بررسی پدیده «رانت و تخلف» درمدیریت شهری

دوشنبه،۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۵
بررسی پدیده «رانت و تخلف» درمدیریت شهری

گروه جامعه - پدیده رانت و تخلف در مدیریت شهری با حضور رئیس سازمان بازرسی شهرداری، رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران و حبیب‌زاده عضو شورای شهر تهران چهارشنبه 6 تیر در سالن شیبانی شورای شهر تهران بررسی می شود.

به گزارش پیام ایران و به نقل از  روابط‌عمومی مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران، در این نشست که اولین برنامه از سلسله نشست‌های ارائه پژوهش‌های مدیریت شهری مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران است حسن عابدی جعفری، مجری طرح سنجش فساد در شهرداری تهران و حامد رحمانی، مجری بررسی الگوهای حکمرانی مبارزه با فساد در شهرداری‌ها به بیان نتایج پژوهش‌های خود می‌پردازند. موضوع مبارزه با فساد و شفاف‌سازی امور در شهرداری شیشه‌ای از شعارهای مدیریت شهری کنونی کلان‌شهر تهران بوده و شهروندانی که فساد در شهرداری را یکی از معضلات بزرگ این سازمان تلقی می‌کردند در صددند تا راهکارها و برنامه‌های مجموعه مدیریت شهری به این منظور را شناخته و نتایج آن را ببیند.

بر همین اساس در نشست بررسی پدیده رانت و فساد در مدیریت شهری تلاش می‌شود به پرسش‌های زیر پرداخته شود:

سطح فساد و تخلف اداری در شهرداری تهران چه میزان است و علت این که به طور معمول شهرداری‌ها در رتبه‌های نخست در این خصوص قرار دارند چیست؟

سنجش علمی پدیده فساد در شهرداری تهران چگونه ممکن است و چگونه با تداوم سنجش فساد می‌توان با آن مقابله کرد؟

عوامل اصلی بروز فساد اداری در مجموعه شهرداری چیست و مقابله با کدام یک از آن‌ها می‌تواند تأثیرات سریعتر و عمیق‌تر در ارتقاء سلامت برجای بگذارد؟

گفتنی‌است مأموریت اصلی مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهری تهران تمرکز بر چالش‌ها و تدوین راهکار و برنامه برای ارتقاء عملکرد مدیریت شهری است که تا کنون طرح‌های پژوهشی متعددی در این راستا انجام شده است و اکنون این مرکز در نظر دارد با تعامل با شورای اسلامی شهر تهران و مدیران عالی شهرداری تهران در موضوعات دارای اولویت شهر، طی سلسله نشست‌های علمی به بررسی پژوهش‌های صورت گرفته و ارائه راهکارهای اجرایی در موضوعات بپردازد.

افشین حبیب‌زاده عضو شورای اسلامی شهر تهران، محمدجواد شیرازی رئیس سازمان بازرسی شهرداری و محمدرضا جوادی‌یگانه رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران در این نشست حضور خواهند داشت.

نشست اول از این مجموعه روز چهارشنبه ۶ تیرماه از ساعت ۱۶ در سالن شیبانی شورای اسلامی شهر تهران تشکیل می‌شود و حضور اصحاب رسانه، کارشناسان مسائل شهری و تمامی شهروندان علاقمند به آینده تهران در این برنامه آزاد است.

رانت.jpg

انتهای پیام/

کد خبر: 1722