روسیه 2 (3) - کرواسی 2(4) | صعود سخت کروات‌های خسته به نیمه نهایی جام جهانی

يکشنبه،۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۳
روسیه 2 (3) - کرواسی 2(4) | صعود سخت کروات‌های خسته  به نیمه نهایی جام جهانی

گروه ورزش - جام جهانی - در آخرین بازی مرحله یک هشتم جام، روسیه میزبان برابر کرواسی قرار گرفت که در نهایت کرواسی در ضربات پنالتی موفق شد روسیه را حذف کند و به نیمه نهایی صعود کند.

به گزارش پایگاه خبری پیام ایران، روسیه که به عنوان میزبان رقابت‌ها در گروه A بود به عنوان تیم دوم پشت سر اروگوئه صعود کرد و در مرحله یک هشتم به مصاف اسپانیای پرستاره رفت و توانست در ضربات پنالتی و در کمال ناباوری لاروخا را حذف کند و به این مرحله برسد. کرواسی نیز که نشانه‌هایی از یک تیم مدعی را در خود دارد به عنوان تیم اول گروه D بالاتر از آرژانتین و با امتیاز کامل به دور یک هشتم آمد و در یک بازی حساس برابر دانمارک و به سبب درخشش دروازبان خود سوباشیچ  در ضربات پنالتی به جمع 8 تیم نهایی پیوست.

هر دو تیم بعد از بازی‌های پرفشار و 120 دقیقه ای پا به این میدان گذاشته بودند و از این نظر با هم شباهن داشتند.

ویدئو خلاصه بازی‌های دو تیم در مرحله یک هشتم را ببینید:

خلاصه بازی اسپانیا 1 (3) - روسیه 1 (4) ( بازی + پنالتی‌ها )

خلاصه بازی کرواسی1 (3) - دانمارک 1 (2) ( بازی + پنالتی‌ها )

در دقایق آغازین نیمه اول بازی بسیار آرام و محتاطانه پیگیری شد ولی کم کم کرواسی کمی جلوتر بازی کرد و یکی دو موقعیت روی دروازه روسیه داشت ولی هیچکدام آنچنان جدی نبود تا اینکه در دقیقه 31 دنیس چریشف از پشت محوطه جریمه با یک شوت زیبا دروازه کرواسی را باز کرد. تنها 8 دقیقه بعد روی غافلگیری دفاع فشرده روس‌ها که این بار جا مانده بودند روی پاس زیبای ماژوکیچ، آندره کراماریچ دروازه روس‌ها را فروریخت تا این نیمه هر دو تیم تیم مساوی به رختکن بروند.

در نیمه دوم کرواسی تیم برتر میدان بود و روی یک موقعیت حساس چیزی نمانده بود توپ وارد دروازه روسیه شود اما تیر دروازه مانع شد تا گل پیروزی بخش کرواسی به ثمر برسد. کرواسی در ادامه بازی مالکانه و موقعیت‌های بیشتری داشت و روسیه نیز روی ضد حمله تک موقعیت‌هایی داشت اما کار در 90 دقیقه به جایی نرسید و کار به وقت اضافه رفت.

وقت اضافه اول با خستگی مفرط بازیکنان آغاز شد و کرواسی باز هم بازی مالکانه خود را ادامه داد تا در دقیقه صدم بازی مدافع جلو کشیده کرواسی "ویدا گل دوم را برای کرواسی زد. در ادامه روسیه جلو کشید و سعی کرد تا بازی را به تساوی بکشاند اما نیمه اول وقت اضافهبا همین نتیجه تمام شد .

در نیمه دوم وقت‌های اضافی روسیه روی یک کرنر موقیت گل داشت اما سوباشیچ با یک سیو عالی مانع از گلزنی روس‌ها شد اما در دقیقه 115 ماریو فرناندز روسی با یک ضربه سر دوباره کار را به تساوی کشاند. چند دقیقه پایانی نیز کرواسی تلاش برای گل پیروزی کرد اما کار به ضربات پنالتی کشیده شد.

در ضربات پنالتی باز هم کرواسی  توانست با یک پنالتی که سوباشیچ گرفت و یک پنالتی که بازیکن روس به بیرون زد در مقابل 4 پنالتی که بازیکنان خودشان به گل تبدیل کردند روسیه را حذف کند و باید در نیمه نهایی به مصاف انگلیس برود.

انتهای پیام

کد خبر: 1907