وعده کاهش قیمت مرغ تا ۲ هفته آینده

شنبه،۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۶
وعده کاهش قیمت مرغ تا ۲ هفته آینده

گروه اقتصادی- کریم ذوالفقاری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: گزارشات جهاد کشاورزی استان تهران نشان می‌دهد که قیمت گوشت مرغ در برخی نقاط تهران به 11500 تومان رسیده است که رقم بالایی به حساب می‌آید و باید قیمت آن کاهش یابد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران افزود: برای تنظیم بازار این محصول دولت و شرکت پشتیبانی امور دام استان تهران توزیع مرغ گرم و منجمد خود را آغاز کرده است و هر کیلوگرم مرغ منجمد را به قیمت 6750 تومان و مرغ گرم را به قیمت 8175 تومان توزیع می‌کند.

به گزارش پیام ایران، وی در پاسخ به این سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه مرغ تنظیم بازاری منجمد و مرغ گرم در ساعات محدودی در سازمان میوه و تره‌بار مشاهده می‌شود و تعدادی زیادی از مردم نمی‌توانند این محصول را با قیمت مصوب یاد شده خریداری کنند گفت: من حرف شما را قبول می‌کنم زیرا حجم توزیع مرغ و تخم‌مرغی که به صورت تنظیم بازاری در بازار عرضه می‌شود کم است و پاسخگوی نیازی که وجود دارد نیست، اما باید توجه داشت که نقش دولت در این زمینه تنظیم بازار است و تنها می‌تواند حجم کمتری ازنیاز موجود را پاسخگو باشد و مابقی آن را از طریق عرضه و تقاضا تامین می‌شود.

- قیمت مرغ تا دو هفته آینده کاهش می‌یابد

ذوالفقاری افزود: براساس افزایش جوجه‌ریزی‌های انجام شده تا دو هفته آینده باید منتظر کاهش قیمت مرغ در بازار باشیم که در این مدت لازم است اقدام به کنترل بازار نماییم تا قیمت‌ها خود کاهش یابد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با بیان اینکه قیمت فعلی مرغ در بازار حبابی است، گفت: افزایش دمای هوا نیز در راندمان تولید تاثیر گذاشته و باعث افزایش قیمت این محصول شده و از طرفی محدودیت‌های حمل و نقل نیز در این افزایش قیمت تاثیرگذار است.

- نباید انتظار داشته باشیم که مرغداران محصولات خود را با ضرر و زیان به فروش برسانند

وی با بیان اینکه قیمت ارز اختصاصی واردات نهاده‌های طیور در مقایسه با سال گذشته 30 درصد افزایش یافته است، گفت: با در نظر گرفتن افزایش 30 درصدی قیمت ارز نهاده‌های تولید در بخش طیور طبیعی است که قیمت مرغ از 8 هزار و خرده‌ای سال قبل 30 درصد افزایش یابد و نباید انتظار داشت که مرغداران محصولات خود را با ضرر و زیان به فروش برسانند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در بخش دیگری ازصحبت‌های خود درباره کشت برنج و صیفی‌جات در مناطقی از جنوب تهران با آب نامتعار ف گفت: با همکاری سایر دستگاه‌ها این موضوع را بشدت پیگیری می‌کنیم تا کشت برنج و صیفی‌جان با آب‌های نامتعارف صورت نگیرد.

انتهای پیام/

منبع:تسنیم

کد خبر: 2499