سایپا اتومبیل پیشرفته خود را با کد SP100 در شیراز معرفی می‌کند

چهارشنبه،۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۶
سایپا اتومبیل پیشرفته خود را با کد SP100 در شیراز معرفی می‌کند

گروه فناوری> محمدحسین شاوردی- در اوج ناامیدی از صنعت خودرو ایران، سایپا اعلام کرد اتومبیل پیشرفته خود را با کد SP100 در شیراز معرفی می‌کند
 بالاخره پس از مدت‌ها انتظار، زمان موعود فرارسید و نخستین خودرو مدرن و کاملا ایرانی شرکت سایپا که از اساس توسط بخش فنی‌مهندسی این شرکت طراحی شده، در نمایشگاه خودرو شیراز رونمایی و به شرکت‌کنندگان معرفی خواهد شد(حالا که شما این مطلب را می‌خوانید احتمالا طرح نهایی سدان مدرن SP100 را هم دیده باشید). این خودرو که یک سواری کوچک(C Segment) در کلاس اتومبیل‌های موفق بازار نظیر کیاسراتو، چری‌ آریزو۵ و رنو تندر۹۰ است، با داشتن طراحی اختصاصی از پلتفرم سری اس‌پی۱۰۰ سود برده که به سایپا این امکان را می‌دهد در دامنه‌ای وسیع و متنوع محصولات مورد نیاز خریداران را طراحی و تولید کند.
صحبت از استایل خودرو در‌حال حاضر‌ بسیار ‌زود است چرا‌که هنوز هیچ تصویر کاملی از آن منتشر نشده است اما گفته‌ می‌شود طراحان سایپا با همکاری مشاوران خارجی توانسته‌اند به استایلی به‌روز و مدرن دست یابند؛ ضمن اینکه در بخش مهندسی و ایمنی پلتفرم فوق قادر به کسب سه‌ستاره ایمنی نیز هست که البته امتیاز بالایی برای یک خودروی تولیدی در سال ۲۰۱۸ محسوب نمی‌شود. این اتومبیل که نخستین‌بار تصاویر بررسی و آزمایش‌ آن در هندوستان، توسط روزنامه هفت صبح منتشر شد، با مشاوره شرکت‌های بزرگ خودروسازی نظیر رنونیسان و پژوسیتروئن تهیه و تولید شده و به آخرین‌فناوری‌های رفاهی و ارتباطی این صنعت در کابین خود مجهز است. سدان مدرن SP100 که فعلا نامی‌ برای آن انتخاب نشده، خوشبختانه تست‌های ایمنی و مقاومت را هم در چند‌موسسه بین‌المللی از جمله انکپ(NCAP) با موفقیت نسبی و کسب سه‌ستاره از پنج‌ستاره کامل پشت سر گذاشته و احتمالا با تجهیز به بسته‌های آپشنال ایمنی، امکان افزایش سطح ایمنی را هم دارد. مدیران شرکت خودروسازی سایپا اعلام کرده‌اند، برای محصول جدید SP100 امکانات و ویژگی‌های مدرنی اعم از رفاهی، ایمنی و ارتباطی تدارک دیده شده که ازجمله آنها می‌توان به فرمان برقی، ترمز اضطراری و سیستم ای‌بی‌اس(ABS)، سیستم کنترل پایداری(ESC)، سانروف، شش‌کیسه هوا، ایمنی عابر پیاده، مانیتور نمایش اطلاعات خودرو، سنسور پارک و دوربین عقب، کروز کنترل، سیستم تهویه اتوماتیک و… اشاره کرد. با اینکه هنوز چیزی درخصوص قیمت سدان مدرن SP100 اعلام نشده اما طبق برخی شنیده‌ها، بهای این مدل بین ۷۵ تا ۱۰۰میلیون تومان خواهد بود. سایپا اعلام کرده، درصورت تامین بودجه و سرمایه لازم و البته تقاضای بازار، نسخه‌های ‌هاچ‌بک و کراس‌اوور همین پلتفرم را نیز در دستور کار خود برای تولید انبوه قرار خواهد داد. با خروج شرکت‌های خودروسازی از بازار ایران، تولید محصولات ملی با پلتفرم‌های جدید می‌تواند خلأ مدل‌های جذاب خارجی را تا حد زیادی برای مصرف‌کنندگان ایرانی که قدرت خرید متوسط رو‌به‌بالایی دارند پرکند. گفته می‌شود، استفاده از موتورهای سه‌سیلندر توربو و مدرن در دامنه قدرت ۱۲۰ تا ۱۶۰‌اسب بخار، باعث خواهد شد تا سدان مدرن SP100 بتواند به‌راحتی با رقبای گران‌تر از خود نیز به رقابت بپردازد.

انتهای پیام/

منبع:7 صبح

کد خبر: 2048