آنچه برای سفر به دوبی باید بدانید

يکشنبه،۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۴:۰۷

گروه گردشگری- دوبی، بزرگ‌ترین بخش از امارات متحده‌ی عربی، با مساحتی دو برابر لندن، به لحاظ اقتصادی یکی از ثروتمندترین مناطق جهان است. با این حال، این شهر اخیرا با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کند. انتظار می‌رود که تمام ذخایر نفتی دوبی به زودی به پایان برسند. بنابراین اکنون دوبی به یک منبع درآمد جدید نیاز دارد.
به جز خرید، دیدنی‌های دوبی دومین اولویت توریست‌ها برای سفر به دوبی است. مساحت دوبی روی هم رفته کمتر از شش درصد کل خاک امارات متحده عربی است؛ با این حال، بعد از ابوظبی، دومین شهر بزرگ در میان شیخ‌نشین‌های هفت‌گانه‌ی این کشور است و با بیشترین جمعیت، پایتخت تجاری آن به شمار می‌رود. امروزه دوبی با پیشرفت‌های سریع و باورنکردنی‌اش توجه جهان را جلب کرده و مقصد مهمی برای تاجران و گردشگران تمام دنیا به حساب می‌آید؛ به طوری که در سال ۲۰۰۷ هشتمین شهر پربازدید جهان بود. اگر چه دوبی به پایتخت خرید خاورمیانه مشهور است و به تنهایی بیش از ۷۰ مرکز خرید بزرگ، مثل دوبی مال که بزرگترین مرکز خرید جهان است را در خود جای داده‌است و بسیاری از گردشگران به قصد خرید در دوبی به آن سفر می‌کنند، ولی دیدنی‌های دوبی و مراکز تفریحی آن نیز در نوع خود بی‌نظیر هستند. از جمله سالن‌های سرپوشیده‌ اسکی، پارک‌های آبی بزرگ با وسایل بازی بسیار متنوع، آسمان‌خراش‌های غول‌پیکر و شهربازی‌های مدرن، دوبی لحظات شاد و هیجان‌انگیزی را برای هر گردشگری فراهم می‌کند.

جزیره‌ی نخل جمیرا

jzyrh_nkhl_dwby.jpg

جزایر نخلی دوبی، در واقع، جزیره نیستند، همه‌ی آنها از طریق پل‌هایی به زمین اصلی متصل شده اند. این جزایر در ۵ کیلومتری زمین اصلی دوبی، در خلیج همیشه فارس واقع شده‌اند. این جزایر، بزرگ‌ترین جزایر ساخت دست بشر در دنیا هستند و جزو معدود سازه‌هایی که از فضا قابل مشاهده‌اند.

آب‌نمای دوبی

abnmy_dby_0.jpg

فواره دوبی، بزرگترین آب‌نمای موزیکال دنیا و یکی از معروف‌ترین دیدنی‌های دوبی است که در دریاچه‌ برج خلیفه، با هزینه‌ای سنگین، ساخته شده. طول این آب‌نما ۲۷۵ متر است و آب را به اندازه‌ی یک ساختمان ۵۰ طبقه به بالا پرتاب می‌کند. هزاران نورافکن و چندین پروژکتور با رنگ‌های متفاوت در طراحی این آب‌نما به کار رفته و نه تنها از تمام زوایای دریاچه و برخی ساختمان‌های اطراف قابل مشاهده ‌است، بلکه حتی از بیش از ۲۰ مایل دورتر دیده می‌شود. آب‌نمای دوبی طوری برنامه‌ریزی شده‌ که با موسیقی‌های بی‌کلام، پاپ و موسیقی عربی برقصد. جالب است بدانید یکی از آهنگ‌های استفاده شده در این آب‌نما، آهنگ امواج اثر آهنگ‌ساز ایرانی است.

رستوران معلق المنتها 

rstwrn_mlq_lmnth.jpg

یکی از رستوران ها به نام المنتها است، که در ارتفاع 200 متری واقع شده و منظره ای از دوبی را به نمایش می گذارد و توسط یک پایه از هر دو طرف دکل محافظت می شود و توسط یک آسانسور شیشه ای دسترسی به آن ممکن می باشد.

دلفین بی

dlfyn_by.jpg

دلفین بی دوبی که در آتلانتیس پالم واقع شده، بزرگترین مرکز نگهداری و نمایش دلفین در دنیا و یکی از محبوب‌ترین دیدنی‌های دوبی است. در این مجموعه هر جور تفریحی برای هر سنی که فکرش را بکنید، امکان‌پذیر است. می‌توانید در آب‌های کم‌عمق بروید، کنار دلفین‌ها بایستید، بغلشان کنید، کنارشان شنا و غواصی کنید و یک عکس یادگاری بگیرید. دلفین‌ها حیوانات مهربانی هستند و همراه مربی می‌توانید حسابی کنارشان خوش بگذرانید. تمام پکیج‌های بلیط، شامل دسترسی به پارک آبی آکواونچر هم هستند.

برج خلیفه

brj_khlyfh.jpg

برج خلیفه با ۸۲۸ متر ارتفاع، بلندترین ساختمان دنیا و با ۱۶۳ طبقه بیشترین تعداد طبقات در یک برج را داراست و همین، به یکی از مهم‌ترین دیدنی‌های دوبی تبدیلش کرده. تصور کنید که با برجی به اندازه‌ دو برابر برج میلاد طرفید. برج خلیفه دوبی، مراکز خرید و تفریحی و همچنین عرشه ای برای تماشای مناظر اطراف دارد که در طبقه ۱۲۴ ام قرار گرفته است. اگر ترس از ارتفاع ندارید تماشای مناظر اطراف و عکاسی در هر ساعتی از روز و شب تجربه‌ای به یاد ماندنی برایتان خواهد بود.

اسکله‌ ابرا در بر دوبی

skhlh_br_dby.jpg

اسکله ابرا در منطقه‌ای تاریخی قرار دارد و بهترین فرصت برای یک تجربه‌ دریایی است. ۱۰ دقیقه گردش با قایق‌های چوبی و سنتی اسکله در آب‌های نیلگون خلیج فارس و خنکی آب در هوای داغ دوبی لذت خاصی دارد. قایق‌سواری از ابرا در بستکیه شروع می‌شود، به سمت بازار پارچه‌فروشان و گالری‌های هنر می‌رود و در نهایت به بازار طلا می‌رسد. سفر دریایی از این جاذبه‌ی دوبی، خاطره‌ای فراموش‌نشدنی است.

سافاری بیابانی دوبی

sfry_bybny_dby.jpg

دوبی بیابان‌های حفاظت‌شده‌ای دارد که شامل تپه‌های کویری و شنی با انواع گونه‌های گیاهی، پرندگان، خزندگان و پستاندارانی مثل غزال عربی است. برای دیدن این مناطق، تورهایی وجود دارد تا گردش‌ها به طبیعتشان آسیبی نزند. اما اگر دنبال هیجان هستید و دیدن طبیعت به تنهایی راضیتان نمی‌کند، باید از تورهای متنوعی استفاده کنید که شما را همراه یک راننده و ماشین شاسی بلند به دل بیابان می‌فرستند تا لذت رانندگی در شن و بالا و پایین رفتن از تپه‌ها را از نزدیک تجربه کنید. این تورها در سه زمان صبح، عصر و نیمه شب برگزار می‌شوند. در این تورها ماشین شما را جلوی در هتل سوار می‌کند و به دل صحرا می‌برد. تازه می‌توانید برای هیجان بیشتر بخشی از مسیر را خودتان رانندگی کنید. شترسواری در صحرا، اسکی روی شن و خوردن ناهار یا شام هم بخشی از جاذبه‌های این تورهاست. اگر به دوبی رفتید این تورها را فراموش نکنید که در نوع خود در دنیا بی نظیرند.

باشگاه گلف امارات

bshgh_glf_dby.jpg

باشگاه گلف امارات در سال ۱۹۸۸ تاسیس شده و زمین‌های قهرمانی بین‌المللی بسیار زیبایی دارد. زمین گلف این باشگاه ۳۶ حفره دارد و از نوع تمام چمن می‌باشد . امکان گلف بازی کردن هم در روز و هم در شب وجود دارد. علاوه بر این‌ها می‌توانید ورزش‌های دیگری همچون تنیس، بدنسازی و اسکواش را نیز تجربه کنید. در این باشگاه امکاناتی مثل فروشگاه لوازم ورزشی، امکانات غذاخوری، تسهیلات برگزاری مراسم گوناگون در چهار مرکز روباز یا سرپوشیده، مدرسه مدرن گلف و ... وجود دارد. دوره‌های مختلف آموزش گلف هم در این مرکز برگزار می‌شود که توسط مجله جهانی گلف به عنوان یکی از ۱۰۰ دوره‌ آموزشی برتر گلف در دنیا شناخته شده است. همه‌ی اینها روی هم باشگاه گلف امارات را به یکی از معروف‌ترین دیدنی‌های دوبی تبدیل کرده.

پارک آبی وایلد وادی

prkh_aby_wyld_wdy.jpg

وایلد وادی یا وادی وحشی، پیشرفته‌ترین پارک آبی دنیا و یکی از محبوب‌ترین دیدنی‌های دوبی است که بین هتل برج‌العرب و هتل ساحلی جمیرا واقع شده. این پارک روباز با امکان سرد و گرم کردن آب در فصل‌های مختلف، داشتن سرسره‌های زیاد، دو ماشین موج‌سواری مصنوعی و بزرگ‌ترین و بلندترین سرسره‌ آبی جهان در خارج از آمریکا مردم را از هر سن و سالی به خود جذب می‌کند. جلوی در ورودی، آبشاری ۱۸ متری هست که هر ده دقیقه آب را با فشار زیاد به بیرون پرتاب می‌کند. علاوه بر این‌ها، محل ویژه‌ای برای بچه‌ها با ده‌ها نوع بازی آبی، بزرگترین استخر موج‌دار خاورمیانه که موج‌هایی با ارتفاع ۱.۵ متر در ۵ شکل مختلف ایجاد می‌کند، رودخانه‌ای به طول ۳۶۰ متر که می‌توانید با تویوپ‌های مخصوصی روی آن شناور باشید و همچنین سرسره‌های خانوادگی بخشی از امکانات پارک وایلد وادی است. محیط پارک و شخصیت‌هایش را از روی کارتون سندباد و کاراکترهای دوست‌داشتنی‌اش طراحی کرده‌اند. این پارک آبی دارای چندین رستوران و مغازه‌های یادگاری فروشی هم هست.

پیست اسکی دوبی

pyst_skhy_dby.jpg

این پیست سرپوشیده‌ اسکی از مشهورترین جاذبه های دوبی است که در مرکز خرید امارات قرار دارد و سومین پیست اسکی سرپوشیده‌ بزرگ دنیاست. پیست اسکی دوبی با دیوارهای شیشه‌ای، مجسمه‌های یخی، تپه‌ سورتمه‌سواری، زمین بازی کودک و مسیر ۴۰۰ متری مخصوص اسکی شبیه یک سرزمین عجایب برفی است. اگر تا به حال اسکی نکرده‌اید هم جای نگرانی نیست؛ اینجا توسط مدرسین ممتاز اسکی، آموزش مجانی هم تدارک دیده‌اند. اما علاوه بر اینها شاید یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های اینجا پنگوئن‌های برفی آن است که شما و مخصوصا بچه‌ها را حسابی هیجان‌زده می‌کنند.

پارک الممزر

prkh_lmmrz_dby.jpg

این پارک خوش‌منظره با ده‌ها هکتار وسعت، یکی از گوهرهای پنهان و محبوب‌ترین دیدنی‌های دوبی است. الممزر در امتداد دماغه‌ کوچکی در دهانه‌ خور الممزر قرار گرفته و در خلیج کوچکی درست در مقابل شارجه است. ساحل‌های شنی سفیدرنگ و دوست‌داشتنی، استخر شنا و باربیکیو به همراه فضاهای باز مخصوص بچه‌ها و زمین‌های بازی، کلبه‌های ییلاقی، دکه‌های اغذیه‌فروشی، آمفی‌تئاتر، زمین چمن برای پیک‌نیک و ساحل سرپوشیده فراهم شده است. بیشتر فضای پارک را چمن و درخت‌های نخل و نارگیل پوشانده و جای خوبی برای گذراندن چند ساعت در کنار خانواده و بازی با بچه‌ها در کنار ساحل و فضای وسیع پارک است.

آکواریوم دوبی

akhwrywm_dby.jpg

آکواریومی عظیم به طول ۵۱ متر، عمق ۲۰ متر و ارتفاع ۱۱ متر با مخزنی به ظرفیت ۱۰ میلیون لیتر، در طبقه‌ همکف دوبی مال و بزرگترین آکواریوم دنیاست. به نمایش‌گذاشتن هزاران جانور دریایی و صدها کوسه و سفره‌ماهی باعث شده که آکواریوم دوبی روی دست خیلی از دیدنی‌های دوبی بزند. بخش بزرگی از این آکواریوم را می‌توان به شکل رایگان از توی دوبی مال دید ولی اگر دوست دارید بیشتر لذت ببرید، وارد تونل آکواریوم در عمق ۱۱ متری آن شوید و در حالی که دور تا دورتان را ماهی‌ها فرا گرفته‌اند از میان آکواریوم عبور کنید. ولی اگر این هم راضی‌تان نکرد می‌توانید به کمک غواصان وارد آکواریوم شوید و در کنار کوسه‌های آکواریوم، یکی از بی‌نظیرترین تجربه‌های زندگیتان را داشته باشید.

دوبی مال

dby_ml.jpg

دوبی مال یا به قول عرب ها دوبی مول بزرگترین پاساژ جهان است که روبروی برج دوبی ، بزرگترین برج جهان واقع شده است . روبروی درب ورودی دوبی مال رقص فواره های زیبایی است که هر روز حدود ساعت 7 آغاز می شود که دیدنش خالی از لطف نیست. قسمتی از این پاساژ توسط آکواریوم های زیبا احاطه شده است.

هتل برج العرب

htl_brj_lrb.jpg

ساختمان آن ۳۲۱ متر ارتفاع دارد و در جزیره‌ای مصنوعی ۲۸۰ متر از خشکی بنا شده ‌است. کوچک ‌ترین اتاق هتل ۱۶۹ و بزرگ‌ ترین اتاق آن ۷۸۰ متر مربع مساحت دارند. رقم دقیق هزینه شده برای ساختمان بنا مشخص نیست، اما گمان می ‌رود بیش از۱ میلیارد دلار آمریکا باشد. برای جبران هزینه‌ها تمامی اتاق‌های هتل بایستی برای ۴۰۰ سال اجاره شوند . صاحبان هتل آن را ۷ ستاره می ‌خوانند، اما در واقعیت بیشتر سازمان‌های رتبه ‌دهنده تنها تا ۵ ستاره رتبه می ‌دهند. هفت طبقه از این هتل به صورت آکواریوم در زیر دریا وجود دارد. اجاره کوچک ‌ترین اتاق این هتل شبی ۶ هزار درهم است. سرو هر غذا در این هتل کمتر از ۱۰۰۰ درهم نیست.

تور اتوبوس شگفت آور دوبی

twr_twbws_shgft_awr_dwby.jpg

twr_twbws_shgft_awr_dwby_.jpg

این تور برای نخستین بار در خاورمیانه ارائه می شود. شما سوار بر یک اتوبوس می شوید، ابتدا گردشی در شهر خواهید داشت و سپس سوار بر همان اتوبوس وارد خور دوبی می شوید و ساعتی را به گردش بر روی این خور می پردازید. داخل این اتوبوس به امکانات مختلفی از جمله سیستم برودتی مجهز گردیده است. 

انتهای پیام/

کد خبر: 185