ارتش آمریکا از زره‌پوش دوزیست ۶.۲ میلیارد دلاری خود رونمایی کرد

پنج شنبه،۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۹
ارتش آمریکا از  زره‌پوش دوزیست ۶.۲ میلیارد دلاری خود رونمایی کرد

گروه بین الملل - ارتش آمریکا از زره‌پوش دوزیست خود با هدف محافظت از دریانوردانِ در حال انتقال، از دریا به ساحل، رونمایی کرد که BAE Systems قرارداد ساخت آن را بر عهده گرفت.

به گزارش پیام ایران، خودروی نظامی جدید ساخت BAE Systems جایگزین محصولِ قدیمیِ تهاجمیِ کم‌عمق، خواهد شد که از 1972 در نیروی دریایی از آن استفاده می‌شده است. {لینک}

کمپانی PLC یکی از طرف‌های قرارداد می‌گوید خودروی نظامی دوزیست ‎/ ACV برای شرایط جنگی و هنگام اعزام نیرو به ساحل مورداستفاده قرار می‌گیرد.

BAE نیز تائید کرد قرارداد اولیه 198 میلیون دلاری به امضاء رسیده و تاکنون 16 نمونه اولیه از این زره‌پوش دوزیست ساخته‌شده است. پروژه ساخت و نگهداری برای 208 زره‌پوش دوزیست، به مبلغ 6.2 میلیارد دلار تعریف‌شده است.(هزینه ساخت بر اساس ارقام سال 2020 حدود 1.2 میلیارد دلار بیشتر نخواهد شد! و مابقی صرف نگهداری و تعمیرات خواهد شد) گفتنی است 30 کمپانی نمونه‌های اولیه خود را عرضه کردند که درنهایت خودروی BAE برای تولید مورد موافقت مقامات پنتاگون قرار گرفت.

مشخصات فنی زره‌پوش دوزیست مذکور به شرح زیر است:

- وزن: 30617 کیلوگرم

- قادر به حمل 3302 کیلوگرم بار همراه با 13 سرنشین و 3 خدمه است.

-  حداکثر سرعت 105 کیلومتر بر ساعت

- سرعت در دریا: 6 گره دریایی

- محدوده حرکت در جاده: 523 کیلومتر

-  محدوده حرکت در دریا: 12 مایل دریایی

- طول: 8.9 متر / عرض: 3.1 متر / ارتفاع 2.8 متر

قبل از این پروژه، نیروی دریایی بیش از 3.7 میلیارد دلار برای توسعه خودروی دیگری موسوم به EVF هزینه کرد که در سال 2011 به دلیل افزایش هزینه و مشکلات فنی، طرح مذکور لغو شد و حالا این خودرو جای آن را خواهد گرفت.

زره‌پوش دوزیست ارتش آمریکا

زره‌پوش دوزیست ارتش آمریکا

زره‌پوش دوزیست ارتش آمریکا

زره‌پوش دوزیست ارتش آمریکا

زره‌پوش دوزیست ارتش آمریکا

انتهای پیام/

منبع:خبرآنلاین

کد خبر: 1649