تیر دلالان ارز به سنگ خورد

شنبه،۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۸
تیر دلالان ارز به سنگ خورد

گروه اقتصادی- امروز، شنبه طلا و ارز در مسیر کاهشی قرار گرفتند تا شگردهای برخی واسطه ها برای ایجاد جو گرانی بی اثر بماند.

به گزارش پیام ایران، اولین روز هفته که بسیاری منتظر بودند تا نتیجه اقدامات اخیر دولت در بازار ارز را ببیند با اخبار مثبتی همراه شد که به کاهش قیمت دلار تا ۱۳ هزار و ۱۰۰ تومان انجامید. اشباع بازار ارز و نگرانی از کاهش بیشتر قیمت دلار، ادامه خرید نفت ایران توسط هند می تواند از اخبار خوب امروز باشد. همچنین خرید و فروش ارز تا سقف ۵۰۰۰ یورو در صرافیها آزاد شد. دادستان تهران نیز از دستگیری متهم سکه ثامن خبر داد. سرجمع می توان گفت که امروز یکی از شنبه هایی بود که اخبار صعودی شدن قیمت ارز و طلا نگرانمان نکرد!

دلالان ارز که در آخرین روزهای هفته گذشته با تمام توان تلاش کردند از ریزش قیمت دلار جلوگیری کنند، امروز تیرشان به سنگ خورد و مجبور شدند نرخها را تا ۱۳ هزار و ۱۰۰ تومان پایین بیاورند. سکه هم که نسبت به هفته قبل بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان پایین آمده، امروز ارزانتر شد و تا ساعت ۱۴ چهار میلیون و ۵۰ هزار تومان معامله شد. دلالهای ارز روز چهارشنبه انواع و اقسام روشها را برای جلوگیری از افت قیمت ارز به کار گرفتند. حتی برخی از آنها برای اینکه به بازار جو بدهند دلارها را با قیمت ۱۵ هزار تومان می خریدند و از فروش خودداری می کردند تا اینطور القا کنند که اگر مردم دلارهای خود را بفروشند ضرر خواهند کرد اما دلار در روز پنجشنبه نیز حول و حوش ۱۴ هزار تومان معامله شد. در ادامه بسیاری منتظر بودند تا ببیند روز شنبه چه اتفاقی می افتد تا اینکه امروز هم دلار مسیر کاهشی به خود گرفت و به کانال ۱۳ هزار تومان رسید. گزارش میدانی از بازار فردوسی حاکی از آن است دلار در ساعت ۱۴ امروز (شنبه) به حدود ۱۳ هزار و ۲۰۰ تومان تا ۱۳ هزار و ۴۰۰ تومان کاهش یافته است و نرخ خرید آن نیز که از حدود ۱۳ هزار و ۱۰۰ تا ۱۳ هزار و ۳۰۰ تومان بود به ۱۲ هزار و ۵۰۰ و ۱۲ هزار و ۷۰۰ تومان رسیده است.

ریزش یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی سکه در یک هفته

سومین هفته مهر ماه مانند هفته گذشته با کاهش قیمت طلا آغاز شده است؛ اوایل مهرماه سکه به مرز ۶ میلیون تومان هم رسید اما طبق اعلام عضو هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر، امروز قیمت سکه تمام طرح جدید چهار میلیون و ۵۰ هزار تومان است که نسبت به شنبه هفته گذشته، یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان ارزان شده است.هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز در طلافروشی‌ها ۳۷۷ هزار و ۵۰۰ تومان فروخته می شود. محمد کشتی‌آرای، با بیان اینکه در حال حاضر خرید و فروش از سوی مردم در بازار متعادل است، گفت: بعد از شوک قیمتی هفته گذشته، امروز ‌قیمت‌ها تقریبا روال ثابت دارند و خریدار و فروشنده به اندازه کافی در بازار وجود دارد.

انتهای پیام/

منبع: ایسنا

کد خبر: 3438