چگونه هنگام خرد کردن پیاز اشک نریزیم

يکشنبه،۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۹

گروه زندگی- در زمان خرد کردن پیاز ،تمام آنزیم های آن هم مخلوط شده و گازی با ترکیب گوگرد از خود متصاعد می‌کند که در برخورد با اشک های شما، به اسید سولفوریک تبدیل شده و چشم را می‌سوزاند.
برای جلوگیری از سوزش چشم در حین خورد کردن پیاز راه های مختلفی وجود دارد.

 

یک تکه نان در دهان خود قرار دهید

pyz_jlwgyry_z_swzsh_chshm.jpg

افراد زیادی می‌گویند، عمل جوییدن(به‌خصوص یک تکه نان) هنگام خرد کردن پیاز کمک بسیاری به جلوگیری از اشک ریختن می‌کند. نان را به آرامی بجوید. یا قسمت کوچکی از نان را از دهان خود بیرون نگه دارید؛ این کار باعث ایجاد بزاق شده که البته شاید باب طبع شما نباشد، اما دیگر از اشک خبری نیست. بسیاری نیز گفته‌اند جویدن آدامس هم مؤثر است اما شاید عملی نباشد؛ امتحانش ضرری ندارد.

پیاز را در آب غوطه‌ور سازید

ماهیت آنزیم پیاز در آب تغییر می‌کند. البته یادتان باشد که با این کار باعث از دست دادن مقدار اندکی از تندی پیاز و لغزنده شدن از حد نرمال می‌شود. اگر با پیازی که کمی نرم شده مشکلی ندارید، این روش را امتحان کنید.

 پیاز را نزدیک بخار خرد کنید

pyz_bkhr_khtry.jpg

خرد کردن کنار بخار آب کتری یا قابلمه نیز ترفند جالبی است. بخار آب، گاز خارج شده از پیاز را جذب می‌کند.

از راه دهان تنفس کنید

زبان شما مرطوب است و این کار باعث حرکت گاز از روی زبان تان می‌شود. این عمل مجرای اشکی را می بندد و در نتیجه اشکی بیرون نمی‌آید.اگر از راه بینی تنفس کنید، عصب بویایی شما تحریک شده و بلافاصله اشک جاری می‌شود.

روشن کردن شمع

pyz_jlwgyry_z_swzsh_chshm_0.jpg

در این روش شمع، گازهای متصاعد شده پیاز را از بین می برد.

منجمد کردن پیاز

در این روش که کامل موثر اما سخت به نظر می رسد ممکن است انگشتان شما از سرما بی حس شده و اشپزی تان به تعویق بیفتد. پس بهتر است تا زمان آب شدن یخ پیاز صبر کنید.

انتهای پیام/

منبع: هافینگتون پست

 

کد خبر: 188