تفاوت آنفلوآنزا با سرماخوردگی، روش پیشگیری با منابع زینک

شنبه،۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۳
تفاوت آنفلوآنزا با سرماخوردگی، روش پیشگیری با منابع زینک

گروه سلامت- بیش از ۱۰۰ نوع ویروس مختلف می‌توانند سرماخوردگی ایجاد کنند، در حالی‌که ویروس‌هایی که موجب بروز آنفلوآنزا می‌شوند، زیاد نیستند. سرماخوردگی معمولا خفیف‌تر از آنفلوآنزاست و سریع‌تر از آن بهبود می‌یابد.

به گزارش  پیام ایران ، درعین حال سرماخوردگی معمولا خفیف‌تر از آنفلوآنزا است، آنفلوآنزا علائم شدیدتری دارد. هنگام سرماخوردگی فرد معمولا علاوه بر احساس خستگی و کوفتگی عضلانی، عطسه و سرفه می‌کند و آبریزش بینی، سوزش گلو، اشک ریزش وسر درد دارد، ممکن است تب نداشته یا تب پایینی داشته باشد.

وی ادامه داد: آنفلوآنزا ناگهان شروع شده و بسیار آزاردهنده است. فرد احساس ضعف و خستگی می‌کند و تب دارد. علائـــم دیگری همچون سرفه‌های خشک، آبریزش از بینی، لرز، درد عضلانی، سردرد شدید، درد چشم و گلودرد را به همراه دارد. مدت زمان بیشتری طول می‌کشد تا آنفلوآنزا کاملا خوب شود، اما در سرماخوردگی این مدت کوتاه‌تر است.

رزم‌پا با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ نوع ویروس مختلف می‌توانند سرماخوردگی ایجاد کنند، گفت: ویروس‌هایی که باعث بروز آنفلوآنزا می‌شوند زیاد نیستند، همین امر باعث شده واکسن‌هایی تهیه شود که به پیشگیری از آنفلوآنزا کمک می‌کنند. اما در مورد سرماخوردگی، ساختن واکسن به دلیل تعداد زیاد ویروس‌ها میسر نیست.

تفاوت آنفلوآنزا با سرماخوردگی، روش پیشگیری با منابع زینک

درمان علائم سرماخوردگی و آنفلوآنزا

در هنگام بیماری، توصیه می شود در خانه بمانید و استراحت کنید (مخصوصا در هنگام بروز تب)، سیگار نکشید و از همراهی با افرادی که سیگارمی‌کشند اجتناب کنید. مایعات فراوان مانند آب، آب میوه و سوپ رقیق شده بنوشید. از نوشیدن الکل پرهیز کنید. با آب نمک ولرم چند بار در روز غرغره کنید این کار باعث می‌شود سوزش گلو بهبود یابد. اسپری‌های گلو نیز به کاهش درد گلو کمک می‌کنند. قطره‌های بینی که حاوی آب و نمک (سرم فیزیولوژی) هستند به کاهش ترشحات بینی و مرطوب شدن پوست داخل بینی کمک می‌کنند.

مواد غذایی که شما را در برابر بیماری آنفلونزا بیمه می‌کند!

ببا نزدیک شدن به فصل پاییز، پزشکان و متخصصان توصیه می‌کنند با تغذیه سالم سیستم ایمنی بدن را تقویت کنیم تا بتوان با بیماری‌های فصل مقابله کرد. در ادامه به برخی مواد خوراکی مهم برای تقویت سیستم ایمنی اشاره می‌شود.

سیر: آلیسین، مولفه اصلی موجود در سیر، موجب فعال شدن عوامل ضدمیکروبی و آنتی باکتریایی فعال می‌شود. تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که سیر مصرف می‌کنند کمتر مبتلا به سرماخوردگی می‌شوند. به گفته محققان، سیر نه تنها موجب افزایش سلامت روده‌ها می‌شود بلکه موجب رهایی بدن از مواد سمی، باکتری‌ها و ویروس‌ها هم می‌شود.

تفاوت آنفلوآنزا با سرماخوردگی، روش پیشگیری با منابع زینک

زینک: زینک تقویت کننده فعال سیستم ایمنی است. زینک برای رشد سلول‌های سفیدخون در بدن ضروری است و سلول‌های سفید خون به بدن در مقابله با عفونت‌ها کمک می‌کنند. تحقیقات نشان می‌دهد در صورت کمبود زینک، واکنش و عملکرد سیستم ایمنی بدن اُفت می‌کند. اسفناج،قارچ، کدو، پودر کاکائو حاوی مقادیر بالای زینک هستند

تفاوت آنفلوآنزا با سرماخوردگی، روش پیشگیری با منابع زینک

انتهای پیام/

کد خبر: 3139