چند تکنیک ساده در نگهداری از وسایل شخصی

سه شنبه،۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۲:۵۶

گروه زندگی> مهرنوش فرهی- گاهی اوقات مجبور می شویم لباس ها و کفش‌های مان را به خاطر این که کثیف شده اند یا آسیب دیده اند دور بیندازیم. حتی ممکن است این اتفاق برای وسایلی که تازه خریده ایم و نو هستند بیفتد. اما با این ترفندها می توانید به وسایل شخصی تان فرصت دیگری بدهید.

تمیز کردن شوره کفش های چرمی

rwgn_khfsh.jpg

 شوره زدن کفش ها مخصوصا در زمستان امری شایع است. می توانید با یک مسواک و کمی سرکه شوره روی کفش ها را به سادگی تمیز کنید.

استفاده از روبالشی به جای کاور لباس

t_khrdn_lbs.jpg

 می توانید از روبالشی های قدیمی که دیگر نیازی به آن ها ندارید برای محافظت از لباس های آویخته درون کمد استفاده کنید. کافی است سمت بسته آن را سوراخ کنید و رخت آویز را از داخل آن رد کنید. به این ترتیب روبالشی نقش کاور لباس را بازی می کند. ضمن اینکه کاور پارچه ای نسبت به کاورهای پلاستیکی امکان گردش هوا را هم برای لباس فراهم می کند.

پوشاندن خط و خش های کفش های ورنی

chrb_khrdn_khfsh.jpg

 می دانیم که کفش های ورنی به سادگی خراش برمی دارند. اما راهکار ساده ای برای پوشاندن این خط ها وجود دارد. کافی است مقداری وازلین را با یک گوش پاک کن روی خراش مورد نظر بکشید. این کار خط و خش های کفش را می پوشاند.

راهکاری برای چروک نشدن شلوارهای کتانی

t_khrdn_lbs_.jpg

 برای این کار بهتراست که در نحوه آویختن شلوارها روی رخت آویز تجدید نظر کنید. بهتر است همانطور که در تصویر مشخص است.شلوار را به گونه ای روی رخت آویز قرار دهید که فاق آن در قسمت بالا قرار بگیرد. به این ترتیب از اتو کردن مداوم شلوارها بی نیاز می شوید.

پاک کردن لکه چای از روی لباس

pkh_khrdn_chy_z_rwy_lbs.jpg

 برای این کار قسمت لکه دار لباس را با ترکیب یک سوم پیمانه سرکه و  دو سوم  پیمانه آب بشویید. سپس آن را درهوای آزاد آویزان کنید تا خشک شود. پس از برطرف شدن جای لکه می توانید آن را طبق معمول در ماشین لباسشویی بی اندازید.

انتهای پیام/

ترجمه از سایت goodhousekeeping

کد خبر: 159