نمایشی که تبلیغاتِ کاغذی‌اش حذف شد

دوشنبه،۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۳:۴۷

فرهنگ > تئاتر - گروه تئاتر بازی به سرپرستی آتیلا پسیانی در راستای دغدغه‌های حامیان محیط‌زیست، اقلام تبلیغاتِ کاغذی‌اش اعم از پوستر و بروشور را حذف کرد.

 گروه تئاتر بازی با دغدغه محیط‌زیستی و به منظور حمایت از درختان، با راه‌اندازی کمپین «درختان را قطع نکنیم»، اقلام تبلیغاتِ کاغذی نمایش «دیابولیک: رومئو و ژولیت» را حذف کرد.

طبق گزارش‌های منتشر شده از سوی منابع رسمی برای تولید یک تن کاغذ باید 24 درخت نسبتا تنومند قطع شود و همچنین به حدود ۶۰ مترمکعب آب نیز نیاز است. در ایران سالانه به ۲ میلیون تن کاغذ نیاز است که ۱/۷  میلیون تن آن تولید داخل است. از این رو بالغ بر ۱۵ میلیون درخت به صورت سالانه در ایران قطع می‌شود.

گروه تئاتر بازی معتقد است ما بدون توجه به شرایط موجود و قطع بی‌رویه درختان، در طول روز و در اکثر موارد استفاده بی‌رویه‌ای از کاغذ داریم. در عرصه تئاتر نیز که یک فعالیت هنری و فرهنگساز است، به این نکته مهم کمتر توجه داریم که سالانه مقدار زیادی پوستر و بروشور به منظور تبلیغ آثاری که روی صحنه می‌روند منتشر می‌شود؛ اقلامی تبلیغاتی که بخش اعظم آن‌ها بلااستفاده رها می‌شوند.

این گروه تئاتری به سرپرستی آتیلا پسیانی در آستانه اجرای نمایش «دیابولیک: رومئو و ژولیت»، به منظور حمایت از درختان تمامی اقلام تبلیغاتِ کاغذی این نمایش اعم از پوستر و بروشور را حذف کرده است تا در عرصه هنر نیز در راستای جلوگیری از مصرف بی‌رویه کاغذ، گامی برداشته شود.

نمایش «دیابولیک: رومئو و ژولیت» از 15 فروردین در سالن سمندریان تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه می‌رود.

انتهای پیام/

کد خبر: 196