ایران از شبکه "ایران اینتر نشنال" شکایت می کند

يکشنبه،۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۵
ایران از شبکه "ایران اینتر نشنال" شکایت می کند

گروه سیاسی- حمید بعیدی نژاد سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن اقدام شبکه ایران اینترنشنال در پخش مصاحبه سخنگوی گروهک تروریستی که مسئولیت حادثه مرگبار امروز (شنبه) در اهواز را برعهده‌گرفته است 'بی‌شرمانه' خواند و افزود که از این شبکه تلویزیونی در انگلیس شکایت خواهد کرد.

به گزارش پیام ایران، بعیدی نژاد با انتشار پیامی در توییتر نوشت: شبکه ایران اینترنشنال در اقدامی بی‌شرمانه مصاحبه‌ای از سخنگوی گروه تروریستی که امروز افراد زیادی را به خاک و خون کشید پخش کرد.

وی تصریح کرد: سفارت ایران در لندن ضمن محکومیت این اقدام، برخورد جدی نهاد نظارتی در انگلیس( آفکام) با این اقدام به‌عنوان ترویج تروریسم و خشونت را پیگیری فوری می‌نماید.

یک گروه مسلحانه تروریستی که ظاهرا وابسته به گروهک تجزیه طلب الاحواز بوده است در جریان رژه نیروهای مسلح به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس در اهواز پس از پوشیدن لباس مبدل سپاه و بسیج به جایگاه مسئولان و فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی حمله کردند. تاکنون 24 نفر در این حادثه به شهادت رسیده و ده ها تن مجروح شده‌اند.

گروه تجزیه‌طلب «الاحوازیه» امروز با ارسال پیامی در فضای مجازی مسئولیت این اقدام تروریستی را به عهده گرفته است.

راب ماکر سفیر انگلیس در ایران با انتشار پیامی در توییتر حادثه تروریستی اهواز را تکان دهنده خواند و افزود: تروریسم در هرکجا که رخ می دهد بایستی محکوم شود.

وی همچنین به قربانیان این حادثه تسلیت گفت.

هم زمان، روزنامه‌ها و رسانه‌های انگلیس روز شنبه این حادثه را بازتاب دادند.

وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به این حادثه در پیامی توییتری نوشت: ' تروریست‌های اجیر شده، آموزش‌دیده، مسلح و تأمین مالی شده توسط یک رژیم خارجی، به اهواز حمله کردند. در میان قربانیان کودکان و روزنامه‌نگاران هم وجود دارند.‌ '

وی تصریح کرد:'جمهوری اسلامی ایران حامیان منطقه‌ای تروریسم و اربابان آمریکایی‌شان را مسئول این حمله می‌داند. ایران برای دفاع از جان ایرانیان پاسخی سریع و قاطع به تروریست‌ها خواهد داد. '

انتهای پیام/

منبع: ایرنا

کد خبر: 3167