هشدار! جوهر تتو سرطانزا ست

دوشنبه،۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۷
 هشدار! جوهر تتو سرطانزا ست

گروه سلامت و پزشکی - اتحادیه اروپا اعلام کرده که مواد موجود در جوهر تاتو سرطان‌زاست و کشورهای عضو باید به محدود کردن ۴۰۰۰ ماده شیمیایی مورد استفاده رای مثبت دهند.

به گزارش  پیام ایران به نقل از ایسنا، این مطالعه تا بخشی به دلیل افزایش استقبال از تاتو در این کشورها انجام گرفته است و در حال حاضر ۱۲ درصد از مردم اروپا تاتو کرده‌اند اما این افزایش در میان افراد ۱۸ تا ۳۵ ساله یک چهارم بوده است.

از آنجاییکه رنگ‌های مورد استفاده به طور دائم در بدن باقی می‌ماند امکان تاثیرگذاری مخرب آن همیشگی است. اتحادیه اروپا همچنین نسبت به نبود نظارت بر موادی که در جوهر تاتو استفاده می‌شود، ابراز نگرانی کرده است.

به گفته کارشناسان بیشترین نگرانی در مورد آلرژی‌هایی است که از مصرف ترکیب‌های موجود در جوهر ناشی می‌شود و ممکن است فرد را در معرض ابتلا به سرطان قرار دهد، به DNA آسیب زند یا بر قدرت باروری تاثیر بگذارد.

هشدار! جوهر تتو سرطانزا ست

به رغم توصیه‌ها و نمونه‌هایی از سرطان‌زا بودن برخی مواد شیمیایی موجود در جوهر تاتو هنوز شواهدی از تاثیرگذاری مستقیم آن بر خطر ابتلا به سرطان وجود ندارد هرچند نمی‌توان در مورد بی‌خطر بودن آن به طور قطعی اظهار نظر کرد. بیشترین نگرانی‌ها در مورد تاثیرات مواد شیمیایی است که در پوست تزریق می‌شود و تاثیرات طولانی مدت تجزیه شدن رنگدانه‌هاست.

هشدار! جوهر تتو سرطانزا ست

به گزارش روزنامه ایندیپندنت، در سال ۲۰۱۷ مطالعه‌ای انجام گرفت که حاکی از وجود ذرات رنگی جوهر تاتو درغدد لنفاوی بیماران بود. هرچند از آنجاییکه سال‌ها یا دهه‌ها پس از قرار گرفتن در معرض این مواد ممکن است علائم سرطان ظاهر شود به سختی می‌توان آن را به تاتو یا برخی مواد به کار رفته در تاتو مرتبط دانست.

انتهای پیام/

کد خبر: 2406