اولین خودروی ضد مرگ در راه است

چهارشنبه،۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۹
اولین خودروی ضد مرگ در راه است

گروه فناوری - شرکت ولووی سوئد تا سال ۲۰۲۰ میلادی از خودروی ضد مرگ در مدل سواری و شاسی بلند رونمایی می کند.

به گزارش  پیام ایران ، کمپانی سوئدی اعلام نموده قرار است تا سال 2020 میلادی ماشین هایی را روانه بازار نماید که صد در صد «ضد مرگ» هستند.

مدیر عامل دفتر آمریکای شمالی این شرکت پیش بینی نموده تا چند سال آینده مشتری هایی که ماشین های سدان یا شاسی بلند Volvo را خریداری می کنند هرگز در اثر تصادف کشته نخواهند شد و حتی  جراحت های عمیق نیز نخواهند داشت.

خودرو ضد مرگ ولوو

قرار است که خودروهای این شرکت اروپایی، هوشمندتر و به فناوری های خود مختار مجهز شوند تا آمار تصادفات منجر به مرگ با این نوع خودرو، نزدیک به صفر شود.

همچنین گام نخست برای ساخت خودروهای ضد مرگ Volvo، بالا بردن ضریب ایمنی در داخل اتومبیل با ارتقاء کیسه های هوا و ایجاد حفاظ های امنیتی است.

خودرو ضد مرگ ولوو

این شرکت سوئدی قصد دارد در خودروهای خود از رادار برای ایجاد فاصله ایمنی با خودروی جلویی استفاده کند و در صورت نیاز ترمزها به صورت خودکار گرفته شوند.

همچنین در داخل خودرو از دوربین هایی برای قرار گرفتن خودرو در میان خطوط استفاده می شود و با منحرف شدن از خطوط به راننده هشدار داده می شود تا در میان خطوط قرار بگیرد. علایم راهنمایی رانندگی به واسطه این دوربین ها قابل شناسایی و نکات لازم در مورد آنها به راننده گوشزد می شود.

خودرو ضد مرگ ولوو

در همین حال از دیگر قابلیت این دوربین ها، حساس بودن به موانع در پیش روی خودرو از قبیل عابرپیاده، حیوانات و دیگر اجسام است که در صورت عدم توجه راننده به صورت خودکار اقدام به ترمز کردن می کند.

البته پیش از این نیز چنین فناوری هایی را در ماشین های دیگر شاهد بوده ایم اما اینکه یک خودروساز با اطمینان کامل در مورد ایمنی کامل محصولات آتی خود سخن بگوید کاملا جدید است و می توان آن را تا حدی تحسین بر انگیز برشمرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 2425