سقوط آزاد قیمت سکه در بازار

سه شنبه،۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۵

گروه اقتصادی - یکسان سازی نرخ ارز همانطور که انتظار می رفت، بازار سکه و طلا را نیز تحت تاثیر خود قرار داد و امروز (سه شنبه) نرخ هر قطعه سکه تمام طرح جدید با یک میلیون و 200 هزار ریال کاهش به 18 میلیون و 400 هزار ریال رسید.
به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، ریزش قیمت ها در بازار سبب شد تا کسانی که در روزها و هفته های گذشته به امید افزایش قیمت مسکوکات طلا خریداری کرده اند، برای فروش راهی بازار شوند که به کاهش بیشتر حباب در بازار طلا و سکه کمک کرد.
امروز نرخ هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم با کاهش یک میلیون و 100 هزار ریالی، به 17 میلیون و 830 هزار ریال رسید؛ نیم سکه با افت 970 هزار ریالی، هشت میلیون و 660 هزار ریال قیمت خورد و ربع سکه با 390 هزار ریال عقبگرد، پنج میلیون و 950 هزار ریال به فروش رفت.
سکه گرمی که در تلاطمات اخیر بازار سکه، کمترین نوسان را داشت، امروز 40 هزار ریال از ارزش خود را از دست داد و سه میلیون و 570 هزار ریال عرضه شد.
البته در بازارهای جهانی نیز هر اونس طلا با 35 سنت کاهش رو به رو بود و به یک هزار و 336 دلار و 9 سنت رسید؛ هر گرم طلای 18 عیار نیز با 87 هزار و 730 ریال کاهش به نرخ یک میلیون و 625 هزار و 290 ریال بسنده کرد.
با تثبیت نرخ دلار در بازار، نرخ یورو امروز در قیمت 70 هزار و 450 ریال، پوند انگلیس در 88 هزار ریال و درهم امارات در قیمت 16 هزار و 200 ریال ثابت ماندند.
سیاست جدید ارزی دولت سبب شده تا بازار در انتظار اجرای لوازم اجرای یکسان سازی باشد زیرا طبق اطلاعیه بانک مرکزی، رویه تخصیص ارز برای مقاصد مسافرتی، دانشجویی و بیماران در آینده اعلام می شود و بازرگانان نیز باید از سامانه نیما تقاضای ارزی خود را پیگیری کنند.
از ساعات اولیه گشایش بازار، گشت تعزیرات حکومتی برای نظارت بر بازار ارز در چهارراه استانبول به عنوان محل اصلی معاملات ارزی حضور داشتند و البته مردم نیز طبق روال روزهای گذشته و این بار به امید خرید دلار 4200 تومانی به بازار ارز مراجعه کردند که در نهایت به آنها اعلام شد که ارز توزیع نمی شود و مسافران می توانند ارز مورد نیاز خود را در فرودگاه ها تامین کنند.

انتهای پیام/
منبع: ایرنا

 

کد خبر: 208