همه چیز درباره آیفون XS، آیفون XS مکس و آیفون XR

جمعه،۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۰
گوشی‌های جدید اپل را بشناسید
همه چیز درباره آیفون XS، آیفون XS مکس و آیفون XR

گروه فناوری - اپل سرانجام از نسل جدید آیفون‌های خود با نام‌های آیفون XS، آیفون XS مکس و آيفون XR رونمایی کرد. در این مطلب این آیفون‌ها را از دید وب‌سایت اپل معرفی می‌کنیم:

پس از یک‌ سال گمانه‌زنی‌های مختلف،  اپل با برگزاری مراسمی در سالن استیو جابز، از جدیدترین نسل آیفون‌های خود رونمایی کرد. به‌مانند سنت گذشته، اهالی کوپرتینو در سری S تغییری را در ظاهر دستگاه اعمال نکرده‌اند و تمامی بهبودها و ویژگی‌های جدید به قسمت سخت‌افزار و باطنی دستگاه خلاصه می‌شود. 

پردازنده‌ی قدرتمند A12 Bionic، بهبود توانایی‌های موتور هوش مصنوعی، دوربین بهبودیافته،‌ رنگ‌های جدید، آیفون XS، نسخه‌ی بزرگ آیفون XS مکس و آیفون XR‌ نسبتاً ارزان‌قیمت، همگی مهم‌ترین بخش معرفی آیفون‌های امسال را تشکیل می‌دادند.

آیفون XS و آیفون XS مکس

همه چیز درباره آیفون XS، آیفون XS مکس و آیفون XR

به نمایشگر بزرگ خوش آمدید!

صفحه‌نمایش سوپر رتینا اکنون در دو سایز مختلف موجود است که شامل بزرگترین صفحه‌نمایش تاریخ آيفون می‌شود. فیس‌آیدی سریع‌تر شده و هوشمندترین و قدرتمندترین تراشه‌ در گوشی‌های هوشمند اکنون بخش‌هایی از آیفون XS را تشکیل می‌دهند؛ افزون بر این، دوربین دوگانه‌ی پیشرفته، مرزها را جا‌به‌جا می‌کند. تمامی این موارد، آیفونی را شکل داده‌اند که شما عاشق آن خواهید شد؛ عشقی که به درجه‌ی اعلاء می‌رسد.

صفحه‌نمایش

همه چیز درباره آیفون XS، آیفون XS مکس و آیفون XR

سوپر رتینا، زیبایی نمایشگرهای OLED را به مرزهای جدیدی می‌رساند!

نمایشگر سوپر رتینا اکنون در اندازه‌ی بزرگ و بزرگ‌تر! با طراحی تمام‌صفحه، شما برای انجام تمام کارهایتان به بوم زیبا و بزرگی دسترسی خواهید داشت. آیفون XS مکس این اندازه‌ را عظیم‌تر می‌کند و با صفحه‌نمایش ۶.۵ اینچی خود، لقب بزرگ‌ترین آیفون تاریخ را به یدک می‌کشد.

پنلِ OLED سفارشی‌سازی شده: پنل OLED مورد استفاده در آیفون XS از فناوری HDR بهره می‌برد که دقیق‌ترین رنگ‌ها، حقیقی‌ترین مشکی و روشنایی و تضاد رنگی مثال‌زدنی‌‌ را فراهم می‌کند. این پنل، شارپ‌ترین صفحه‌نمایش را با بیشترین چگالی پیکسل نسبت به تمام محصولات تولیدی اپل ارائه می‌کند.

دقت تصویر: مدیریت پیشرفته و خودکارِ رنگ‌ها، محتوا را در گستره‌ی وسیعی از رنگ‌ها به نمایش می‌کشد؛ بنابراین هرآنچه که نگاه می‌کنید، زیبا به‌نظر می‌رسد.

HDR10 با بلندگوهای استریو: با پشتیبانی از دالبی ویژن و HDR10 در آیتیونز، نتفلیکس و آمازون پرایم ویدیو، شبِ فیلم به آیفون‌ها می‌آید. پخش وسیع‌تر بلندگوهای استریو تجربه‌ی صوتی عالی‌ای را فراهم می‌کند؛ افزون بر این، به‌لطف پشتیبانی از HDR10، تصاویر و حتی عکس‌هایی که قبلاً ثبت‌ کرده‌اید، ۶۰ درصد بازه‌ی داینامیکی بیشتری خواهند داشت.

نمایشگر True Tone: یک سنسور نورِ شش کاناله، تعادل رنگ سفید را روی صفحه‌نمایش تنظیم می‌کند تا با دمای رنگ محیط پیرامونتان مطالبقت داشته باشد؛ بنابراین تصاویر روی نمایشگر به‌همان اندازه‌ طبیعی به‌نظر می‌رسد که گویی روی صفحه‌ی کاغذ به چاپ رسیده‌اند؛ در این بین چشمانِ شما نیز آرامش بیشتری خواهند داشت.

سطح جدیدی از مقاومت در برابر آب!

همه چیز درباره آیفون XS، آیفون XS مکس و آیفون XR

بادوام‌ترین شیشه‌ در گوشی‌های هوشمند که با دقت به دستگاه مهر و موم شده، در کنار فولاد زد زنگ دستگاه شما را تا عمق ۲ متری و برای ۳۰ مقاوم در برابر آب می‌کند؛ این موضوع علاوه بر آب، برای قهوه، چایی، نوشیدنی‌های گازدار و دیگر موارد نیز صدق می‌کند.

فیس‌‌آيدی

همه چیز درباره آیفون XS، آیفون XS مکس و آیفون XR

فیس‌آیدی؛ چهره‌ی شما رمز عبورتان است!

امنیت همه‌چیز را ساده‌تر کرده: فیس‌آیدی شیوه‌ی قفل‌گشایی، ورود و پرداخت‌های ما را بازتعریف کرده است. برخی از پیچیده‌ترین فناوری‌های ما نظیر سیستم دوربین TrueDepth، انباشت امنیتی و موتور عصبی، فیس‌آیدی را به ایمن‌ترین احراز هویت از طریق چهره در تمام گوشی‌های هوشمند تبدیل می‌کند؛ تمام این‌ موارد در کنار استفاده‌ی سریع‌تر و ساده‌تر میسر شده است.

شناسایی تطبیقی: فیس‌آیدی با استفاده از یادگیری ماشینی پیشرفته، تفاوت‌های ایجاد شده در ظاهرتان را تشخیص می‌دهد. کلاه بپوشید و عینک بگذارید. این فناوری حتی با انواع گوناگون عینک‌ها نیز سازگاری دارد.

با نگاهتان کارهای بیشتری انجام دهید: فیس‌آیدی کارهای بیشتری از قفل‌گشایی آیفونتان انجام می‌دهد؛ از این رو، می‌توانید نام‌های کاربری و رمزهای عبورتان را فراموش کنید؛ زیرا اکنون تمام این‌ها با یک نگاه انجام می‌شود.

قفل‌گشایی در یک لحظه: انباشت امنیتی جدید و الگوریتم‌های نو فیس‌آیدی را سریع‌تر از گذشته می‌کند؛ از این بابت، شما بیش از پیش عاشق این فناوری خواهید شد.

ورود به اپلیکیشن‌ها و اکانت‌ها: فیس‌آیدی با اپلیکیشن‌هایی که پیش از این استفاده می‌کردید، سازگاری دارد؛ از برنامه‌های بانکداری و اپلیکیشن‌های سلامتی بگیرید تا قفل‌کردنِ یادداشت و اسناد خصوصیتان.

اپل پی در فروشگاه‌ها: نیازی به بیرون آوردنِ کیف پولتان نیست. فقط آیفونتان را در کنار دستگاه قرار دهید. این روش حتی از کارت‌های اعتباری نیز ایمن‌تر است.

اپل پی در وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها: در هیچ زمانی سفارش تاکسی آنلاین، خرید یک جفت کفش ورزشی و انتقال وجه برای دوستان از طریق آی‌مسیج، آسان‌تر از زمانِ فعلی نبوده است.

بیشتر بخوانید:

پیش فروش آیفون Xs در ایران با قیمت نجومی

پردازنده‌ی A12 بایونیک 

همه چیز درباره آیفون XS، آیفون XS مکس و آیفون XR

سطح جدیدی از هوشمندی

پردازنده‌ی A12 بایونیک با نسل جدید موتور عصبی ما، عملکرد خیره‌کننده‌ای را ارائه می‌کند. این تراشه از یادگیری ماشین استفاده می‌کند تا تجربه‌ی شما از تماشای تصاویر، گیمینگ، واقعیت افزوده و... را دگرگون سازد.

پردازنده‌ی اختصاصی اپل:‌ دو هسته‌ی اجرایی با وظایف پردازشی سنگین می‌پردازند و ۴ هسته‌ی بهره‌وری دیگر کارهای روزمره را برعهده دارند. جدیدترین کنترل‌کننده‌ی عملکردها به‌طور پویا وظایف را در میان هسته‌های مختلف تقسیم می‌کند و در مواقع مورد نیاز از هر ۶ هسته بهره می‌برد. ۲ پردازنده‌ی اجرایی نسبت به نسل پیشین ۱۵ درصد افزایش کارایی را تجربه کردند؛ این در حالی است که این مقدار برای ۴ هسته‌ی بهره‌وری به ۵۰ درصد می‌رسد.

پردازنده‌ی گرافیکی اختصاصی اپل: تراشه‌ی جدید ۴ هسته‌ای فشرده‌سازی مانا حافظه در عملکرد بازی‌ها، ویرایش ویدیو و اپلیکیشن‌های بصری جهش بزرگ ایجاد کرده است. توان این بخش نسبت به پردازنده‌ی A11، رشدی ۵۰ درصدی را تجربه کرده است.

موتور عصبی اختصاصی اپل: موتورِ عصبی ما برای یادگیری ماشینی بلادرنگ و پیشرفته توسعه یافته است. این یعنی آیفون XS می‌تواند الگوها را تشخیص دهد، پیش‌بینی کند و از تجربه‌ی شما یاد بگیرد. موتور عصبی به‌طرز غیرقابل باوری سریع‌ است و می‌تواند در هر ثانیه ۵ تریلیون عملیات انجام دهد. کارآمدی آن باعث شده تا تمامی این کارها به‌صورت بلادرنگ صورت پذیرد؛ افزون بر این، هوشمندی آن باعث شده تا به تجربه‌ی فراگیر واقعیت افزوده دسترسی داشته باشید و به‌سرعت تصاویر مدنظرتان از سوژه‌های مختلف را پیدا کنید. علاوه بر این، ما دسترسی توسعه‌دهندگان به این موتور عصبی را از طریق Core ML فراهم کرده‌ایم؛ از این رو، توسعه‌دهندگان می‌توانند از قدرتِ این بخش برای یادگیری ماشینی بلادرنگ در ساخته‌هایشان بهره بگیرند.

ISP ارتقاءیافته: پردازنده‌ی سیگنالِ تصاویر به موتور پالایشِ عمقی مجهز شده که جزئیات خیره‌کننده‌ای را در تصویر ثبت می‌کند و در کنار HDR هوشمند، شما بازه‌ی داینامیکی گسترده‌تری را در تصاویرتان شاهد خواهید بود.

A12 بایونیک در عمل: قدرت پردازشی و هوشمندی پردازنده‌ی A12 بایونیک، آیفون XS را به‌طور باورنکردنی‌ای توانا می‌کند؛ با این حال، این تراشه با هدف کارآمدی توسعه یافته است؛ بنابراین وقتی در عمل از این قدرت بهره می‌برید، همچنان عمر باتری فوق‌العاده‌ای را دریافت خواهید کرد.

دوربین

همه چیز درباره آیفون XS، آیفون XS مکس و آیفون XR

سیستم دوگانه‌ی دوربین؛ به عصر جدید عکس‌برداری سلام کنید!

حسگرها، پردازنده‌ها، الگوریتم‌ها و شما: سیستم دوربین دوگانه‌ی خلاقانه‌ی ما به‌لطف یکپارچگی با ISP، موتور عصبی و الگوریتم‌های پیشرفته، موقعیت‌های جدیدی را پیش رویتان قرار می‌دهد و به شما کمک می‌کند تا تصاویر خارق‌العاده‌ای را ثبت کنید.

HDR‌ هوشمند: با بهره‌گیری از چندین فناوری نظیر سنسورهای سریع‌تر، ISP بهبودیافته و الگوریتم‌های پیشرفته، HDR‌ هوشمند هایلایت و سایه‌های پرجزئیات بیشتری به تصاویرتان تزریق می‌کند.

افکت بوکه و مدیریت عمق تصویر: آیفون XS دارای بوکه‌های پیچیده‌تر و تیرگی بیشترِ پس‌زمینه برای تصاویر پرتره‌تان است. ویژگی جدید مدیریت عمق به شما اجازه می‌دهد تا پس از ثبت تصویر میزان عمق را تنظیم کنید.

سلفی‌های پرتره‌ی بهبودیافته: دوربین TrueDepth یک نقشه‌ی دقیق و عمیق تهیه می‌کند تا شما را از پس‌زمینه جدا سازد. ویژگی جدید مدیریت عمق به شما اجازه می‌دهد تا پس از ثبت تصویر میزان عمق را تنظیم کنید.

جزئیات بیشتر در شرایط کم‌نور: سنسور دوربین دارای پیکسل‌های عمیق‌تر و بزرگتر است؛ عمیق‌تر برای بهبود عمق تصویر و بزرگتر برای جذب نور بیشتر در شرایط کم‌نور. نتیجه چیست؟ تصاویر بهتر در محیط‌های کم‌نور.

همه چیز درباره آیفون XS، آیفون XS مکس و آیفون XR

عکس‌های واضح‌تر: سنسورهای سریع‌تر، HDR‌ هوشمند و شاترِ بدون‌تأخیر با یکدیگر ترکیب شده‌اند تا به شما اجازه دهند در لحظه‌ی مدنظر تصویرتان را با جزئیات بیشتر ثبت کنید.

ویدیو‌ 4K و پخش گسترده‌تر استریو: آیفون XS با کیفیت‌ترین ویدیو‌ها را در بین تمام گوشی‌های هوشمند ثبت می‌کند. با بهبود عملکرد در شرایط کم‌نور، افزایش دامنه‌ی داینامیکی در ویدیوها به ۳۰ فریم بر ثانیه و بلندگوهای استریو، این مهم محقق شده است.

یک عکس ارزش یک تریلیون عملیات را دارد: مهارت بالای سیستم دوربینِ دوگانه آیفون XS و قدرت بی‌سابقه موتور عصبی در پردازش ۵ تریلیون عملیات بر ثانیه، ترکیبی عالی برای عکاس‌ها را تشکیل داده‌اند.

آیفون XR

همه چیز درباره آیفون XS، آیفون XS مکس و آیفون XR

از هر جهت درخشان

نمایشگر رتینا مایع پیشرفته‌ترین پنل LCD در کل صنعت موبایل است. با فیس آیدی سریع‌تری، تراشه‌ی قدرتمندتری و هوشمندتر و سیستم تصویربرداری مرزشکن، آیفون XR را از هر جهت که به آن نگاه کنید، زیبا جلوه می‌دهد.

معرفی صفحه‌نمایش رتینا مایع: صفحه‌نمایش جدیدِ آیفون XR پیشرفته‌ترین پنل LCD در صنعت موبایل است. طرح نوردهی نوآورانه اجازه می‌دهد تا صفحه‌نمایش به گوشه‌ها گسترش پیدا کند. بنابراین رنگ‌های واقعی را در سراسر صفحه‌نمایش مشاهده خواهید کرد.

مواد استثنائی: بادوام‌ترین شیشه در گوشی‌های هوشمند که به دقت تراش خورده و با نوارهای آلمینیومی احاطه شده است؛ تمام این‌ها را در کنار مقاومت در برابر آب و گرد و غبار و همچنین ۶ رنگ جدید قرار دهید.

فیس‌آیدی پیشرفته: زمانی که چهره‌ی شما رمز عبورتان است، امنیت یک موضوع ساده به‌شمار می‌رود. شما می‌توانید آیفونتان را قفل‌گشایی کنید، به اپلیکیشن‌ها وارد شوید و با یک نگاه اقدام به پرداخت کنید. فیس‌آیدی ایمن‌ترین احراز هویت از طریق چهره بین گوشی‌های هوشمند است و اکنون این روند سریع‌تر از سابق شده است.

هوشمندی A12 بایونیک:‌ پردازنده‌ی A12 بایونیک با نسل جدید موتور عصبی ما، عملکرد خیره‌کننده‌ای را ارائه می‌کند. این تراشه از یادگیری ماشین استفاده می‌کند تا تجربه‌ی شما از تماشای تصاویر، گیمینگ، واقعیت افزوده و... را دگرگون سازد.

سیستم دوربینِ مرزشکن: محبوب‌ترین دوربینِ دنیا عصر جدیدی را در عکس‌برداری تعریف می‌کند. سنسورهای نوآورانه در کنار موتور عصبی به شما کمک می‌کند تصاویری را ثبت کنید که پیش‌تر سابقه نداشته‌اند.

هیچ گوشی دیگری مانند آیفون نیست: هر تصمیمی که برای آیفون گرفته می‌شود، این دستگاه را از مابقی جدا می‌کند؛ از شیوه‌ی ساختنِ آن و حریم خصوصی تا بازیافتِ آن همگی نوآورانه‌ هستند.

انتهای پیام/

منبع: زومیت

کد خبر: 2984