آزمایش موفقیت آمیز واکسن بیماری سرطان

دوشنبه،۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۴
آزمایش موفقیت آمیز واکسن بیماری سرطان

گروه سلامت و پزشکی - پژوهشگران با موفقیت و برای اولین بار واکسنی را برای درمان بیماری سرطان در انسان ها با موفقیت آزمایش کرده اند.

نتایج حاصل از تزریق واکسن یادشده رضایت بخش بوده و در صورت کسب اطمینان از امنیت و کارآیی واکسن یادشده استفاده از آن در سال های آینده گسترش می یابد.

این واکسن با تحریک سیستم ایمنی بدن آن را وادار به حمله به برخی سلول های سرطانی خاص و خطرناک می کند که به علت دارا بودن بیش از حد نوعی از پروتئین به شکلی غیرعادی تکثیر می شوند.

یکی از پروتئین هایی که تولید بیش از حد آن موجب ابتلا به سرطان سینه در زنان می شود HER2 نام دارد. این پروتئین به رشد تومورهای سرطانی هم کمک می کند و تا به حال هیچ روش قطعی برای مقابله با این مشکل شناسایی نشده است.

پژوهشگران مرکز ملی سرطان در مریلند آمریکا می گویند واکسنی که ابداع کرده اند بر مبنای شرایط هر فرد مبتلا به سرطان قابل تغییر است و لذا امیدواری به تاثیرگذاری آن افزایش یافته است.

در حال حاضر این واکسن در مجموع بر روی 20 بیمار سرطانی آزمایش شده و به نظر می رسد نتیجه گیری قطعی در مورد تاثیرگذاری یا عدم تاثیرگذاری آن مستلزم گذشت حداقل دو سال زمان است. همچنین باید در مورد عدم سمی بودن واکسن های مذکور و عوارض جانبی آنها تحقیقاتی به عمل آید.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کد خبر: 3323