ماندن یا رفتن، اپل بر سر دوراهی

سه شنبه،۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۷
ماندن یا رفتن، اپل بر سر دوراهی

گروه بین الملل - شرکت اپل به عنوان باارزش‌ترین برند جهان در نامه ای به مقام های تجاری آمریکا اعلام کرد؛ دور بعدی تعرفه های واشنگتن علیه چین، «طیف گسترده ای» از محصولات این شرکت را تحت تاثیر قرار داده و قیمت آنها را بالا می برد.

به گزارش وبسایت تخصصی مدیریت رسانه در نامه این شرکت پرآوازه، با اشاره به اینکه بار تعرفه‌ها برای آمریکا، سنگین تر از چین خواهد بود، آمده است: بخشی از گوشی‌های آیفون و ساعت اپل از محصولاتی است که با افزایش قیمت روبرو خواهند شد.

بخش فناوری یکی از بازندگان اصلی این تعرفه های خواهد بود زیرا بهای واردات قطعات کامپیوتری را بسیار بالا خواهد برد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا که معمولا نظراتش را از طریق توئیتر منتشر می‌کند، بلافاصله در پاسخ به غول فن‌آوری جهان گفت: اپل اگر می‌خواهد از تبعات تعرفه های واشنگتن بر کالاهای چینی در امان بماند، باید چین را ترک کرده و محصولاتش را در ایالات متحده تولید کند.

وی ادامه داد : بهای محصولات اپل شاید به دلیل تعرفه های گسترده ای که علیه چین وضع خواهیم کرد، افزایش پیدا کند اما راه آسانی وجود دارد که مالیاتی بر این محصولات وضع نشود.

ماندن یا رفتن، اپل بر سر دوراهی

وی خطاب به این شرکت افزود: محصولات خودتان را به جای چین در آمریکا تولید کنید. ازهمین حالا احداث کارخانه های جدید را شروع کنید.

ترامپ گفت: دولت آمریکا قصد دارد دور تازه ای از تعرفه ها را بر ۲۶۷ میلیارد دلار کالای چینی وضع کند.

در نخستین دور تحریم های آمریکا علیه چین،۲۵ درصد تعرفه واردات به  ۲۰۰ میلیارد دلار از کالاهای چینی وضع کرده است. او اعلام  کرده برای جبران کسری تراز تجاری امریکا و چین، به ۲۶۷ میلیارد دلار واردات دیگر چین نیز تعرفه ۲۵ درصدی وضع کند. خبری که موجب افت ارزش یوآن در برابر دلار شد.

چین تهدید کرده که در صورت وضع تعرفه های جدید، دست به اقدامات تلافی جویانه خواهد زد.

تیم کوک مدیرعامل اپل که پس از فوت استیوجابز بنیانگذار و نابغه اپل، به این سمت منصوب شد، هنوز واکنشی به این توئیت نداشته است. از نگاه ناظران، اپل بر سر دوراهی است؛ ماندن یا رفتن. مساله این است. مساله ای که چندان ساده نیست.

انتهای پیام/

کد خبر: 2930