این خانه چند؟ گران ترین خانه های دنیا + قیمت و صاحبان شان

چهارشنبه،۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵
گران ترین خانه های دنیا + قیمت و صاحبان شان

برخی از افراد این لیست خودشان خانه های خویش را ساختند و برخی دیگر املاک تاریخی را خریدند.

وقتی که درباره گرانقیمت ترین خانه های دنیا صحبت می کنید، صاحبان شان اسرار آمیز هستند. درباره خانه های سلبریتی های هالیوود صحبت نمی کنیم، اما در مورد املاک و قصرهایی حرف می زنیم که صاحبان شان، ثروتمندترین انسان های سیاره زمین هستند.

ملک و املاک همیشه موردی جذاب برای سرمایه گذاری برای سرمایه داران بزرگ جهانی بوده است و وقتی که شما یک مدیرعامل میلیاردر باشید، هزینه کردن چند صد میلیون دلار برای جایی که می خواهید زندگی کنید ایده بدی به نظر نمی رسد.

برخی از افراد این لیست خودشان خانه های خویش را ساختند و برخی دیگر املاک تاریخی را خریدند. اما این افراد قطعا می دانند که زندگی لاکچری چه معنایی می دهد.

12) ملک سیلیکون ولی، لس آلتس هیلز، کالیفرنیا: 88 میلیون دلار

ملک سیلیکون ولی

معروف است که قیمت واقعی هر چیزی، همان قیمتی است که دیگران حاضرند برای آن پرداخت کنند. بنابراین تعیین قیمت دقیق برخی از خانه های این لیست دشوار است چرا که قیمت اولیه آنها در نهایت شدیدا سقوط کرده است.

با توجه به این که این ملک در «سیلیکون ولی» قرار دارد، عجیب نیست که کارآفرین فناوری آقای «کومار مالاوالی» مالک این ملک جذاب و دیدنی باشد. بنای 1940 متر مربعی این ویلای هشت هکتاری شامل 5 اتاق خواب، 7 سرویس، 5 سرویس مهمان، اتاق نمایش خانگی (اتاقی که مخصوص تماشای تلویزیون ساخته می شود)، سوئیت های مهمانان، یک استخر سرپوشیده، اتاق بازی و انباری.

اولین بار با برچسب قیمتی 88 میلیون دلار به فروش گذاشته شد اما در آوریل 2017 قیمتش را به 68 میلیون دلار کاهش دادند ولی باز هم هیچ مشتری برایش پیدا نشد؛ اکنون اگر مشتری هستید، می توانید فقط با 55 میلیون دلار صاحب آن شوید!

11) لاس وِراس رنچ، سانتا باربارا، کالیفرنیا: 108 میلیون دلار

لاس وِراس رنچ

در سال 2016 برای اولین بار این ملک بعد از 50 سال برای فروش به بازار ارائه شد، اما در نگاه اول برچسب قیمت 108 میلیون دلاری ممکن است کمی گیج کننده به نظر برسد. خانه ای معمولی به سبک اسپانیایی در منطقه ای روستایی که حتی اتاق نمایش فیلم یا سرداب هم ندارد.

اما با نگاه دقیق تر متوجه می شوید که این ملک در زمینی 1800 هکتاری قرار گرفته است، دسترسی به یک ساحل اختصاصی 3200 متری، دره های زیبای اختصاصی و باغ های لیمو و آواکادو. (جهت مقایسه و برآورد ذهنی: مساحت پارک لاله تهران 35 هکتار است، یعنی کمی بزرگتر از 50 برابر پارک لاله.)

مالک آن آنیتا (تاپسی) داهِنی است، بیوه وارث نفتی «تیموتی داهنی»، نوه ادوارد لورنس داهنی که یکی از مگاسرمایه داران کالیفرنیا بود.


10) آپارتمان دوبلکس، بلوار پنجم، نیویورک: 120 میلیون دلار

آپارتمان دوبلکس

واقع شده در شمالی شرقی نیویورک و مجاور پارک مرکزی، اولین بار که در سال 2016 به بازار ارائه شد 120 میلیون دلار قیمت داشت. این آپارتمان 1100 متری در طبقات هفتم و هشتم این ساختمان سنگ نما قرار دارد و 20 اتاق دارد، کف چوبی و سقف های بلند دارد و راه پله اصلی از سنگ مرمر ساخته شده است و کتابخانه ای با دیوارهای چرمی.

یکی از با کلاس ترین ساختمان های نیویورک، لورنس راکی فلر 50 سال ساکن این پنت هاوس بوده است. سرمایه گذاری به نام جان گوتفراند آن را خرید و برای 30 سال در خانواده او قرار داشت اما با درگذشت او در سال 2016 برای فروش به بازار ارائه شد.

سال گذشته باز هم به خاطر این که شاید برای بازار کنونی ملک گران بوده باشد، دوباره قیمت آن را حدود 25 درصد کاهش داده و اکنون 76 میلیون دلار است.


09) ایل پالمتو، پالم بیچ، فلوریدا: 137 میلیون دلار

ایل پالمتو

جیم کلارک یکی از بنیانگذاران پیشین کمپانی «نت اسکیپ» (Netscape) مالک ایل پالمتو در پالم بیچ است و سال 2016 آن را با قیمت 137 میلیون دلار برای فروش گذاشت. عمارت عظیم 5575 متر مربعی از یکسری عمارت های کلاه فرنگی تشکیل شده است و در زمینی 5.5 هکتاری قرار گرفته است. دارای 10 اتاق خواب است و سردابی عظیم. همچنین دارای یک تونل زیرزمینی برای دسترسی مستقیم به ساحل می باشد. در کنار ساحل نیز یک خانه دو اتاق خابه با یک سرویس و استخری که متصل به دریاست.

خود کلارک این عمارت ایتالیایی که به طراحی آرشیتکت موریس فاتیو ساخته شده در دهه 1930 را در سال 1999 یازده میلیون دلار خرید و میلیون ها دلار برای بازسازی آن هزینه کرده است. ظاهرا کلارک برای یافتن مشتری اوقات سختی را سپری می کند. سال گذشته قیمت خود را به 115 میلیون دلار کاهش داده و اخیرا بار دیگر هم این قیمت را باز هم کاهش داد. حالا کلارک به 95 میلیون دلار راضی شده است.


08) منزل شپرد کرِچ، هامپتون شرقی، نیویورک: 140 میلیون دلار

منزل شپرد کرِچ

ناشر سابق مجله فشن مردانه «اسکوئیر» (Esquire) و مدیرعامل کنونی «مدرسه جهانی» کرایس ویتل مالک ملک شپرد کرچ است. وقتی که در سال 2015 این خانه را با قیمت 140 میلیون دلار روانه بازار کردند، این خانه ساحلی گرانقیمت ترین ملک در آمریکا بود.

زیربنای ساختمان 6 اتاق خوابه اصلی 960 متر مربع است، چهار شومینه، یک سالن هنر، یک اتاق پذیرایی عظیم با سقفی به بلندای سه طبقه؛ همچنین چهار اتاق خواب برای مهمانان، زمین تنیس و یک استخر و همچنین یک ساحل اختصاصی.

ویتل و همسرش پریسلا راتازی خانه را سال 1989 خریدند.


07) جزیره بزرگ، ایالت کانِکتیکِت: 175 میلیون دلار

جزیره بزرگ

این جزیره که در نزدیکی ساحل کانکتیکت واقع شده است در سال 2016 به قیمت 175 میلیون دلار راهی بازار شده است و با یک پل به ساحل کانکتیکت متصل می شود. 200 سنگ تراش خانه اصلی 6 اتاق خوابه را در سال 1902 ساختند و تقریبا همه اتاق ها نمای دل انگیز جزیره را زیر نظر دارند. این جزیره که تا منهتن کمتر از یک ساعت فاصله دارد، همچنین چند خانه کوچک تر دارد، یک اسکله برای کناره گیری قایق های بزرگ، و یک اصطبل برای 20 اسب و البته دارای ساحل شخصی نیز می باشد.

ویلیام زِیگلر که از صدقه سر «بیکینگ پودر» ثروتمند شد، در ابتدای قرن بیستم آن را خرید. کارگزاری که مسئول فروش این جزیره است می گوید: «نسل های بعدی خانواده به جاهای دیگر نقل مکان کرده اند.» بنابراین قصد فروش آن را دارند. البته این کارگزاری ادامه می دهد: «اگر مایل به خرید این جزیره بزرگ هستید، حتما مقداری پول هم برای بازسازی آن در جیب داشته باشید.»


06) ملک دریاچه فِیرفیلد، نیویورک: 249 میلیون دلار

ملک دریاچه فِیرفیلد

سرمایه گذار میلیاردر «ایرا رِنِرت» ملک 63 هکتاری واقع در شهر «همپتونز» را در سال 1999 خرید ولی او و خانواده اش قبل از این که بتوانند به خانه جدید نقل مکان کنند باید 5 سال صثبر می کردند چرا که پروژه ساخت و ساز این ملک عظیم، جنجالی در میان همسایگان ایجاد کرده بود.

همسایگاه «رنرت» شکایت خود را با این موضوع که ساخت ملکی 10 هزار متر مربعی در منطقه اثر نامطلوبی بر خانه همسایگان خواهد گذاشت به دادگاه «ساتهمپتون» بردند، اما در نهایت رأی به نفع «رنرت» صادر شد و او توانست پروژه خود را کامل کند. البته در حال حاضر قانونی در «ساتهمپتون» تصویب شده است که خانه های جدید نمی توانند مساحتی بیش از «1860» متر مربع داشته باشند!

فیرفیلد دارای نیروگاه اختصاصی، 29 اتاق خواب و 39 سرویس بهداشتی است. 3 استخر شنا، دو زمین تنیس، یک سالن بولینگ، یک زمین بسکتبال، یک کِنیسه (عبادتگاه یهودیان) اختصاصی و یک سالن نمایش خانگی با ظرفیت 164 صندلی می باشد.


05) پنت هاوس مجتمع وان هاید پارک، مرکز لندن: 255 میلیون دلار

پنت هاوس مجتمع وان هاید پارک

در سال 2014 یک خریدار ناشناس از اروپای شرقی این پنت هاوس 1500 متری واقع در مجتمع اعیان نشین وان هاید پارک پل پادشاهی لندن را مبله نشده 255 میلیون دلار خرید. این پنت هاوس دارای استخری از جنس فولاد ضد زنگ با سیستم اوزون، یک گلف سیمولیتور (اتاقی با سیستمی هوشمند که بر روی دیوار آن پرده ای دیجیتال با منظره یک زمین گلف آویزان است، «گلف باز» مثل این که در فضای باز و زمین بازی است با ضربه چوب گلف، توپ را به سمت پرده ضربه می زند، توپ به پرده دیجیتال خورده و از این به بعد کار سیستم هوشمند شروع می شود که با توجه به شدت و جهت ضربه، مسیری که توپ در فضای باز و طبیعی خواهد پیمود بر پرده و درون زمین گلف مجازی شبیه سازی می کند!)، استخر آبگرم سبک شرقی (مندرین)، و یک سوئیت سرگرمی. ساکنان وان هاید پارک شامل میلیاردرهای چینی، شیخ های عربی، اولیگارشی های روسی، سرمایه داران لندنی و سلبریتی ها.

اگر دنبال امنیت می گردید این ساختمان مورد نظر شماست. شیشه های ضد گلوله، اتاق های هراس (برای پنهان شدن در مواقع اضطراری نظیر ورود سارقان و خلافکاران به درون منزل)، و کارکنانی که توسط نیروهای ویژه انگلیس آموزش دیده اند.


04) چارت ول، بل ایر، کالیفرنیا: 350 میلیون دلار

چارت ول

بنای 2300 متری این منزل زیبا در یک زمین 10.3 هکتاری قرار گرفته است و دارای سالن رقص باله، سالن رسمی و یک سرداب با درجه حرارت قابل تنظیم است. همچنین دارای یک زمین تنیس و استخر شنا و پارکینگ سرپوشیده برای 40 ماشین می باشد.

این بنا در سال 1933 ساخته شده است. آ. جرولد پرنچیو (یک میلیاردر تولید کننده شوهای تلویزیونی مثل «حقایق زندگی» (Life and Sanford) آن را در سال 1986 خرید، و در طول 30 سال بعدی با خریدن املاک مجاور آن را گسترش داد. وقتی در ماه می سال 2017 از دنیا رفت، این ملک را برای فروش گذاشته اند.

03) پنت هاوس واقع در ساختمان تور اودین (Tour Odeon)، مونته کارلو، موناکو: 400 میلیون دلار

پنت هاوس واقع در ساختمان تور اودین (Tour Odeon)

 

ساختمان 49 طبقه «تور اودین» در موناکو سال 2015 افتتاح شد و پنت هاوس 5 طبقه 3300 متری آن تصور می شود که یکی از گران ترین ها در دنیا باشد. قیمت گذاشته شده بر آن 400 میلیون دلار عنوان شده است اما نتوانستیم بفهمیم که مالک آن کیست.

یک منظره 360 درجه از دریا دارد، یک تراس خصوصی، یک سالن رقص، و دسترسی به استخر و سرسره آبی بالای پشت بام ساختمان دارد.

ساختمان «تور اودین» با 170 متر ارتفاع، بلندترین ساختمان موناکو است و اولین آسمانخراش مدرنی است که طی دهه های اخیر در آن شهر ساخته شده است.


02) ویلای لئوپولدا، فرانسه: 750 میلیون دلار

ویلای لئوپولدا

 

«لیلی صفرا»، خَیّر بین المللی برزیلی و بیوه بانکدار لبنانی «ادموند صفرا» مالک این ملک 50 هکتاری است که دارای استخر شنا، آشپزخانه فضای باز، فضای سبز بزرگ در پشت بام یکی از بناها و سالن پذیرایی که به تنهایی از خیلی از عمارت های عظیم، بزرگ تر می باشد.

«لئوپولد دوم» پادشاه بلژیک در سال 1902 این خانه را به عنوان هدیه برای یکی از معشوقه هایش ساخت.

خانه اصلی این مجموعه که دارای 11 اتاق خواب و 14 سرویس بهداشتی می باشد، در سال 1995 برای فیلمبرداری یکی از فیلم های آلفرد هیچکاک (به نام «دستگیری یک دزد») مورد استفاده قرار گرفت.

ادموند این ملک را در سال 1988 خرید و پس از کشته شدنش در آتش سوزی عمدی که در یکی دیگر از خانه هایش واقع در موناکو اتفاق افتاد، «لیلی» وارث آن شد.


01) «آنتیلیا»، هندوستان: یک میلیارد دلار

«آنتیلیا»

 

«موکش آمبانی»، ثروتمندترین مرد هندوستان با ثروتی معادل 23.6 میلیارد دلار، مالک این خانه مدرن 27 طبقه ای در بمبئی هندوستان است که زیربنای آن 37 هزار متر مکعب است. از جمله مزایای این ساختمان عظیم 3 سکوی نشست و برخاست هلی کوپتر، و 6 طبقه پارکینگ زیرزمینی که در مجموع 168 اتومبیل را در خود جای می دهد. این بنا به حدی عظمت دارد که 600 خدمتکار جهت انجام امور مختلف و رسیدگی و نگهداری آن استخدام شده اند!

«آنتیلیا» آسمانخراشی 168 متری است، 9 آسانسور و 1788 اتاق دارد که شامل 257 سرویس بهداشتی نیز می شوند. از دیگر امکانات این بنای عظیم می توان به یک معبد، باغ های اختصاصی، سالن رقص باله و یک سالن نمایش خانگی با ظرفیت 50 نفر می باشد.

آمبانی ثروت خویش را مدیون «کمپانی صنعتی رِلینس» است که در امور تولید انرژی و قطعات فعالیت دارد.

انتهای پیام/

منبع: برترین ها - ترجمه از احمد محمدی

کد خبر: 2332