استفاده از دوربین به جای آینه در آئودی برای اولین بار

يکشنبه،۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۳
ستفاده از دوربین به جای آینه در آئودی برای اولین بار

گروه فناوری- آئودی هفته پیش هم‌زمان با انتشار جزییات بیشتری از اولین مدل الکتریکی خود، ئی-ترون، اعلام کرد که خریداران این ماشین می‌توانند به جای آینه‌های معمولی دوربین سفارش دهند.

اگرچه طراحان خودرو دهه‌ها است در کانسپت‌ها و ماشین‌هایی که برای نمایشگاه‌ها طراحی می‌کنند، این ایده را مطرح کرده‌اند اما به دلیل محدودیت‌های قانونی، هزینه زیاد و پیچیدگی ساخت، هیچ خودروسازی تاکنون این ایده را عملی نکرده بود.

آئودی این فن‌آوری را "آینه‌های مجازی" نامیده است. تصویری که دوربین‌ها ثبت می‌کنند در دو نمایشگر دیجیتال هفت اینچی که روی در نصب شده نمایش داده می‌شود. سه امکان از پیش تعیین‌شده برای رانندگی در بزرگراه، دور زدن و پارک کردن به راننده داده شده و راننده می‌توانند دروبین‌ها را با لمس نمایشگر تنظیم کرده و علاوه بر تغییر زاویه دوربین‌ها، تصویر را زوم کند.

ستفاده از دوربین به جای آینه در آئودی برای اولین بار

مزیت اصلی استفاده از آینه‌های مجازی کاهش ضریب آیرودینامیک یا مقاوت خودرو در برابر باد است

علاوه بر زیبا‌تر کردن ماشین و امکانات بیشتری که این دوربین‌ها در اختیار راننده قرار می‌دهد، مزیت اصلی استفاده از آنها، کاهش ضریب آیرودینامیک یا مقاوت خودرو در برابر باد است. با کاهش این ضریب، مصرف الکتریسیته ماشین کمتر می‌شود و ماشین می‌تواند با هر بار شارژ مسیر طولانی‌تری حرکت کند. به علاوه آیینه‌های کوچکتر باعث می‌شود صدای باد در داخل ماشین کمتر شود. این صدا در ماشین‌ها الکتریکی که موتور بی‌صدایی دارند بیشتر شنیده می‌شود.

ئی‌-ترون قرار است سال آینده به بازار عرضه شود و آئودی می‌گوید خریداران در بعضی بازارها از جمله آلمان می‌توانند به جای آینه‌های معمولی، این دوربین‌ها را سفارش دهند. برخی کشورها از جمله آمریکا هنوز برای این فن‌آوری مجوز صادر نکرده‌اند.

انتهای پیام/

منبع:bbc

کد خبر: 1920