چه کسی برنده توپ طلا 2018 می‌شود؟

سه شنبه،۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۷
چه کسی برنده توپ طلا 2018 می‌شود؟

گروه ورزش - نشریه فرانس فوتبال فهرست اولیه نامزدهای توپ طلای سال 2018 را اعلام کرد.

اسامی این لیست 30 نفره به شرح زیر است:

سرخیو آگوئرو، آلیسون بکر، گرت بیل، کریم بنزما، ادیسون کاوانی، تیبو کوتوآ، کریستیانو رونالدو، کوین دیبروین، فیرمینو، دیگو گودین، گریزمان، هازارد، ایسکو، هری کین، کانته، لوریس،مانژوکیچ، سادیو مانه، مارسلو، امباپه، لیونل مسی، لوکا مودریچ، نیمار، یان اوبلاک، پوگبا، راکیتیچ، راموس، صلاح، سوارز و رافائل واران.

ورزش سه نوشت: جایزه بهترین بازیکن فصل اروپا و بازیکن سال فیفا به لوکا مودریچ، ستاره کروات رئال مادرید رسید اما هنوز تکلیف مهمترین جایزه فردی دنیای فوتبال یعنی توپ طلای مجله فرانس فوتبال مشخص نشده است؛ جایزه ای که در 10 سال گذشته، 5 بار به لیونل مسی و 5 بار به کریس رونالدو رسیده اما رقابت برای توپ طلای سال 2018 به این دو فوق ستاره خلاصه نمی شود و آنها امسال رقبای سرسخت تری دارند.

لوکا مودریچ که با کرواسی تا فینال جام جهانی رفت، آنتوان گریزمان که با فرانسه و اتلتیکو مادرید سال فوق العاده ای را پشت سر گذاشت و محمد صلاح، ستاره مصری لیورپول، از دیگر شانس های کسب توپ طلا هستند.

چه کسی برنده توپ طلا 2018 می‌شود؟

نشریه فرانس فوتبال در مورد معیارهای انتخاب این فهرست 30 نفره نوشت:" این فهرست توسط هیئت تحریریه نشریه فرانس فوتبال انتخاب شده و نفر برنده با آرای روزنامه نگارهایی از سراسر دنیا (یک روزنامه نگار از هر کشور) انتخاب می شود.

ملاک انتخاب بازیکنان شامل: 1-عملکرد فردی و تیمی در طول سال 2-کلاس بازیکنان (استعداد و بازی جوانمردانه) 3-دوره حرفه ای بازیکن

هر یک از رای دهندگان، می توانند به 5 بازیکن رای بدهند و به ترتیب، 6، 4، 3، 2 و یک امتیاز به این بازیکنان تعلق می گیرد. به این ترتیب با جمع امتیاز بازیکنان، نفرات برتر انتخاب می شوند."

انتهای پیام/

کد خبر: 3511