بیل کلینتون با کتابش به ایران می آید

يکشنبه،۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۳
بیل کلینتون با کتابش به ایران می‌آید

گروه فرهنگ و هنر - رمان رئیس جمهور گم می‌شود حاصل تجربه نویسندگی مشترک بیل کلینتون رئیس جمهور اسبق آمریکا و جیمز پترسون نویسنده شهر آمریکایی توسط بامداد بهنام ترجمه شده و مراحل انتشار نهایی را می گذراند و به زودی توسط نشر کتاب مرو راهی بازار کتاب خواهد شد.

رمان رئیس جمهور گم می‌شود حاصل تجربه نویسندگی مشترک بیل کلینتون رئیس جمهور اسبق آمریکا و جیمز پترسون نویسنده شهر آمریکایی توسط بامداد بهنام ترجمه شده و مراحل انتشار نهایی را می گذراند و به زودی توسط نشر کتاب مرو راهی بازار کتاب خواهد شد.

این کتاب در  ژوئن ۲۰۱۸ در امریکا منتشر شد و ناشر ایرانی در توافق با ناشر آمریکایی و قبل از انتشار این کتاب آن را از ناشر امریکایی تحویل گرفته موفق شد تنها یک ماه بعد از انتشار نسخه انگلیسی این کتاب را ترجمه و آماده چاپ کند.

شبکه تلویزیونی شوتایم امریکا نیز ساخت مجموعه تلویزیونی این اثر جذاب را در دست ساخت دارد و کتاب نیز در حال حاضر در صدر لیست پرفروش­های نیویورک تایمز قرار گرفت. این کتاب همچنین در لیست پرفروش ترین کتاب­های سه هفته اول ماه جولای نیویورک تایمز قرار گرفت.

ناشر کتاب، کمپانی Alfred A. Knopf، اعلام کرد که این کتاب در هفته نخست انتشارش بیش از ۲۵۰ هزار نسخه (چاپی و الکترونیکی) فروخته است. شرکت نیلسن بوک اسکن که پخش حدود ۸۵ درصد از این کتاب را برعهده دارد اعلام کرد که در هفته اول ۱۵۲۰۰۰ نسخه چاپی به فروش رسانده است. فروش هفته اول این کتاب توانست رکورد بالاترین میزان فروش ژانر داستانی بزرگسال، که از سال ۲۰۱۵ در اختیار کتاب «برو دیده بانی بگمار» نوشته هارپر لی بود، را بشکند.

در بخشی از مقدمه ناشر ایرانی این کتاب درباره آن آمده است:  پی بردن به اسرار مگوی دربار و اندرونی سلاطین و بزرگان ممالک و کشورهای مختلف جزء جذاب­ترین علاقه‌­مندی­های بشر از بدو پیدایش تا به امروز بوده است و دقیقاً خیل عظیم داستان­ها و روایت­هایی که از زندگی خصوصی و عمومی سلاطین و سردمداران جهان در پهنه ادبیات دنیا پاسخی به این نیاز بشر بوده است.

این نیاز یا شاید بهتر است بگوییم کنجکاوی از دیروز تا به امروز وجود داشته و حتی با تغییر شکل حکومت­ها به جمهوری و دموکراسی و انواع مدرن حکومت­داری می‌­بینیم که عطش آدمی برای پی بردن به اسرار پشت پرده این طبقه از انسان­ها نه تنها کمتر نشده، بلکه بیشتر هم شده است. و چه کسی بهتر از خود این افراد می تواند داستان زندگی و پشت پرده مهم­ترین تصمیماتشان را بازگو کند.

کتاب «رئیس جمهور گم می­شود» یکی از بهترین نمونه‌­های این ژانر داستانی است. کتابی که توسط یکی از موفق­ترین و شناخته‌­شده‌­ترین رؤسای جمهور ایالات متحده امریکا، بیل کلینتون، و یکی از حرفه‌­ای­ترین نویسنده‌­های ژانر پلیسی و معمایی دنیا، جیمز پترسون، نوشته شده است.

ماحصل این کار مشترک، رمانی پر از هیجان و دلهره شده است. رمانی که از همان صفحات اول شما را درگیر داستانی جذاب می‌­کند و خواننده را تا به انتها با خود می‌­کشد. رمان «رئیس جمهور گم می‌­شود» روایت رئیس جمهور امریکا، جوناتان دانکن، است که کشورش توسط یکی از قدرتمندترین تروریست­های سایبری دنیا، سلیمان سیندروک، تهدید به نابودی می­شود. رئیس جمهور علیرغم شرایط جسمانی وخیمش به تنهایی به جنگ با این تروریست و دوستان حرفه­ ای و کاربلدش می­رود.

یکی از نکاتی که این کتاب را از دیگر آثار مشابه آن متمایز می­کند، اشاره تلویحی نویسنده به اتفاقاتی است که امروز شاهدشان هستیم، از جمله ترور شاهزاده جوان سعودی که دست به اصلاحات گسترده ­ای در عربستان سعودی زده است، اتحاد و نزدیکی بیش از اندازه رژیم صهیونیستی و امریکا، دشمنی زیرجلدی بین امریکا و روسیه، نقش تعیین‌­کننده آلمان در ناتو و اتحادیه اروپا؛ و نویسنده- رئیس جمهور سابق امریکا که بدون شک اطلاعات زیادی از پشت پرده سیاست­های فعلی امریکا دارد- هوشمندانه به پیش­بینی برخی اتفاقات در آینده نه چندان دور دنیا اشاره می­‌کند.

انتهای پیام/

منبع: مهر

کد خبر: 1918