پیش‌بینی نماینده مجلس: دلار ۷۰ هزار تومانی

يکشنبه،۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۷
پیش‌بینی نماینده مجلس: دلار ۷۰ هزار تومانی

گروه اقتصادی- محجوب رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با ادامه این وضعیت تورم نقطه به نقطه تا پایان سال به نزدیک ۴۰ درصد می‌رسد. ما این آسیب را از نواحی دیگر تجربه نکردیم الا از ناحیه افزایش حجم نقدینگی که آنهم ناشی از تولید پول پرقدرت توسط بانک‌ها است.

محجوب رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با ادامه این وضعیت تورم نقطه به نقطه تا پایان سال به نزدیک ۴۰ درصد می‌رسد. ما این آسیب را از نواحی دیگر تجربه نکردیم الا از ناحیه افزایش حجم نقدینگی که آنهم ناشی از تولید پول پرقدرت توسط بانک‌ها است.

وی در پاسخ به این پرسش که کدام بانک‌ها بیشتر از همه در خلق پول پر قدرت سهمیم بوده‌اند، گفت: دو بانک معروف هستند که مدیران عامل آن در یک شب هزار میلیارد تومان پول پرقدرت خلق کردند. عدد خلق پول پر قدرت اصلا کوچک نیست. رقم‌هایی مانند ۱۲ هزار میلیارد تومان و...... که از آن صحبت می‌کنند، در برابر گزارش‌هایی که ما از میزان خلق پول پر قدرت داریم، بسیار ناچیز است. به بیان دیگر پول خرد محسوب می‌شوند؛ بنابراین اگر از من می‌پرسید پول‌هایی که توسط بانک‌ها خلق شده و حالا دست مردم است، کاری می‌کنند که مجبور شویم دلار ۷ هزار تومانی را ۷۰ هزار تومان بخریم.

انتهای پیام/

منبع:ایلنا

 

کد خبر: 2397