درخواست تجدید نظر در استیضاح وزیر کار با نامه ۲۰ نماینده به لاریجانی

يکشنبه،۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۸
درخواست تجدید نظر در استیضاح وزیر کار با نامه ۲۰ نماینده به لاریجانی

گروه اقتصاد -ایسنا:  یک عضو هیات رئیسه مجلس از نامه کتبی ۲۰ نماینده مجلس به رئیس مجلس شورای اسلامی در جهت تجدید نظر در استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد.

علیرضا رحیمی اظهار کرد: ۲۰ نماینده مجلس که اکثراً عضو کمیسیون اجتماعی هستند، نامه کتبی به رئیس مجلس نوشته و از او خواسته‌اند که در استیضاح آقای ربیعی تجدیدنظر شود. بدان معنا که استیضاح به کمیسیون اجتماعی ارجاع گردد.

وی افزود: رئیس مجلس این نامه را برای تصمیم‌گیری به هیات رئیسه داده است. احتمالا این موضوع در جلسه فردای هیات رئیسه مطرح خواهد شد.

این عضو هیات رئیسه مجلس توضیح داد: هیات رئیسه در جلسه بررسی می‌کند که آیا طبق آیین‌نامه امکان ارجاع استیضاح علی‌رغم اعلام وصول و تعیین وقت استیضاح وجود دارد یا خیر.

رحیمی در پاسخ به این سوال که آیا احتمال تعویق استیضاح وجود دارد، گفت: تاکنون این اتفاق رخ نداده و سابقه نداشته است. باز هم هیچ چیز معلوم نیست. باید هیات رئیسه این موضوع را بررسی کند.

استیضاح علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارشنبه هفته گذشته در حالی اعلام وصول شد که این موضوع در کمیسیون اجتماعی براساس آیین‌نامه بررسی نشده بود. کمیسیون اجتماعی استیضاح را در مهلت هفت روزه بررسی نکرد که طبق توضیحات رئیس این کمیسیون، کمیسیون ابتدا منتظر تعیین‌تکلیف لایحه تفکیک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بود و بعد از آن می‌خواست استیضاح را برگزار کند که با توجه به اتمام مهلت قانونی و اصرار متقاضیان استیضاح، استیضاح اعلام وصول شد که قرار است وزیر در روز چهارشنبه هفته جاری در مجلس حضور پیدا کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 2294