ترامپ: ایران به زودی خواستار امضای توافق جدیدی می‌شود

پنج شنبه،۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۹
ترامپ: ایران به زودی خواستار امضای توافق جدیدی می‌شود

گروه بین الملل- رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس خبری مدعی شد در سایه افزایش فشارها، ایران به زودی باز خواهد گشت و خواستار امضای توافق جدیدی می‌شود.

به گزارش پیام ایران"دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس خبری مدعی شد اگر وی هم اکنون رئیس جمهور نبوده، آمریکا هم اکنون در حال جنگ با کره شمالی بوده است.

رئیس جمهور آمریکا با ادعای این موضوع که اوباما در آستانه جنگ با کره شمالی بوده، گفت که توافقی را با کره شمالی بدست خواهد آورد اما از گفتن جدول زمانی برای دستیابی به این توافق خودداری کرد.

وی افزود: دلایلی وجود دارد که نشان می‌دهد چینی‌ها در تلاش برای تاثیرگذاری بر نتایج انتخابات میاندوره ای آتی کنگره هستند.

ترامپ گفت: اختلافات تجاری با چین به هیچ وجه بر رشد اقتصادی آمریکا و بازارهای مالی تاثیرگذار نخواهد بود.

رئیس جمهور آمریکا اضافه کرد: دموکرات‌ها تلاش دارند از طریق حمله به من به حکمرانی باز گردند و چیزی بیشتر از این موضوع نیست.

وی گفت: هیچگونه مماشاتی با روسیه ندارم و کسی نیست که باور کند از آنها برای پیروزی در انتخابات کمک گرفته‌ام.

ترامپ افزود: از دیدار با نخست وزیر کانادا خودداری کردم چون وی بسیار بد با برخورد می‌کند و برای مذاکرات جدی آماده نیست.

رئیس جمهور آمریکا گفت: ضمن برنامه هسته‌ای ایران باید به آن چیزی که در یمن و سوریه روی می دهد اهمیت داد و تلاش می‌کنیم که به کُردها کمک کنیم چون آنها در مبارزه با داعش به ما کمک کردند.

وی اضافه کرد: دستوراتی صادر کردم که مانع از حمله به ادلب شود و نمی‌توان برای تسویه 30 هزار تروریست 3 میلیون نفر را بمباران کرد.

ترامپ مدعی شد:آنها (ایران) تورم زیادی داشته و پول آنها بی ارزش شده و در خیابان‌هایشان آشوب شده است. این یک فاجعه است. توافق هسته‌ای با ایران از بدترین توافق‌ها بوده و ایرانی ها به زودی باز خواهند گشت و در سایه فشارهایی که در حال افزایش بر آنهاست خواستار امضای توافق جدیدی خواهند شد. خیلی ساده است من نمی خواهم که آنها دارای سلاح اتمی باشند.

وی گفت: شرکت‌ها باید انتخاب کنند که یا با ایران باشند یا با آمریکا.

رئیس جمهور آمریکا افزود: مشتاقانه به دنبال اجرای توافق صلح میان اسرائیل و فلسطینیان هستم و راه حل دو دولت نهایی خواهد شد و در این مسیر گام بر می داریم.

انتهای پیام/

کد خبر: 3250