اختصاص ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه‌ بازارچه‌های مرزی کردستان

يکشنبه،۱۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۱

گروه جامعه - استاندار کردستان از اختصاص ۱۵۰ میلیارد ریال برای توسعه، تجهیز و ایجاد زیرساخت‌های لازم در بازارچه‌های مرزی کردستان از جمله بازارچه سیرانبند بانه در سال ۹۷ خبر داد.

بهمن مرادنیا در دیدار با جمعی از فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذران شهرستان بانه با اشاره به تلاش برخی کشورهای همسایه برای دراختیار گرفتن بازارهای شمال عراق به ویژه اقلیم کردستان، خاطرنشان کرد: با توجه به تجارب ارزشمند و ظرفیت‌های مهم موجود در کردستان و شهرهای مرزی ما، باید سعی کنیم با توسعه و رونق بخشیدن به صادرات، این بازارها را همچنان حفظ کنیم.

استاندار کردستان  به دیدار قریب الوقوع خود با وزیر امورخارجه کشورمان به منظور پیگیری وضعیت اقتصادی و مناطق مرزی استان کردستان هم اشاره کرد و گفت: در این دیدار دو موضوع مهم شامل پیگیری رسمی شدن بازارچه مرزی سیرانبند از طریق دیپلماتیک و مذاکره با دولت مرکزی عراق، و هم‌چنین پیگیری کاهش تعرفه ورود کالاهای ایرانی به عراق مطرح خواهد شد.

مرادنیا ضرورت حضور مؤثر سرمایه گذاران و بخش خصوصی در رونق اقتصادی استان را یادآور شد و افزود: در زمینه‌های اقتصادی از جمله صادرات، تلاش می‌کنیم با کم رنگ کردن حضور دولت، زمینه را برای فعالیت بیشتر بخش‌های خصوصی و مردم فراهم‌تر کنیم.

وی با اشاره به بازدید کوتاه خود از شهر بانه، سیمای گردشگری، مهمان نوازی و مهرورزی مردم متعهد و انقلابی این خطه را یادآور شد و بر ایجاد و توسعه فضاهای سبز شهری به ویژه درختکاری و زیباسازی منظر شهری تأکید ویژه کرد.

استاندار هم‌چنین به مطالبات شهرداری‌ها از ادارات و دستگاه‌های اجرایی و دولتی هم اشاره کرد و گفت: شهرداری‌ها مطالبات خود را بازنگری و واقعی کنند و استانداری هم به طور ویژه پرداخت مطالبات آنها توسط بدهکاران را پیگیری خواهد کرد.

در ادامه این نشست فلاحی، فرماندار شهرستان بانه هم به بیان مهم‌ترین اولویت‌های اجرایی و نیازهای توسعه‌ای این شهرستان در زمینه اقتصادی، رونق کشاورزی، گردشگری، زیرساخت‌های بازارچه سیرانبند و راه ارتباطی آن، تسریع در اجرای منطقه ویژه اقتصادی بانه و افزایش تولیدات مختلف پرداخت.

وریا وثوقی شهردار بانه هم در این نشست از اجرای ۲۳ هکتار فضای سبز تا پایان سال ۹۷ ، عقد قرارداد احداث پارک نوروز در ورودی شهر بانه، نهایی شدن مراحل انعقاد قرارداد احداث پارک و مجموعه تفریحی دامنه کوه بابوس و فراهم شدن مقدمات اجرای 20 هزار متر مربع دیگر فضای سبز در داخل شهر بانه خبر داد.

انتهای پیام/

کد خبر: 148