دیدنی های باکو، عروس قفقاز

دوشنبه،۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۲:۵۹

گروه گردشگری- باکو پایتختی مدرن و در عین حال تاریخی است ، دیدنی های باکو بسیار زیاد هستند شهری که در همین نزدیکی ماست و تاریخ غنی و سازه های مدرنی دارد . یک شهر تاریخی محصور شده که نشان از قدمت شهر می دهد . اما اگر آن این بگذریم می‌توانیم برج های شعله را ببینید که از هر جای شهر دیده می‌شوند. برج های سر به فلک کشیده که نماد باکوی مدرن هستند . در ادامه قصد داریم به طور مختصر و مفید این شهر تاریخی و زیبا را به شما معرفی کنیم.

مرکز تفریحی مگا فان باکو

mrkhz_tfryhy_mg_fn_bkhw.jpg

این مجموعه شامل دو طبقه پارکینگ مجهز و چهار طبقه پارکینگ متصل شده به مجتمع و نیز چهار طبقه داخلی که شامل طبقه اول،  شهر بازی کودکان زیر ۷ سال و پارک منحصر به فرد دینو، پارک یا دایناسورها و لاس وگاس،  طبقه دوم مجموعه رستوران‌های عالی و طبقه سوم مجموعه بازی کودکان و نوجوانان و بزرگسالان که سالن بیلیارد و اسکی روی یخ بسیار منحصر بفردی دارد.

 مسجد حیدر باکو

msjd_hydr_bkhw.jpg

 در این مسجد به مساحت کل ۱۲هزار متر مربع، شرایط برای عبادت همزمان چهار هزار نفر فراهم شده است . مسجد حیدر دارای چهار مناره به ارتفاع ۹۵ متر و نمای آن طبق سبک معماری منطقه شیروان – آبشرون جمهوری آذربایجان،  با سنگ های خاص تزیین شده است . این مسجد دارای دو گنبد به ترتیب به ارتفاع ۵۵ و ۳۵متر می باشد. این مسجد بزرگترین مسجد منطقه قفقاز و در آن بزرگترین فرش ماشینی دنیا قرار دارد.

تور ویژه کشتی کروز

twr_wyjh_khshty_khrwz_.jpg

اگر شما هم جز مسافران شهر باکو پایتخت آذربایجان هستید و قصد دارید چند روزی در این شهر اقامت کنید به شما پیشنهاد می کنیم تور کشتی کروز را حتما امتحان کنید. 

ضمنا برنامه های مفرخ داخل کشتی شامل موسیقی زنده، شام ، نوشیدنی، قلیان ، مراسم شاد و آتش بازی است.

برج تلویزیونی باکو

brj_tlwyzywny_bkhw.jpg

برج تلویزیونی باکو ، یک برج ارتباطی بتنی است که ارتفاعی برابر ۳۱۰ متر دارد. این برج تلویزیونی بلندترین سازه در آذربایجان است که همه ساله گردشگران زیادی را مجذوب خود می کند
این برج زیبا را از تمام شهر می توان دید ، برجی بزرگ که علاوه بر استفاده مخابراتی درون خود رستوران گردان و ... دارد . این برج یکی از زیبا ترین برج های ساخته شده تا کنون است و مانند برج های شعله باکو، یکی از بلند ترین ساختمان های مرتفع  پایتخت کشور آذربایجان است . در سفر به عروس قفقاز حتما بعد از دیدن جاذبه های این شهر زیبا به بام شهر رفته و برج تلوزیون رو از نزدیک تماشا کنید ، قطعا  دیدن این برج زیبا خالی از لطف نخواهد بود.

برج های شعله باکو

brj_hy_shlh_bkhw.jpg

سه شعله زیبا، سه آسمان خراش با طراحی بی نظیر واقع در سرزمین باد و آتش و هزارن شگفتی دیگر همه و همه در برج های سه قلوی شعله . دولت آذربایجان برنامه ریزی و سرمایه گذاری فراوانی برای تبدیل کردن باکو به یک شهر بزرگ و مدرن انجام داده است.  یکی از بناهایی که نشان از باکوی مدرن دارد همین برج های شعله است . نماد سه شعله سر بر افراشته و زیبا در قلب شهر که میتوان آن را از همه جای شهر دید و کاملا مشرف به تمام شهر است . این سه برج زیبا با هزینه ای بالغ بر حدود ۳۵۰ میلیون یورو ساخته شده اند. دلیل انتخاب این نوع معماری برای این سه برج کاملا مشخص است ، آذربایجان مشهور به سرزمین باد و آتش است و این برج ها، شعله یعنی نماد این کشور را بیش از پیش نزد مردم و توریست ها تداعی می کند.
برج های شعله چند مجتمع عظیم و چندمنظوره هستند که در باکوی آذربایجان قرار دارند. ارتفاع برج ها ۱۸۲ متر است. مساحت کل سه برج نیز ۲۳۴ هزار و ۵۰۰ متر مربع است. این سه برج توسط شرکت هلموث، اوباتا و کاساباوم طراحی شده اند. 

یکی از برج های شعله ۳۹ طبقه با۱۳۰ آپارتمان مسکونی دارد. از این ساختمان به صورت مسکونی استفاده می شود. ساختمان شمالی ۳۳ طبقه دارد و به عنوان هتل از آن استفاده می‌شود.

کوچکترین ساختمان برج های شعله ( ساختمان غربی) نیز ۲۸ طبقه دارد و به عنوان مجتمع تجاری و اداری مورد استفاده قرار می گیرد. ساخت مجتمع برج های شعله از تاریخ ۲۰۰۷ آغاز شد و در سال ۲۰۱۳ مورد بهره برداری قرار گرفت.

پارک آبی دالغا بیچ باکو

prkh_aby_dlg_bych_bkhw.jpg

این مجموعه  زیبا در سال ۲۰۱۶ در زمینی به مساحت ۶۸ هزار متر مربع با ۱۲ هزار متر مربع فضای آبی و دارا بودن هفت استخر متصل طراحی شده است همچنین ۷۰۰ متر مربع استخر اختصاصی کودکان نیز برای آن در نظر گرفته شده است.علاوه بر آن کلیه ورزش‌های آبی و استخر های اختصاصی  مخصوص نیز در مجموعه در نظر گرفته شده است. این مجموعه دارای کلوپ کودکان ، کلوپ جوانان ، کلوپ شبانه ، چندین رستوران آذری و فرنگی ، ساحل اختصاصی دریا و پلاژ می باشد. 

مجموعه گلف باکو

mjmwh_glf_bkhw.jpg

این مجموعه به نام سرزمین رویاها در سال ۲۰۱۵ افتتاح  شد. این مجموعه با زمین بکر و طبیعی و با وسعتی زیاد برای گلف در نظر گرفته شده. مجموعه ای از رستوران‌ها و متل‌ها و دریاچه‌های مصنوعی زیبا در آن احداث شده است.

ایچری شهر باکو یا شهر قدیمی

ychry_shhr_bkhw_y_shhr_qdymy.jpg

این شهر قدیمی در قرن 11 تا 19 میلادی در باکو ساخته شد و بافت قدیمی شهر باکو است و به آن ارگ باکو نیز گفته می‌شود ،  آذری زبان ها به آن ایچری‌ شهر می‌گویند . شواهد و اسناد تاریخی نشان می‌دهند که قدمت سکونت انسان  در این مکان تاریخی به دوران پارینه سنگی باز می‌گردد. همچنین آثار بسیار زیادی از تمدن و فرهنگ ساسانی ، شیروانی ، عرب ، زرتشتی ، روسی و عثمانی در ایچری شهر دیده می‌شود. ایچری شهر در شمال غرب نزدیک خلیج باکو قرار گرفته و در سال ۲۰۰۰ میلادی به ثبت سازمان میراث جهانی یونسکو رسید . گفتی است این شهر زیبا و قدیمی دارای ۲۳ محله، ۲ کاروانسرای بزرگ ، بازار و ... است که با شکوه ترین و مشهور ترین بنای آن قلعه دختر است.

موزه‌ فرش آذربایجان

mwzh_frsh_adhrbyjn.jpg

صنعت فرش و بافندگی در ایران و مناطقی که در قدیم جزو قلمرو ایران بوده اند بسیار رواج داشته و هنوز هم دارد. آذربایجان هم جزو کشور هایی است که صنعت فرش بافی در آن از جایگاه ویژه ای برخوردار است . اولین موزه ی فرش جهان در سال ۱۹۶۷ در آذربایجان و باکو تاسیس شد، این موزه ابتدا با نام موزه هنرهای دستی و فرش آذربایجان شناخته می‌شد اما چندین سال بعد به موزه فرش آذربایجان تغییر نام داد . مکان این موزه در نزدیکی شهر قدیمی باکو واقع است و دارای معماری زیبا مانند فرش لوله شده میباشد . در این موزه فرش های دستبافت اصیل آذربایجانی ، گلیم ها ، لباس های سنتی و ابزار آلات تولید فرش دستبافت به نمایش گذاشته شده است . در سال ۲۰۰۸ساختمان جدید این موزه که به شکل فرش لوله شده است طراحی و سال ۲۰۱۴ به‌طور رسمی افتتاح شد.

ساحل بلوار ملی باکو

shl_bkhw.jpg

یکی از زیباترین ساحل های دریای خزر واقع در جنوب شهر باکو است که نمی‌توان به سادگی از کنار آن گذشت . ساحل بلوار ملی در امتداد جنوب شهر و ساحل دریای خزر ،‌ در سال ۱۹۰۹ساخته شد.  این بلوار ساحلی زیبا حدود 4 کیلومتر از میدان ملی پرچم باکو شروع و تا میدان آزادی باکو کشیده شده است . یکی از زیباترین مکان هایی که در سفر به پایتخت آذربایجان توصیه می‌شود حتما ببینید همین ساحل زیباست.

تارگوویی باکو

trgwwyy_bkhw_0.jpg

یکی از زیباترین خیابان ها باکو تارگوویی است ، خیابانی با سنگ فرش های زیبا و و ساختمان هایی منحصر به فرد.  تارگوویی از یک سو به شهر قدیمی یا ایچری شهر منتهی می‌شود و سوی دیگر به مرکز شهر و بلوار ساحل ملی. در تارگوویی رستوران ها و فست فود ها  در کنار یکدیگر قرار دارند که در تابستان نیز گاهی اوقات در پیاده رو سرویس دهی می کنند. کافه ها ، چایخانه ها و پارک ها نیز جایگاه مخصوصی در تارگویی دارند . یک خیابان زیبا که می‌توانید چند ساعتی در آن با آرامش خرید کنید ، چای بنوشید، غذا بخورید و لذت ببرید.

انتهای پیام/

کد خبر: 189