ایران در قعر رتبه بندی برند سازی در جهان است

يکشنبه،۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۴
معاون وزیر کار در پنجمین جشنواره برند محبوب مصرف کنندگان مطرح کرد:

گروه اقتصاد -  معاون وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی در مراسم پنجمین جشنواره برند محبوب مصرف کنندگان  از شرایط و الزامات برند سازی در کشور سخن گفت

به گزارش خبرنگار پیام ایران، دکتر منصوری رتبه ایران در زمینه برندسازی را ۷۱  از 75 کشور در دنیا دانست و گفت: برای موفقیت در زمینه برند ملی و برند منطقه ای به عواملی چون نظام حکمرانی، بسترهای فرهنگی،  ارزش‌گذاری زیرساخت‌ها، سرمایه‌گذاری و خلاقیت در کنار مولفه کسب و کار نیاز است.

 وی وضعیت ایران در حوزه برندسازی را نامطلوب توصیف کرد و گفت: در زنجیره ارزش کسب و کارعمده بنگاه های ایرانی در حوزه تولید حضور دارند و از بخش های مهمی چون تامین، طراحی، بازاریابی و فروش و مصرف در زنجیره تولید غافل هستند.

وی برند "نایکی" را یکی از برندهای مهم ورزشی دانست که طراحی و تولید را برون‌سپاری کرده است و ارزش برند را به بهترین شکل در اختیار دارد.

وی افزود: ما در کشور فاقد نهادهای توسعه ای برای کمک به برند ها و بنگاه‌های مختلف که ارتقا یابند و به تدریج به استانداردهای جهانی برسند هستیم.

 این مقام دولتی گفت: فرش، زعفران، پسته و خاویار برند های جغرافیای ایران هستند که تبدیل به برند بیزینسی برای کسب موفقیت حداکثری در بازارهای جهانی نشده اند.

 وی افزود در تعبیر شاهنامه، پهلوان و در تعبیر کنونی شهید کسی است که به استقبال رویدادها می‌رود و قضا و قدر را تعیین می‌کند و زمانش را می‌شکند.

 کارآفرینان ما قواعد موجود را بر هم زده و اینگونه محدودیت‌ها را پشت سر می‌گذارند.

در جنگ اقتصادی پیش رو، به آن‌ها که در جبهه اقتصادی فعالیت می‌کنند توجه کنیم و الگوهای تازه ای برای حضور برندهای ایرانی در بازارهای جهانی فراهم کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 2011