چطور نقره ها را برق بیندازیم؟

دوشنبه،۱۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۳:۲۲

همه می دانیم که نقره به مرور زمان و در مجاورت هوا تیره می شود.

بهتراست برای پاک کردن آن به جای استفاده از مواد شیمیایی از مواد ساده ای که به آسانی قابل دسترسی هستند استفاده کنیم. در ادامه چند روش ساده و خانگی برای تمیز کردن نقره را به شما آموزش می دهیم.

پوست موز

nqrh.jpg

مواد مورد نیاز: پوست موز. آب. مخلوط کن. پارچه تمیز

یک پوست موز درسته را با کمی آب داخل مخلوط کن بریزید وخوب بزنید تا خمیر یکدستی به دست آید. با یک مسواک نرم یا یک تکه پارچه مخلوط به دست آمده را خوب روی نقره خود بمالید و تمیزشان کنید. سپس آن ها را خوب بشویید و خمیر را پاک کنید و در آخر با پارچه تمیزی آن را خشک کنید.

سس قرمز

ss_0.jpg

همه سس قرمز را با پیتزا و همبرگر می شناسیم. اما آیا می دانستید که اسید موجود در آن می تواند سطوح اکسید شده نقره را پاک کند؟

مقداری سس قرمز را داخل ظرفی ریخته و نقره را داخل آن بغلطانید. اجازه دهید ۵تا ۱۰ دقیقه داخل آن بماند. سپس آن را خوب بشویید و با پارچه تمیز خوب خشک کنید.

خمیردندان

nqrh_.jpg

منطقی به نظر می رسد که خمیر دندان اگر بتواند پلاک های دندانی را پاک کند بتواند سطوح نقره را هم تمیز کند.

مقداری خمیر دندان را به همان مقداری که روی مسواک می کشید، روی سطح نقره بمالید. البته اگر سطح مورد نظر بزرگ تر باشد می توانید مقدار بیشتری خمیردندان استفاده کنید. مقداری آب را به سطح مورد نظر اضافه کرده و با مسواک آن را خوب تمیز کنید. شاید لازم باشد اجازه دهید خمیریکی دو دقیقه ای روی نقره بماند و سپس آن را بشویید ودر آخر با پارچه تمیز آن را خشک کنید.

انتهای پیام/

ترجمه از سایت apartmenttherapy

کد خبر: 157