تایلند، کشور جزایر آفتابی

شنبه،۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۳:۲۶

گروه گردشگری- تایلند مکان‌های دیدنی بی‌شماری دارد که دیدن همه آن‌ها شاید سال‌ها طول بکشد. تایلند با صدها جزیره و پایتخت زیبایش، تمام گردشگران را به سمت خود جذب می‌کند. در این مقاله ۱۵ جاذبه دیدنی تایلند را به شما معرفی می‌کنیم تا در سفر بعدی‌تان از آن‌ها دیدن کنید.
تایلند با نام رسمی پادشاهی تایلند و نام سابق سیام، کشوری در شبه‌جزیره هندوچین واقع در جنوب شرقی آسیاست. این کشور از شمال با برمه و لائوس، از شرق با لائوس و کامبوج ، از جنوب بامالزی و خلیج تایلند ، و از غرب با برمه و دریای آندامان همسایه‌ است . زبان رسمی کشور تایلندی است.  پایتخت و همچنین پرجمعیت‌ترین شهر آن بانکوک و مذهب حدود ۹۵ درصد مردم بودایی است . تایلند دارای تاریخ طولانی است و در طول تاریخ فراز و نشیب ها و جنگهای متعددی داشته چه با همسایگان خود و چه با کشور های دیگر.

غذاهای تایلندی

gdhy_tylndy_1.jpg

gdhy_tylndy.jpg

gdh_tylndy_2.jpg

gdhhy_tylnd_3.jpg

در تایلند بین غذای خیابانی و سرپایی و نوعی که بتوانید پشت میز و صندلی از آن لذت ببرید، تفاوت زیادی نیست. در این کشور غرفه های متعددی برای خرید میان وعده وجود دارند و بسیاری از این فروشندگان نیز برای پذیرایی از مشتریان خود میز و صندلی های پلاستیکی ساده قرار داده اند. فرهنگ غذاهای تایلندی پر جنب و جوش و دسته جمعی است و به آن دسته از افرادی که جرات ریسک کردن برای امتحان غذاهای جدید را داشته باشند پاداش می دهد. بنابراین در سفر خود به تایلند، در بازارهای شبانه و خیابان ها به دنبال این غذاهای خوشمزه باشید.

سواحل زیبا

swhl_tylnd_2.jpg

sw_hl_tylnd_1.jpg

swhl_tylnd.jpg

swhl_tylnd3.jpg

فرقی نمی کند در چه فصلی باشید ، علاقه مندان به ساحل و آفتاب در هر فصلی دوست دارند به مقاصدی سفر کنند که بتوانند از سواحل زیبای آن لذت ببرند. در این میان تایلند یکی از مقاصدیست که سواحل متعددی دارد بنابراین می تواند مقصدی محبوب برای علاقه مندان به شنا کردن باشد. با لست سکند همراه باشید تا با 10 ساحل زیبا و دیدنی در تایلند آشنا شوید.

ارک تاریخی آیوتایا

rkh_trykhy_.jpg

آیوتایا یک پارک زیبا و جز میراث یونسکو است. با یک سفر یک‌ساعته از بانکوک می‌توانید به این پارک زیبا بروید. آیوتایا از سال‌های ۱۳۵۰ تا ۱۷۶۷ به مدت ۴۱۷ سال پایتخت سیام (تایلند) به شمار می‌رفت، تا اینکه توسط برمه‌ای‌ها تخریب شد. برمه‌ای‌ها در حمله‌شان شهر را سوزاندند و معابد مقدس و مجسمه‌های بودا را تخریب نمودند. سازه‌هایی که از آتش در امان مانند به مدت صدها سال زیر خاک دفن شدند.

قصر بزرگ بانکوک

qsr_bzrg_bnkhwkh.jpg

پس از تخریب آیوتا پایتخت به بانکوک تغییر یافت. سپس برای پایتخت جدید یک قصر ۲۱۸۰۰۰ متری ساختند که پر از اقامت گاه‌های سلطنتی، تالارهای زیبا، دفاتر دولتی، معابد بودایی و آثار هنری زیباست. دیدن این قصر حدود سه ساعت طول می‌کشد و می‌توانید سازه‌های زیبایی در آن ببینید. همان‌طور که در تصویر بالا می‌بینید، در اینجا یک معبد طلایی ساخته‌اند که تقلیدی از Ankor Wat و معابد پانتئون (Pantheon) است و مجسمه‌های سلاطین قدیم سلسله چاکری (Chakri) در آن دیده می‌شود.

بازار شناور دامنوئن سادوک

bzr_shnwr.jpg

بازارهای تایلند بسیار زنده، جالب و محلی هستند. می‌توانید سوار بر قایق‌های شناور در آب از این بازارها دیدن کنید. این بازار شناور حدود یک ساعت و نیم از بانکوک فاصله دارد. اگرچه این بازار به یک جاذبه گردشگری تبدیل شده اما هنوز یک بازار فروش است که می‌توان غذا، سوغات، پوشاک، و میوه تازه را از آن خریداری نمود. اگر به‌تنهایی نمی‌توانید بروید، هتل محل اقامتتان تاکسی اجاره می‌کند تا شما را به مقصد برساند که هزینه آن حدوداً ۶۰ دلار است. بهتر است حدود ساعت ۶ یا ۶ و نیم به آنجا رفته و صبحانه را در بازار میل کنید. دست‌فروشان نودل، پنکیک نارگیل، رول‌های بهاری، میوه تازه و غذاهای سرخ‌کرده می‌فروشند که می‌توانید آن‌ها را حین سیاحت در قایق بخورید.
این بازار زیبا در هنگام صبح پر از توریست است، بنابراین بهتر است که صبح هنگام به آنجا بروید. هزینه یک ساعت سفر با قایق حدود ۶۰ دلار است. این قایق‌ها در چند سوغات فروشی و یک مزرعه نارگیل توقف می‌کند. اگر از دیدن این مناطق لذت نمی‌برید می‌توانید در بازار بچرخید. قایق‌رانان معمولاً انگلیسی صحبت نمی‌کنند. دوربین و پول نقد را فراموش نکنید.

خیابان چیانگ مای

khybn_chyng_my.jpg

این بازار بزرگ‌ترین بازار هفتگی است که حدود یک کیلومتر وسعت دارد. برخلاف بازارهای شبانه این بازار محصولات بیشتری برای فروش دارد. مردم روستاهای اطراف صنایع‌دستی خود را برای فروش به این بازار می‌آورند. فانوس، جعبه‌های چوبی، ماسک، نقاشی و لامپ‌های رشته‌ای فقط چند نمونه از محصولاتی هستند که در این بازار می‌بینید. از ساعت ۴ عصر تا نیمه‌های شب خواننده‌های محلی و اجراکننده‌های خیابانی در این بازار برنامه اجرا می‌کنند. پول نقد به همراه داشته باشید و از چانه زدن با فروشندگان محلی نترسید.

قلمرو ببرها

bbr.jpg

در قلمرو ببرها در چاینگ مای می‌توانید با این حیوانات خطرناک روبرو شوید. برای رفتن به این مکان باید با طی نیم ساعت به شهر مائی ریم (Mae Rim) بروید. در اینجا می‌توانید با تمام ببرها در هر سن و اندازه‌ای ارتباط برقرار کنید (از ببرهای سه‌ماهه تا بزرگ‌سال). تمام ببرهای اینجا در قفس به دنیا آمده‌اند. روزانه دو بار غذا م خورند و با یکدیگر یا محافظانشان بازی می‌کنند.
ازآنجایی‌که این ببرها در قفس بزرگ شده‌اند بنابراین به گردشگران حمله نمی‌کنند. برخلاف شایعات به این ببرها داروی آرام‌بخش یا هر نوع ماده دیگری نمی‌خورانند. این ببرها سالم و سرحال‌اند و به‌ندرت ممکن است به کسی آسیب برسانند. گردشگران در تمام مدت گردششان در پارک اسکورت می‌شوند. مطمئن باشید وقت‌گذرانی با ببرها را فراموش نمی‌کنید. صرف ۱۵ دقیقه در نزدیکی محفظه هر ببر حدود ۶۰ دلار هزینه دارد.

روستای چتری بوسانگ

rwsty_chtry_bwsng.jpg

روستای بوسانگ در نیم ساعتی چیانگ مای واقع شده و مردم آن چترهای دست‌ساز بامبو می‌سازند. گردشگران می‌توانند از این منطقه دیدن کرده و هر تعداد چتر که دلشان می‌خواهد خریداری کنند. می‌توانید روبه روی زنان روستایی بنشینید و درحالی‌که این چترها را درست می‌کنند و رنگ می‌زنند آن را مشاهده کنید. 
اگر بتوانید این چترها را مستقیماً از سازندگان آن خریداری کنید، قیمت آن کمتر تمام می‌شود (۵۵ دلار). در فروشگاه‌ها هزینه حمل‌ونقل هم محاسبه می‌شود و کارت اعتباری هم می‌پذیرند.

معبد سپید چیانگ رأی

mbd_spyd_tylnd.jpg

معبد سپید یا Wat Rong Khun یک معبد زیبای بودایی است که در ۲۰ دقیقه‌ای چیانگ رأی واقع شده و توسط هنرمند تایلندی Ajarn Chalermchai Kositpipat ساخته شده است. طرح این معبد همانند دیگر معابد تایلندی نیست و البته قصد طراح آن نیز همین بود. او در واقع از طریق یک طراحی سورئال موانع موجود بر سر راه روشنگری عصر جدید را نشان می‌دهد.

جزیره‌ مرجان

jzyrh_mrjn_tylnd.jpg

سفر به جزیره مرجان یا کولارن چیزی است که تا هفته‌ها بعد از برگشتتان از پاتایا هر روز یادش می‌کنید. از همان لحظه‌ای که موتور قایق روشن می‌شود تا حدود بیست دقیقه بعد که به جزیره مرجان در هفت کیلومتری جنوب شهر می‌رسید می‌توانید از کف شیشه‌ای قایق، مرجان‌های چشم‌نواز و آبی زلال خلیج تایلند را تماشا کنید. بعد هم پا روی شن‌های نرم و سفید جزیره بگذارید و تن به آفتاب درخشان سرزمین‌های حاره‌ای بسپارید. غواصی و غذاهای دریایی لذیذ هم از خوشی‌های دیگر جزیره‌ی مرجان‌اند.

دنیای زیر آب

akhwrywm_tylnd_bnkhwkh.jpg

تماشای یکی از بزرگترین و مدرن‌ترین آکواریوم‌های تونلی آسیا هم از بایدهای این سفر و دیدنی‌های پاتایا است. دنیای زیر آب پاتایا تونلی به طول ۱۰۰ متر است که حدود ۵۰۰۰ آبزی از ۲۰۰ گونه‌ی متنوع را در خود جای داده است. قدم زدن در این تونل شگفت‌انگیز مثل رد شدن از میان اعماق آبی اقیانوس است؛ ماهی‌های ریز و درشت با رنگ‌های باورنکردنی دسته دسته از بالای سرتان رد می‌شوند و ستاره‌های دریایی و مرجان‌ها اطراف‌تان را پر کرده‌اند. برای تماشای انواع کوسه‌ها و عروس‌های دریاییT تانک‌های جداگانه در نظر گرفته‌اند و در بخش تاچ پول هم می‌توانید همراه بچه‌ها برخی از ماهی‌های بی‌خطر را لمس کنید. برای اطلاع از ساعات کاری و قیمت بلیط‌ها به وب‌سایتش سر بزنید.

مزرعه فیل ها

fyl_tylnd_2.jpg

مزرعه فیل ها در پاتایا که از مکان های دیدنی تایلند و همچنین سرگرمی های پاتایا می باشد، پس از مدتی، تغییر ماهیت و کاربری داده و به یک محل تفریحی برای گردشگران تبدیل گردید. از فیلهای این منطقه نیز برای کارهای تفریحی و گردشی استفاده می شود ، به طوری که این حیوانات بطور کامل به انسانها  عادت کرده اند.

fyl_tylnd.jpg

fyl_tylnd_3.jpg

fyl_tylnd_1.jpg

نمایش های مهیج و مفرح بسیار متعددی مثل آموزش فی سواری، حمام کردن فیل ها، و یک سری رسومات برجسته و خاص مثل جشن پیروزی در این روستا که یکی از تفریحات تایلند می باشد برگزار می شود، که در این مراسم فیل ها با یکدیگر می جنگند.
لذت بردن از طیف گسترده ای از نمایشها با حیوان عظیم الجثه ای مانند فیل ، که از تفریحات پاتایا به شمار می رود، طبعا می تواند بسیار مهیج و جالب و فراموش نشدنی باشد و چه بهتر اینکه شما نیز در بخشی از این سفر هیجان انگیز شریک و مجری باشید. این محل همه روزه از ساعت 8 صبح الی 19 بر روی عموم باز می باشد.

پارک تاریخی آیوتایا 

prkh_trykhy_aywty_.jpg

بقایای شهر قدیمی آیوتایا در تایلند است که در سال ۱۳۵۱ پایه‌گذاری شده بود. در سال ۱۹۶۹، دپارتمان هنرهای زیبا شروع به مرمت این بقایای تاریخی کرد. این عملیات مرمت زمانی جدی‌تر ادامه یافت که این مجموعه در سال ۱۹۹۱ به عنوان میراث جهانی یونسکو، برگزیده شد. ۳۵ پادشاه، در امپراتوری آیوتایا فرمانروایی کرده‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 182