آذری جهرمی : وزارت ارتباطات مرجع تصمیم‌ فیلتر یا رفع فیلتر نیست

يکشنبه،۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۱

گروه جامعه- آذری جهرمی گفت: وزارت ارتباطات مرجع تصویب و تصمیم پالایش (فیلترینگ) یا رفع آن نیست، بلکه بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی و بنابر قانون ملزم به اجرای مصوبات کمیته ها و شوراهای مشخص شده در این حوزه و احکام قضایی است.

به گزارش پیام ایران وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات  در اینستاگرام نوشت: مخاطبان زیادی در این صفحه و یا ملاقات های حضوری، همواره سوال ها  و اعتراضات زیادی را درباره فیلترینگ ابراز می‌کنند از این رو  لازم دیدم توضیحاتی عرض کنم.

۱. وزارت ارتباطات مرجع تصویب و تصمیم پالایش (فیلترینگ) یا رفع آن نیست، بلکه بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی و بنابر قانون ملزم به اجرای مصوبات کمیته ها و شوراهای مشخص شده در این حوزه و احکام قضایی است.

۲. پالایش صفحات غیراخلاقی و نیز ضد اعتقادات عموم مردم، در بسیاری از کشورها رواج دارد و در کشور ما نیز در این خصوص نظام قانونی تصویب شده که رعایت می‌شود. علاوه بر آن سیاستهایی توسط حاکمیت کشورهای مختلف برای حفاظت از کلان داده‌ها و یا رعایت الزامات قانونی کشورها وجود دارد.

۳. معتقدم که انسداد سرویسهای بین المللی صرفا با هدف تشویق کاربران به استفاده از سرویس داخلی می‌تواند به ضدهدف تبدیل شود. شرکتهای کسب و کار نوپا در کشور نیز بر همین موضوع تاکید دارند.

وی در ادامه نوشت: به عنوان وزیر ارتباطات، تا کنون تلاش زیادی برای جلوگیری از نقض حریم خصوصی کاربران در اپراتورهای ارتباطی کرده‌ام و اگر قانون اختیارات لازم را به وزارت ارتباطات بدهد برای صیانت از حریم خصوصی در فضای مجازی نیز تلاش لازم را خواهم کرد. همچنین برای اصلاح مصادیق مجرمانه و نیز توقف نظام رای گیری آنلاین انسداد سایتهای اینترنتی که در برخی مواقع باعث برخوردهای سلیقه‌ای با سایتهای اینترنتی است، تلاشهایی کرده‌ایم که تاکنون نتیجه بخش نبوده اما به این تلاش که لازمه رشد ظرفیتهای بومی است ادامه خواهیم داد.

انتهای پیام/

منبع: انتخاب

کد خبر: 282