عجیب اما واقعی؛ کودکی که جهانبخش با او عکس گرفت در دام سودجوها

چهارشنبه،۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۰
عجیب اما واقعی؛ کودکی که جهانبخش با او عکس گرفت در دام سودجوها

گروه اجتماعی- در هفته های گذشته بود که علیرضا جهانبخش با حضور در یک کوره پز خانه با پسری به نام متین دیدار کرد و پیراهن خود را به او داد. حال روزنامه صبح نو در گزارشی مدعی شده است که پای سودجویان به این قضیه نیز باز شده بود و عده ای سعی در فریب افکار عمومی داشتند.

بعد از آن را همه می‌دانند، بازیکن تیم ملی به کوره‌های آجرپزی رفت، با بچه‌ها عکس یادگاری انداخت و پیراهن و توپ امضا شده‌اش را به متین داد. بعد از آن اما اتفاق‌های دیگری هم افتاد. اتفاق‌هایی که شاید خوشایند نبودند. چند موسسه خیریه، به اسم متین و دیگر بچه‌های کوره‌های آجرپزی شماره کارت منتشر کردند تا به او کمک کنند. یکی از موسسه‌های خیریه پا را از این هم فراتر گذاشت و اعلام کرد که حتی متین را آن‌ها کشف کرده‌اند. او را به جشن‌های خود بردند و از او برای جمع‌آوری کمک استفاده کردند. درنهایت هیچ پولی از کمک‌های جمع‌آوری شده، برای کوره و متین خرج نشد. مادر متین می‌گوید:

متین بعضی وقت‌ها از آن روز یاد می‌کند. از من می‌پرسد که چرا آقای جهانبخش نمی‌آید؟ یا چرا به من فوتبال یاد نمی‌دهد؟ فکر کنم که او به انگلیس رفته است. از روزی که ایشان را دیده، بیشتر دوست دارد که فوتبالیست شود.

جهانبخش را بردم

jhnbkhsh.jpg

متین حرف نمی‌زند. از جهانبخش که می‌پرسیم، به درون اتاقش می‌دود. چند دقیقه بعد با توپ فوتبالی که برایش خریده‌اند، پیدایش می‌شود. توپ را در حیاط می‌اندازد و دنبالش می‌دود. برای این که متین حرف بزند، باید با او فوتبال بازی کنیم. متین کوچک و لاغر و چابک است. توپ را با دریبل حریف فرضی پیش می‌برد و سریع در حیاط کوچک می‌دود. توپ در بین پاهای او می‌رقصند و همراه پاهایش می‌دوند. متین دوست دارد که فوتبالیست شود:

من می‌روم توی تیم ملی. مثل آقای جهانبخش.
عرق از گردن آفتاب‌سوخته و نازک متین به طرف پایین راه باز می‌کند. او حتی یکی دو بار هم، دمپایی‌اش روی توپ چرمی سر می‌خورد و زانویش خونی می‌شود. سرآخر مجبور می‌شود کتانی‌اش را به پا کند. پسربچه کوچک از روزی که آقای جهانبخش به دیدنش رفته است، می‌گوید:

آن روز آقای جهانبخش با ما بازی کرد. من اما او را بردم. تازه آقای جهانبخش قول داده که به ما فوتبال یاد بدهد. خودش گفته است که برمی‌گردد و با ما فوتبال کار می‌کند.

متین هرروز با رویاهای خوش فوتبالیست شدن به خواب می‌رود. رؤیایی که البته در کوره سودجویی برخی گروه‌های بی‌نام و نشان می‌سوزد.

انتهای پیام/

منبع: طرفداری

 

کد خبر: 2341