این مرد ۳۹ سال کار کرد تا بیابان را تبدیل به جنگل کند!/ عکس

شنبه،۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۶
 این مرد ۳۹ سال کار کرد تا بیابان را تبدیل به جنگل کند!

گروه بین الملل>محیط زیست- یک مرد هندوستانی با همتی مثال زدنی به تنهایی یک زمین لم یزرع ۵۵۰ هکتاری را در مدت زمان ۳۹ سال تبدیل به جنگلی انبوه و باورنکردنی کرد.

مرد میانسال هندوستانی با همتی کم نظیر جزیره ای لم یزرع را تبدیل به جنگلی انبوه کرد. ” جاداو پاینگ” که اهل ایالت آسام در شمال شرقی هندوستان است ماموریت خود را در تبدیل این جزیره به جنگلی باورنکردنی در سال ۱۹۷۹ آغاز کرد. او در آن سال تنها ۱۶ سال داشت و طی ۳۹ سال و به صورت روزانه به کاشت دانه های مختلف درختان و گیاهان در این جزیره مشغول شد. سرانجام تلاش های جادوا به ثمر نشست و این جزیره لم یزرع تبدیل به جنگلی با مساحت ۵۵۰ هکتار شد که حتی بزرگتر از پارک مرکزی نیویورک با مساحت ۳۴۰ هکتار است.

این مرد ۳۹ سال کار کرد تا بیابان را تبدیل به جنگل کند!

جادوا در این باره گفت : ” من کاشت درختان و گیاهان را در این جزیره در سال ۱۹۷۹ آغاز کردم. مردم می گویند حالا این منطقه تبدیل به جنگلی ۵۵۰ هکتاری شده که پر از درختان و گیاهان مختلف است. همه آنها را خودم به تنهایی و در مدت ۳۹ سال کاشتم. در ابتدا کاشت درخت بسیار وقت گیر بود اما حالا بسیار آسان شده است چون من دانه ها را از خود این درختان و گیاهان تهیه می کنم.”
او افزود : ” من تا زمانی که نفس می کشم به کاشت درخت ادامه خواهم داد. به به کسانی که وارد این جنگل می شوند و درختانم را قطع می کنند پیامی دارم. به آنها می گویم قطع درختان این جنگل هیچ فایده ای برای شما نخواهد داشت. پیش از قطع درختان این جنگل ابتدا باید مرا قطع کنید( از بین ببرید).

این در حالی است که این تنها انسان ها نیستند که از این طرح احیای جنگل جادوا بهره مند شده اند. این جنگل اکنون به زیستگاه بسیاری از حیوانات از جمله کرگدن هندوستانی، آهو، ببر بنگال و یک گله فیل تبدیل شده است. جادوا از سوی ابوبکر زین‌العابدین عبدالکلام، رئیس جمهور سابق هندوستان لقب ” مرد جنگلی هندوستان” را دریافت کرده بود.

انتهای پیام/

منبع:رکنا

کد خبر: 2479