانگی کوچ کرده است، با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام، از حواشی ایجاد شده برای این سریال به دنبال مشکلات مالی تهیه‌کننده، احتمال ساخت فصل چهارم و به طور کلی شرایط تولید آثار هنری نمایشی سخن گفت.

قسمت پایانی فصل سوم سریال «شهرزاد» با کشته شدن «قباد» به عنوان یکی از کاراکترهای اصلی این سریال، روز گذشته (۲۱ خرداد ماه) در شبکه نمایش خانگی توزیع شد و در حالی که به نظر می‌رسید فصل سوم نقطه پایان سریال «شهرزاد» باشد، حسن فتحی از احتمال تولید فصل چهارم و بازگشت کاراکتر «قباد» سخن گفته است.

متن کامل این مطلب به شرح زیر است:

«به پایان آمد این دفتر حکایت همچنان باقی است ... خانم‌ها، آقایان، تماشاگران محترم سه فصل سریال شهرزاد به پایان رسید و امید است در آینده نزدیک امکان ساخت فصل چهارم آن که در آن شاهد بازگشت مجدد قباد، شهرزاد و فرهاد به متن قصه خواهیم بود، فراهم گردد!

سریال «شهرزاد» برای مخاطبانش ماجرای تراژیک و آمیخته با تخیل عشق و سیاست و پول در ایران دهه ۳۰ شمسی بود و برای من و همکارانم تجربه‌ای دشوار و طاقت‌فرسا در دهه نود شمسی! در اینجا و در این زمانه که ماییم واقعیت‌ها بسیاری از اوقات از امر تخیلی‌، تخیلی‌تر هستند و از همین رو باید در میان گذاشته شوند تا بتوان باور کرد و اعتماد کرد. شفاف‌سازی این واقعیت‌های تاریک و تودرتو تنها راه تداوم و بقا برای همگان و به خصوص هنرمند است.

ساخت و ساز سریال «شهرزاد» در این پنج سال کلکسیونی از آزمون‌های رنگارنگ برای هنر و هنرمندی شد که می‌خواهد بیافریند، مستقل بماند و اخلاقی عمل کند؛ آزمون‌هایی که عبارت باشند از تلاش برای پیدا کردن نسبت میان هنر از یک سو و سه‌گانه سرمایه، سیاست روز و افکار عمومی از سوی دیگر.

همه این سال‌ها کارگردانی برای من آکروباسی میان اصولی چون استقلال، رفتار اخلاقی، شفافیت و البته یافتن بهترین نسبت با همین سه گانه بوده است و با سریال «شهرزاد» در بسیاری از لحظات این آکروباسی به قصد حفظ تعادل در معرض تهدید قرار گرفت.

انتهای پیام/

منبع: ایسنا

کد خبر: 1446