واژگونی کشتی در تایلند با یک کشته و 53 مفقود / همه مفقودان گردشگر چینی بودند

جمعه،۱۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۱
واژگونی کشتی در تایلند با یک کشته و 53 مفقود / همه مفقودان گردشگر چینی بودند

گروه بین الملل - دراثر واژگونی یک کشتی گردشگری در آب‌های خروشان جزیره پوکت تایلند یک نفر کشته و ۵۳ نفر که همگی گردشگر چینی بودند، مفقود شدند.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه‌های آسیایی، این کشتی با نام ' فونیکس' ۹۰ مسافر داشت که اکثر آن‌ها را گردشگران چینی تشکیل می‌دادند.

تصاویر منتشر شده در شبکه‌های مجازی حاکی است که تعداد زیادی از اجساد مسافران توسط گروه‌های امداد و نجات از دریا گرفته شده، اما این عملیات شب گذشته قطع و از صبح امروز دوباره آغاز شد.

فرماندارپوکت گزارش داده که هنوز ۵۳ مسافر دراین آب‌ها گم شده و ماموران درجستجوی آن‌ها هستند.

تایلند که اکنون در شرایط باران‌های سیل آسای مون سون به سر می‌برد، شاهد حوادث جاده‌ای و دریایی بسیاری است.

این درحالی است که برخی رسانه‌ها به نقل از منابع چینی تعداد مسافران را ۱۳۳ نفر اعلام کردند که در دو کشتی عازم جزیره پوکت بوده و هر دو کشتی در اثر مواج بودن دریا واژگون شده است.

تایلند در دو هفته اخیر شاهد مفقود شدن اعضای ۱۳ نفره یک تیم فوتبال جوانان در غار هزارتویی در شمال بانکوک نیز بود و باوجودی که گروه‌های جستجو پس از ۹ روز موفق به یافتن آن‌ها شدند، اما آن‌ها هنوز در دل این غار ۱۰ کیلومتری همچنان گیر افتادند و قرار است این نوجوانان پس از آموزش غواصی از این غار بیرون آورده شوند.

ورودی‌های این غار به دلیل سرریز شدن سیلاب‌های این منطقه کوهستانی و جنگلی درزیر آب فرو رفته است.

جزیره پوکت یک مرکز مهم گردشگری تایلند است و چینی‌ها بالاترین تعداد گردشگران خارجی را در این کشور جنوب شرق آسیا به خود اختصاص داده اند.

کد خبر: 1884